اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استاندار تهران چه سودایی در سر دارد؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حملات تمدن به شهرداری تهران شدت گرفته است

استاندار تهران چه سودایی در سر دارد؟

سرویس سیاسی کاشف نیوز: نمایندگی شهرکرد در مجلس هفتم برای مرتضی تمدن که پیش تر رییس صدا و سیمای قم و خراسان بود، فرصتی بی بدیل و طلایی برای نزدیک شدن به پایتخت سیاسی کشور را فراهم آورد. حمایت بی دریغ مرتضی تمدن از دولت اول احمدی نژاد و مبالغاتی که در وصف احمدی نژاد بر زبان جاری می ساخت بالاخره به بار نشست و پس از پایان عمر مجلس هفتم، تمدن چند خیابان آن طرف تر از بهارستان، در خیابان پاستور شغل جدیدش را به دست آورد؛ مشاور اقتصادی رییس جمهور.

 

14 مهر ماه 87 مرحوم کردان که در آن زمان وزیر کشور دولت نهم بود مرتضی تمدن را برای نشستن بر صندلی استانداری تهران به هیئت دولت پیشنهاد داد.  هیئت دولت بی درنگ با پست جدید تمدن موافقت کرد تا مرتضی تمدن یک گام دیگر به هسته مرکزی دولت احمدی نژاد نزدیک شود.

 

مرتضی تمدن از همان روزی که در طبقه پنجم ساختمان استانداری تهران در خیابان طالقانی بر صندلی استانداری اش تکیه زد، جدالی عجیب و غریب و در بعضی اوقات بدون مبنای منطقی را با شهرداری تهران آغاز کرد. این در حالی است که تلاش مدیریت شهری تهران در این سال ها همواره این بوده تا با شکل دادن به رابطه ای برادرانه با استانداری تهران، زمینه لازم برای ارائه بیشترین حجم از خدمت را برای شهروندان تهرانی فراهم آورد.

 

از خاموش کردن فواره ها تا دروغ گویی به مردم!

برای درک فضای ذهنی مرتضی تمدن و انتقادات عجیبی که او از شهرداری تهران عنوان کرده است با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان نمونه های فراوانی را یافت. اما شاید خالی از لطف نباشد تا چند نمونه از این اشکال تراشی ها را در این جا ذکر کنیم.

 

سال 89 و در روزهایی که آلودگی هوا بی داد می کرد و پایتخت تهران چند روزی هم به همین دلیل به تعطیلی کشیده شد، تمدن در مصاحبه با ایسنا بدون آنکه به مسئولیت مستقیم استانداری تهران در بحث آلودگی هوای تهران کوچکترین اشاره ای بکند، گفت که «اگر شهرداری فواره ها را روشن می کرد آلودگی هوا کمتر می شد». تمدن در جای دیگری از این مصاحبه پا از بحث فواره ها! فراتر گذاشت و مدعی شد که  «{مسئولان شهرداری} با روشن گذاشتن بسیاری از اتوبوس‌ها و تجهیزات شهری آلودگی را بیشتر کردند». تمدن در انتهای همین سال با حمله به رسانه ها مدعی شد که «تنها 6 روز» هوای تهران در وضعیت ناسالم بوده است.

 

سال 90 و در زمانی که شهرداری تهران با شناسایی دوربرگردان های حادثه ساز شهر تهران، 50 درصد از این دوربرگردان ها را حذف کرد و ایمنی معابر شهر تهران را به گفته کارشناسان تا 30 درصد افزایش داد، مرتضی تمدن برای نشان دادن تعصب خود به طرحی که در زمان شهرداری احمدی نژاد صورت گرفته بود، یک تنه به مصاف شهرداری تهران آمد و بی آنکه به افزایش امنیت معابر شهر تهران در اثر حذف این نقاط حادثه خیز اشاره کند، اشکال خود را به اجرای این طرح چنین اعلام کرد: «حذف دوربرگردانها با سهمیه بندی بنزین مقرون به صرفه نیست!»

 

سال جدید، برای مصاف تمدن با شهرداری تهران، سال پرکاری بوده است. در فروردین ماه و با وقوع سیلاب در شهر تهران، تمدن حملات دامنه داری را نثار مدیریت شهری تهران کرد و گفت «تمام مسیل‌ها، کانالها و رودخانه‌های داخل محدوده شهر اظهر من الشمس است و نیاز به توضیح ندارد که مسئولیت آن با شهرداری است.»  این حملات در حالی صورت گرفت که طبق نص صریح قانون مدیریت رودخانه های سراسر کشور با دولت است و لاجرم تمدن به جای حمله به شهرداری تهران می بایست مجموعه تحت مدیریت اش را مورد بازخواست قرار می داد و از مردم عذرخواهی می کرد.

 

اما با حمله روز گذشته تمدن به شهرداری تهران، بسامد حملات وی به شهرداری تهران به حدود 1 ماه کاهش یافت. روز 11 خرداد مرتضی تمدن در واکنش به پرداخت سهم دولت در توسعه متروی تهران از سوی شهرداری و ترخیص واگن های مترو که مدتی طولانی در گمرک باقی مانده بودند، بلافاصله وارد گود شد و گفت: « دولت به مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کرده است. بهتر است حقیقت را به مردم بگویند، با این شیوه ها مردم نشان دادند تابع این حرف ها نیستند.دولت کمک کرده و مترو متعلق به شهرداری نیست و متعلق به مردم است.» جالب این است که پرونده تخلف دولت در عدم پرداخت سهمش در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی یکی از دو شکایتی است که مجلس آن را پاییز گذشته به قوه قضاییه ارجاع داده است.

