اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استاد شطرنج، مات شد



اخبار حوادث - استاد شطرنج، مات شد

استاد شطرنج بازی که به درخواست شاگردانش جهت تدریس خصوصی شطرنج به منزل آنها رفت و آمد می کرد پس از جلب اعتماد شاگردانش و دریافت ایمیل شخصیشان با ارسال تصاویر غیر اخلاقی سعی در برقراری ارتباط دوستانه و اخاذی از آنها را داشت توسط پلیس فتا البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ یزدان نیکنام، رییس پلیس فتا استان البرز گفت: در پی شکایت پدر خانواده ای مبنی بر ارسال تصاویر غیر اخلاقی از سوی یک فرد ناشناس بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در تحقیقات اولیه از همسر و دختر فرد شاکی با اظهارات آنها مبنی بر بی اطلاعی از مشخصات فرد ارسال کننده ایمیل ها مواجه شدند که معمای یافتن متهم را با چالش روبرو می کرد بنابراین ماموران در مراحل بعدی تحقیقات خود با بررسی تمامی نظریه ها و استفاده از شیوه های نوین کشف جرم موفق به شناسایی رد فرد ارسال کننده ایمیل های غیر اخلاقی شدند.

سرهنگ نیکنام گفت: با هماهنگی مقام قضایی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا البرز منتقل شد.

متهم در بازجویی های ماموران در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای شد اما در رویارویی با خانواده شاکی به جرم خود مبنی بر ارسال تصاویر غیر اخلاقی به ایمیل آنها اعتراف کرده و اظهار داشت: نزدیک به یک سال پیش در یکی از آموزشگاه های شطرنج در استان البرز مشغول به کار شدم تا اینکه به دلیل مهارت در این رشته شاگردان زیادی جهت ثبت نام به من مراجعه می کردند که از این میان چند نفر آنها دخترانی بودند که بنا به پیشنهاد آنها به منزلشان رفته و اقدام به تدریس خصوصی شطرنج می کردم.

سرهنگ نیکنام در ادامه اظهارات این فرد، گفت : متهم که پس از گذشت چندین ماه رفت و آمد به منزل آنها توانسته بود اعتماد شاگردان و خانواده آنها را به خود جلب کند به بهانه ارسال موضوعات علمی با محتوای شطرنج و مهارت بیشتر در این رشته با دریافت شماره تماس و ایمیل آنها، اقدام به ارسال تصاویر غیر اخلاقی به منظور برقراری ارتباط با آنها و همچنین اخاذی می کرد.

رییس پلیس فتا البرز در پایان ضمن هشدار به خانواده ها از آنها خواست تا به افراد غریبه اعتماد نکرده و به هیچ عنوان از افرادی که شناخت کافی از آنها ندارند تحت عنوان تدریس کتب دانشگاهی، کنکور و غیره پای آنها را به منزلشان باز نکرده و اطلاعات خصوصی شامل عکس​های خانوادگی، اسرار زندگی ، شماره ایمیل و ... را در اختیار آنها قرار ندهند.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
نجات فدراسیون شطرنج از کیش و مات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس



 

استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس

 

 

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش، توانست ركورد جهان را بشكند و نام خود و ایران را در كتاب گینس ثبت كند.

 

به گزارش ایسنا، استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش و شكست590 شطرنج باز، نام خود و ایران را در كتاب ركوردهای گینس ثبت كرد.

او برای رسیدن به این دستاورد مهم برابر 614 شطرنج باز كه از سراسر ایران به تهران آمده بودند فرا گرفت و در رقابت با آنها چیزی حدود 55 كیلومتر راه رفت و از میان حریفان خود به 8 نفر باخت و با 16 نفر مساوی كرد.

قائم مقامی

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران ساعت 10 و 30 دقیقه روز گذشته رقابت خود را در حالی با 614 شطرنج باز در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز كرد كه می دانست این رقابت چیزی بیش از یك شبانه روز كامل ادامه خواهد داشت.

نخستین حركت قائم مقامی را علی سعیدلو - معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی ایران - انجام داد و پس از آن قائم مقامی خود ادامه مسابقه اش را انجام داد.

در طول رقابت 25 ساعته او، ورزشكاران سرشناسی همچون آرش میر اسماعیلی ، حمید استیلی، حشمت الله مهاجرانی و فرهاد كاظمی به صورت نمادین روبروی او قرار گرفتند تا او را برای رسیدن به این ركورد حمایتش كنند.

قائم مقامی با یك تیم كامل توانست به این ركورد بین المللی دست پیدا كند، چرا كه در طول این 25 ساعت یك ماساژور، یك پزشك و یك مسوول تغذیه به صورت كامل حركات او را زیر نظر گرفته بودند.

او هم چنین با رژیم غذایی خاص در مسابقه ها شركت كرد و در فواصل زمانی مختلف بین 5 تا 7 دقیقه استراحت داشت.

در حین این رقابت بسیار سنگین زمانی كه شطرنج بازی مات می شد میزها به همدیگر نزدیك تر می شد تا قائم مقامی فاصله كمتری را برای رسیدن به حریف بعدی طی كند.

سال گذشته محجوب دیگر شطرنج باز ایران توانسته بود با ركورد 500 نفر ركورد جهانی را به خود اختصاص دهد، اما چندی پیش شطرنج بازی از رژیم اشغالگر قدس در هیاهویی فراوان این ركورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولی این بار قائم مقامی با ركوردی بی نظیر توانست حد نصابی را در شطرنج همزمان به جا بگذارد كه به راحتی قابل دسترس نباشد.../ایسنا