اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی قربانیان ایرانی حادثه مسجد الحرام


رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر ایرانی و بی خبری از وضعیت ۷ زائر خبر داد و توضیح دادکه ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستانهای مکه شناسایی شده‌اند.

خبرگزاری مهر: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام گفت: تا دیروز یک فوتی ایرانی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائر ایرانی که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل برنگشته اند، از تمامی بیمارستانهای عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد که ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده اند و آمار فوتی های ما به ۵ نفر رسیده است.

به گفته وی: از میان فوت شدگان ۲ نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، گفت: هنوز این افراد به هتل ها باز نگشته اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم، اما با خانواده هایشان تماس گرفتیم تا نگران نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسولگری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

اوحدی تاکید کرد: علاوه بر زائرانی که در اثر حادثه فوت کرده اند، ۳ زائر مرد نیز از ابتدای اعزام تاکنون در عربستان فوت کرده اند.



اسامی کشته‌های ایرانی در حادثه مکه

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: علاوه بر یک کشته ایرانی، هویت ۴ حاجی ایرانی دیگر که در حادثه اخیر مکه کشته شده‌اند، مشخص شد.

مسعود مجردی، رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت:‌ با مشخص شدن هویت 4 نفر دیگر از زائران کشته شده ایرانی در حادثه مکه تعداد کشته های زائران ایرانی این حادثه به 5 نفر رسید.

وی با اشاره به هویت کشته شدگان تازه شناسایی شده، گفت:‌ محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان افرادی هستند که شناسایی شدند.


ویدیو مرتبط :
حادثه مسجد الحرام در شهریور94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حادثه رانندگی در عراق/ 2 زائر ایرانی جان باخته و 3 تن مجروح شدند +اسامی قربانیان



اخبار,اخبار اجتماعی , تصادف زائران در کربلا

وی اضافه کرد: رحم خدا محمود وند - محمد محمدوند و محمد ترکاشوند نیز سه مجروح این حادثه هستند.

در جریان یک سانحه رانندگی در مسیر مهران به کربلا در منطقه عمومی حله مرکز استان بابل عراق، دو زائر ایرانی جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر زخمی شدند.

 این حادثه، امروز چهارشنبه در پی برخورد یک دستگاه تریلر با یک دستگاه سواری ون حامل 11 زائر ایرانی در مسیر کربلا، رخ داده است.

حال 5 مسافر دیگر این خودرو خوب گزارش شده و مجروحان (3 نفر) برای مداوا به بیمارستان هاشمی شهر حله انتقال یافته اند.

مصطفی قاسمی رئیس دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق، با بیان اینکه مراحل اداری و تشریفات انتقال جان باختگان این حادثه به ایران در حال انجام است، گفت: مهدی آبکین (ترکاشوند) فرزند علی احمد 34 ساله از شهرستان درود و جمشید نبی پور فرزند رجب علی 34 ساله دو زائری هستند که در این حادثه جان باخته اند.

وی اضافه کرد: رحم خدا محمود وند - محمد محمدوند و محمد ترکاشوند نیز سه مجروح این حادثه هستند.

از هنگام آغاز موسم اربعین حسینی در 20 آبان ماه گذشته این دومین حادثه رانندگی در جاده های عراق است. در اولین حادثه در منطقه بطحا در استان ذیقار عراق در هفته گذشته یک زائر ایرانی جان باخت و دو تن دیگر مجروح شدند.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا