اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استاد دانشگاه كوزقوی قزاقستان



 

 

 

احزاب به شكل غیر مستقیم در تعیین...

 

استاد دانشگاه كوزقوی قزاقستان:

انقلاب ایران تمایل به زندگی مستقل را در میان حوزه اوراسیا زنده كرد


انقلاب اسلامی مردم ایران در ادامه انقلاب‌های دیگر علیه فاشیست و برای استقلال بود/ انقلاب اسلامی گامی بزرگی در جهت استقلال خواهی كشورهای مختلف به شمار می‌رود و ما زمان زیادی منتظر ثمر دهی این انقلاب بودیم.

استاد دانشگاه كوزقوی قزاقستان گفت:انقلاب ایران تمایل به زندگی مستقل را در میان حوزه اوراسیا زنده كرد.
«كنسبای قوژ آخ مت اف» در همایش انقلاب اسلامی و اوراسیا با اشاره به اهمیت انقلاب ایران در این منطقه اظهار داشت: پس از گذشت 30 سال از ظهور انقلاب اسلامی ما شاهد نفوذ این انقلاب در كشورهای حوزه اوراسیا هستیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نه تنها احیاگر اسلام بود بلكه تمایل استقلال و زندگی مستقل را در میان حوزه اوراسیا زنده كرد.
این استاد دانشگاه اظهارداشت: ما در كشور قزاقستان شاهد فداكاری‌های مردم ایران برای ثمردهی انقلابشان بودیم و صاحبنظران جهانی براین باورند كه تلاش‌هایی كه برای ثمر دهی انقلاب اسلامی مردم ایران در دهه 40 و 50 صورت گرفت موجب ثمردهی این انقلاب در سال‌های بعد شد.
وی تاكید كرد: انقلاب اسلامی مردم ایران در ادامه انقلاب‌های دیگر علیه فاشیست و برای استقلال بود.
«كنسبای قوژ آخ مت اف» تاكید كرد: مادر كشورمان تلاش می‌كنیم از ایده‌های انقلاب اسلامی مردم ایران تاثیر بگیریم؛ انقلاب اسلامی مردم ایران ضمانت پس لرزه‌ای برای احساسات والای معنوی ملت‌ها بود و برهمین اساس ما احترام بالایی برای این انقلاب قائل هستیم.
وی تاكید كرد: ما شاهد آن بودیم كه رژیم صدام چگونه وحشیانه به مردم ایران حمله كرد و بر مردم كشور خود و كشور شما فشارهایی را ناشی از جنگ جدید تحمیل كرد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: با آگاهی كه نسبت به این شیوه رفتاری رئیس‌جمهور عراق داشتیم سعی كردیم تا اصلاحاتی كه مبتنی بر حقانیت انقلاب مردم ایران بود را به گوش جهانیان برسانیم.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تلاشهای رژیم صهیونیستی برای تولید سلاح‌های هسته‌ای داشته است گفت: همه می‌دانند كه تلاش اسرائیل از غنی‌سازی متمركز در ساخت سلاح‌های هسته‌ای است.
وی افزود:برای ما جای تعجب دارد چرا زمانی كه ایران از دانش هسته‌ای تنها برای مصرف صلح‌آمیز پزشكی و صنعتی استفاده می‌كند مخالفت‌هایی با این كشور صورت می‌گیرد.
:استاد دانشگاه كوزقوی قزاقستان تاكید كرد: مردم قزاقستان نیز همچون مردم هیروشیما و ناكازاكی خاطره وحشتناكی از بكارگیری سلاح‌های هسته‌ای دارند. در گذشته بیش از یك میلیون شهروند قزاقستانی به واسطه از سلاح‌های هسته‌ای جان خود را از دست داده اندودر حال حاضر نیز بیش از نیم میلیون نفر نیز مبتلا به بیماری‌های مختلف ناشی از بكارگیری این سلاح‌ها هستند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اجرای تصنیف ای ایران دانشگاه اوبای شهر آلماتی قزاقستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاد فیزیك هسته‌ای دانشگاه تهران ترور شد



 

 

 

ترور

 

استاد فیزیك هسته‌ای دانشگاه تهران ترور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،استاد مسعود علی محمدی صبح امروز در حین سوار شدن خودروی شخصی‌اش با منفجر شدن موتور‌سیكلتی كه مجاور خودرویش بود ،ترور شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده نگرفته و مظنونی در این رابطه نیز دستگیر نشده است.