 

تمدن وزیر می شود؟!

«در آستانه گذشت سه سال از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸، احمدی‌نژاد قصد آن دارد که به زودی نجار را از وزارت کشور برکنار کند و وزیری جدید به مجلس تازه مستقر شده نهم معرفی کند.گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مرتضی تمدن، استاندار فعلی استان تهران و محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست وزارت کشور هستند.»

 

این خبری است که اخیرا توسط برخی رسانه ها منتشر شده است و شاید بتواند به درک کوتاه شدن بسامد حملات تمدن به شهرداری تهران کمک کند. البته ممکن است همزمانی این دو رخداد هیچ دلیل خاصی نداشته باشد و گمانه زنی هایی که در زمینه تمایل تمدن برای نشستن بر جای نجار، مطرح می شود صحت نداشته باشد ولی با نگاهی به شیوه برکشیده شدن تمدن در دو دولت نهم و دهم به نظر می رسد او سودایی بزرگ را در سر می پروراند./کاشف نیوز


ویدیو مرتبط :
‫دموی آلبوم این سر سودایی ، پویا سرایی ، پژمان حدادی‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پخش مستقیم هولوکاست تهران / آقای استاندار! یک سال و یک روز گذشت ؛‌ پس چه شد؟



 

پخش مستقیم هولوکاست تهران / آقای استاندار! یک سال و یک روز گذشت ؛‌ پس چه شد؟

 

آذر سال گذشته که آلودگی هوا مانند سال قبل ترش و امسال -و لابد سال های آینده - تشدید و موتور وعده و وعیدهای مسوولان درباره برنامه های مبارزه با آن داغ شده بود ، استاندار آلوده ترین استان کشور - از نظر هوا - گفت:

هفته آینده در نشستی خبری عملکرد متخلفان آلودگی هوای تهران را افشا می کنم. آنهایی که مردم تهران را در آلودگی هوای تهران تنها گذاشتند باید معرفی و در پیشگاه مردم محاکمه شوند و برای این ادعا اسناد و مدارک دارم. (رسانه ها - 22 آذر 1389)

اینک دقیقاً یک سال و یک روز از آن وعده یک هفته ای استاندار تهران می گذرد و نه مقصران آلودگی هوا معرفی شده اند و نه کسی در این باره محاکمه شده است! تنها محکومان قطعی این ماجرا مردم هستند که لحظه به لحظه عمرشان را ذرات معلق و سرب و مونواکسید کرین و سایر گازهای سمی را استنشاق می کنند ، عمرشان کوتاه تر می شود و به هزار درد بی درمان عصبی و سکته و سرطان دچار می آیند.

آلودگی هوا

هر چند که همه ما 75 میلیون ایرانی عصر حاضر عادت کرده ایم به بدعهدی و خلف وعده مسوولان ،‌اما این دلیل نمی شود که از آقای استاندار نپرسیم آیا این یک هفته شما تمام نشد؟ این متخلفانی که دارند مردم را رسماً خفه می کنند کیانند؟ و کجاست آن اسناد و مدارکی که مدعی اش بودید و چه خبر از محاکمه آنان؟!

آیا مطالبه هوای سالم فقط برای زنده ماندن ، چیز زیادی است؟

سال گذشته وقتی در همین عصرایران از بنزین های غیراستاندارد و نقش آن در آلودگی هوا نوشتیم ،‌ مسوولان وقت وزارت نفت عصرایران را به همنوایی با دشمن و صهیونیسم و فتنه انگیزی و ... متهم کردند و جالب اینجاست که در ماه های اخیر نفتی ها اجرای پروژه هایی برای استانداردسازی بنزین را از اولویت های کاری خود شمرده اند.

احتمالاً‌ از نظر مسوولان ، اگر آلودگی هوا مقصری دارد ، همین چند رسانه معدود مستقل هستند که صدایی در نقد و اعتراض بلند می کنند و نیز  آحاد مردم که بخاری روشن می کنند یا با خودروهای شخصی به سر کار می روند!

حتی یادمان می آید سال گذشته رئیس جمهور نفس کشیدن مردم را هم از دلایل آلودگی هوا بر شمرد و به جای پرداختن به قاصران و مقصران اصلی این فاجعه از دم و بازدم مردم گفت:‌" اگر خودرویی هم در خیابان‌ها حركت نكند، بازدم هشت میلیون انسان كه طی آن منواكسیدكربن و سایر گازها منتشر می‌شود، آلودگی ایجاد می‌كند و جریان هوا برقرار نمی‌شود."(خبرگزاری ها - 9 آذر 1389 در کنفرانس مطبوعاتی)

اگر رئیس جمهور محترم ما معتقد است که اتاق های گاز در ماجرای هولوکاست ، زاده تخیل و توطئه صهیونیست هاست ، لااقل این را  بپذیرد که درست در همین لحظه ، تهران و برخی شهرهای ایران به اتاق گازهایی بزرگ تبدیل شده اند و یک "هولوکاست پخش مستقیم" را شاهد هستند ،‌هولوکاستی که برخی از قربانیانش در گورستان های اطراف این شهرها به استخوان تبدیل شده اند.

استاندارسازی سوخت و خودرو ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تغییر سیستم انرژی شهرهای بزرگ از گاز به برق ، کارهای چندان شاقی نیستند که برای عدم انجام آنها از سوی مسوولان عذر و بهانه ای پذیرفته شود.../عصرایران