اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی 104 پیکر بازگشته حادثه منا به ایران


سازمان حج و زیارت اسامی ۱۰۴ زائر جان باخته حادثه منا را که پیکر آنان صبح امروز به کشور انتقال یافت، اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر 104 جان باخته فاجعه منا با حضور سران سه قوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ورود پیکر قربانیان حادثه «منا» به ایران


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که پیکرهای جان باختگان ایرانی فاجعه مرگبار منا اوایل هفته آینده به کشور بازگردانده می‌شود، گفت: اکنون شناسایی پیکرها در سردخانه‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در بیان آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان فاجعه منا گفت: هماهنگی‌ها در حال انجام است تا در نخستین روزهای هفته آینده پیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه مرگبار منا به کشور بازگردانده شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: اکنون شناسایی پیکرها در سردخانه‌ها ادامه دارد و اعضای بعثه مقام معظم رهبری به همراه افراد سازمان حج و زیارت در تلاشند تا زائران ایرانی جان باخته این حادثه را پیدا کنند.

وی افزود: اولویت ما اکنون بازگرداندن پیکر زائران ایرانی و رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه است.

اوحدی تاکید کرد: اکنون وضعیت 60 زائر مجروح این حادثه مساعد است و تیم پزشکی حج و زیارت در تلاش است،  اقدامات مقتضی برای آنها انجام شود.

به گزارش فارس، صبح دیروز به دلیل سوء مدیریت رژیم سعودی، دو مسیر رمی جمرات بدون هماهنگی قبلی بسته و سبب ازدحام بیش از حد جمعیت در این مسیر شد.

بر اثر این ازدحام بسیاری از حاجیان به دلیل کوفتگی و خفگی جان خود را از دست دادند.

تاکنون بیش از 1300 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند.