اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی 8 شهید ایرانی انفجار دیروز بغداد



حمله تروریستی به کاروان های زائران ایرانی در منطقه هارونیه

اسامی 8 شهید ایرانی انفجار دیروز بغداد

تابناک: در حمله تروریستی به کاروان های زائران ایرانی در منطقه هارونیه در 80 کیلومتری شمال شرق بغداد حداقل 60 نفر شهید و زخمی شدند.

 یک عامل انفجاری خودروی بمب گذاری شده را در میان دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مرز خسروی عازم نجف بودند منفجر کرد. اطلاعات اولیه از شهادت شانزده نفر و زخمی شدن چهل و چهار نفر دیگر در این حمله تروریستی  حکایت دارد. 

به گفته سرگرد غالب العطیه سخنگوی پلیس استان دیاله خودروی بمب گذاری شده اتوبوس های زائران ایرانی را در نزدیک شهر مقدادیه در استان دیاله هدف قرار داد.

 گزارش های دریافتی حاکی است مجروحان برای درمان به بیمارستان بغدادیه منتقل شدند. این دو دستگاه اتوبوس حامل کاروان زائران ایرانی بود که از طریق حج و زیارت برای زیارت عتبات عالیات به عراق اعزام شده است.

 یکی از اتوبوس ها حامل زائرانی بود که از استان همدان به عراق آمده بودند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون تنها هویت ۸ نفر از شهدای انفجار تروریستی عراق مشخص شده است. مسعود اخوان گفت: تاکنون اسامی 8 نفر از شهدای انفجار تروریستی اتوبوس زائران ایرانی به طور قطعی اعلام شده است.

 وی ادامه داد: علی کاظم نعیمی، احمد نعیمی، الله حسین معصومی، احمد حجتی و ابراهیم هنرمندیان زائران همدانی هستند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

 مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد:‌ عبدالسعید احمدی مراغه، جمیله بختیاری پیر و بدریه اصغر نیز شهدایی هستند که از کاروان استان کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند. وی ادامه داد: اسامی بقیه شهدا تا شنبه مشخص و اعلام می‌شود./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
پنج انفجار تروریستی و تعداد زیادى شهید و مجروح در بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار در بغداد منجر به شهادت 8 زائر ایرانی شد



 

 انفجار در بغداد منجر به شهادت 8 زائر ایرانی شد

 

مقام‌های عراقی از شهادت هشت زائر ایرانی در شمال بغداد‏، پایتخت عراق بر اثر انفجار بمب خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس عراق اعلام كرد كه پنج ایرانی در نزدیكی مسجدی در منطقه شیعه‌نشین «كاظمیه» در حالی كه استرحت می‌كردند، به شهادت رسیدند.

همچنین برخورد یك دستگاه اتوبوس به بمب كنار‌جاده‌ای در منطقه شیعه‌نشین «شولا» منجر به شهادت سه ایرانی دیگر شد.

منابع بیمارستانی همچنین از زخمی‌شدن 52 تن در این دو حادثه خبر دادند اما هنوز گزارشی در مورد جزئیات زخمی‌ها منتشر نشده است.... / ایلنا