اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«استاد نمونه» 2800 پوندی با اشانتیون نقره 360 دلاری



«استاد نمونه» 2800 پوندی با اشانتیون نقره 360 دلاری

عصرایران ؛ حدود یكسال پیش و در ۱۰ بهمن 1390هیأت مدیره شركت ملی نفتكش ایران، قدیمی ترین مدیر اقتصادی كشور را بركنار كرد و به جای محمد سوری، اعضای هیأت مدیره حمید بهبهانی،وزیر استیضاح شده راه و ترابری را به عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران انتخاب كردند.

استاد نمونه سال شوید ؛ با 2800 پوند

بر اساس خبری كه از نزدیكان بهبهانی و شركت ملی نفتكش (طی هفته قبل) منتشر شد این طور وانمود شد كه حمید بهبهانی موفق شده است گواهینامه جامع و مدال استاد نمونه سال 2012 جهان را از مركز بیوگرافی كمبریج انگلستان اخذ كند.در خبری كه در برخی خبرگزاری ها نیز منتشر شد عنوان استاد نمونه و حتی نام دانشگاه كمبریج آورده شد ،حال آن كه مدرك یاد شده و مدال اخذ شده به واسطه پرداخت هزینه توسط فرد گیرنده از موسسه ای است كه اعتباری ندارد.

مركز مطالعات پژوهشی، تحقیقاتی و بین‌المللی كمبریج انگلستان كه هیچ ارتباطی با دانشگاه كمبریج ندارد با عنوان مرکز بین‌المللی زندگی‌نامه‌ها (International Biographical Centre)‏ شناخته می شود و در کمبریج قرار دارد.

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

این مركز متعلق به شرکت انتشارات مالزوز است كه توسط برخی دولت ها ، جزو فعالیت‌های کلاهبردارانه دسته‌بندی شده و توسط وزارت علوم ایران نیز ،این مرکز بی‌اعتبار خوانده شده است.

در بی اعتباری این مدرک همین بس که بهبهانی در سال 2012 ، به عنوان رئیس شرکت ملی نفتکش ، عمدتاً مشغول کارهای اجرایی بوده و هیچ کار مهمی در عرصه علم و دانشگاه انجام نداده است تا در میان استادان دانشگاه سراسر جهان،عنوان استاد نمونه را به خود اختصاص دهد!

با این وجود شركت ملی نفتكش در 2 آگهی در دو روزنامه كشور و با امضای "هیات مدیره شركت ملی نفتكش و كاركنان این مجموعه" اقدام به تبلیغ گسترده این عنوان کرد ، عنوانی که گفته می شود کسب آن ، 2800 پوند هزینه دارد.

درباره كیفیت این ثبت و ارزش آن درسطح جهانی در این موسسه نه چندان قابل اعتماد هم باید به این نكته اشاره كرد كه در تبلیغ شركت ملی نفتکش كه آگهی به روزنامه های دولتی بوده است  به غلط آورده شده كه بهبهانی به عنوان استاد نمونه انتخاب شده ؛حال آنكه وی با پرداخت هزینه نام خود را در موسسه ای نه چندان مطرح ثبت كرده است. حال این مبلغ از چه طریقی پرداخت شده ، خود جای سوال دارد.

100 درصد سهام شرکت ملی نفتکش ایران  به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، تامین اجتماعی واگذار شده و یك شركت ملی است  ؛ این شرکت 3 ماه است حقوق ارزی كارمندان دریایی خود را پرداخت نكرده است. با این حال ، یک آگهی چند ده میلیونی از طرف هیات مدیره و کارکنان برای رئیس منتشر شده است و اکنون جا دارد نهادهای نظارتی ، وارد عمل شوند تا مشخص شود که پول این آگهی چگونه پرداخت شده است ، کما این که لازم است درباره نحوه پرداخت پول به موسسه کمبریج برای خرید این عنوان نیز تحقیقات فوری صورت گیرد.

عنوان «استاد نمونه» با اشانتیون نقره 360 دلاری

مركز بیوگرافی كمبریج ،ده‌ها عنوان پولی دیگر هم دارد كه دریافت كننده می تواند انتخاب كرده و با پرداخت  مبلغی كسبش كند! اما نكته جالب دیگر در خصوص آن است كه مدرك و مدال به روایت این مركز با پوششی ارائه می شود كه گیرنده را دچار مشكل نكند.سایت این مركز ادعا می‌کند که تنها عامل ورود یک شخص شایستگی آن فرد است و هیچ وقت بابت وارد کردن اطلاعات فردی مبلغی دریافت نمی‌شود،حال انكه با اطلاعاتی كه در مورد این مركز در فضای مجازی یافت می شود می توان گفت كه افرادی که پول بیشتری پرداخت کنند فضای بیشتر و مدالهای بهتری به  آنها داده خواهد شد.

بر اساس گزارشی كه در این خصوص سایت الف كه نزدیك به احمد توكلی نماینده مجلس شورای اسلامی است ،این موضوع تایید شده و نوشته شده است كه این مدرك و موسسه اعطا كننده این مدرك فاقد ارزش علمی است و در بسیاری از مراجع از آن به عنوان بی ارزش و حتی كلاهبرداری (scam) یاد شده است.

به نوشته این سایت موسسه مذكور هیچ ارتباطی با دانشگاه كمبریج ندارد و برای اعطای مدارك مختلف تحت عنوان "استاد نمونه"، "استاد سال"، "استاد قرن"! و ... با دریافت مبلغی، مدارك و حتی سكه های یادبود برای افراد ارسال می كند و در بروشورها و كتاب های خاصی تحت همین عنوان یا "بیوگرافی افراد سال" نام آنها را قرار می دهد. مبالغ دریافتی این موسسه از حدود دویست دلار تا هزاران دلار می باشد. برخی دولت ها همانند دولت استرالیا از این مدارك به عنوان "كلاهبرداری" یاد می كنند و از انتشارات آن تحت عنوان "بیوگرافی افرادی كه قابلیت گول خوردن دارند" یاد می كنند.

مركز بیوگرافی یا زندگینامه های آمریکا و مرکز زندگینامه‌های بین‌المللی هر ساله یک گردهمایی تحت عنوان «کنگره بین‌المللی علم، فرهنگ و هنر در قرن» برگزار می‌کنند. این گردهمایی برای هنرمندان، دانشمندان، متخصصان و مربیانی که زندگینامه آنها نوشته شده فرصتی ایجاد می‌کند تا آثار خود را ارائه دهند. افراد دارای زندگینامه انتخاب شده در این کنگره سمینارهایی را ارائه می‌دهند. جالب تر اینكه بر اساس اطلاعات موجود در دانشنامه ویكیپدیا، این موسسه در قبال دریافت مبلغ  هرکسی را به عنوان مرد سال علمی معرفی می‌کند و در صورتی که بخواهد نام وی روی نقره حک شود ۳۶۰ دلار دریافت می کند.این موسسه هیچ ارتباطی با دانشگاه کمبریج ندارد و نیز از سوی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نامعتبر اعلام شده است. با این وجود برخی از افراد شناخته شده در ایران در سوابق خود به این موسسه استناد می کنند.

سرشناسان دارای مدرک از این مرکز یكی حمید بهبهانی به عنوان «متخصص برگزیده سال» است كه در كنار  محمدمهدی زاهدی كه چندی پیش از همین مركز با عنوان «نابغه ریاضی قرن» تبلیغ شد و مورد اعتراض یکی از نمایندگان مجلس واقع شد قرار دارند.

این که یک نفر با هزینه شخصی خود و برای پاسخگویی به منویات درونی اش ، بخواهد مدرکی بخرد و در اتاقش نصب کند و به اطرافیانش پز بدهد امری است که به خود او مربوط می شود اما وقتی دامنه این موضوع ، به میان مدیران ارشد دولتی بکشد و بعد هم آن را در روزنامه ها ، به اسم اعضای یک مجموعه دولتی آگهی نمایند و در بوق و کرنا کنند ، بدعتی است که نباید از کنارش با بی اعتنایی گذشت؛گو این که بعد از سیل دکتراهای تقلبی ، اینک بعضی ها به مدارک رسمی دانشگاهی نیز بسنده نمی کنند و ای بسا باید شاهد موجی از عنوان سازی های مجعول علمی هم باشیم!/عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
نمونه ویدیو منتشر شده از دوربین 360 درجه سامسونگ با نام Gear 360

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری



گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم 20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانس پرس نوشت: با وجود تحریمات، ثروتمندان ایرانی به خودرهای لوکس روی آورده و حاضر به پرداخت مبالغی به مانند 360 هزار دلار بابت این اتومبیل ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودور تمام پول را پرداخت می کنند که در کل 2 یا 3 برابر قیمت اصلی آن است.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، 563 مدل مختلف "پورش" در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد.

به نوشته ی فرانس پرس، هدف پورش فروش 800 خودرو در سال جدید ایرانی است.  "مازراتی" هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. "مازراتی" و "پورش" به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم  20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند 110 هزار دلار(مانند پورش باکستر) تا 360 هزار دلار(مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودور می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق 700 دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند.

بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها 40 هزار خودور در سال گذشته به ایران وارد شد.

هم اکنون، ارزیابی می شود که 14 میلیون خودرو در جاده های ایران حضور داشته باشد./انتخاب