اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی احزاب و تشکل‌های مدعو به ضیافت افطار رئیس‌جمهور



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

در این مراسم قرار است 3 نفر از اصلاح‌طلبان و 3 نفر از اصولگرایان در مورد مسایل روز کشور به سخنرانی بپردازند.

ضیافت افطاری حسن روحانی رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه سوم تیرماه با حضور احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در ساختمان ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، ضیافت افطاری حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه سوم تیرماه با حضور احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است 3 نفر از اصلاح‌طلبان و 3 نفر از اصولگرایان در مورد مسایل روز کشور به سخنرانی بپردازند.

اسامی برخی از احزاب و تشکل‌هایی که به این دیدار دعوت شده‌اند به شرح زیر است:

1-حزب کارگزاران سازندگی (اصلاح‌طلب)
2-مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم (اصلاح‌طلب)
3-جبهه پایداری انقلاب اسلامی (اصولگرا)
4-جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (اصولگرا)
5-جامعه اسلامی مهندسین (اصولگرا)
6-حزب مؤتلفه اسلامی (اصولگرا)
7-جبهه ایستادگی(اصولگرا)
8-جمعیت وفاداران (اصولگرا)
9-مجمع نیروهای خط امام (اصلاح‌طلب)
10-حزب اعتماد ملی (اصلاح‌طلب)
11- حزب ایران زمین (اصولگرا)
12-حزب فرزندان ایران (اصلاح‌طلب)
13-حزب اسلامی کار (اصلاح‌طلب)
14-مجمع فرهنگیان ایران اسلامی (اصلاح‌طلب)
15-شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (اصلاح‌طلب)
16-حزب مردم‌سالاری (اصلاح‌طلب)
17-حزب مردم (اصلاح‌طلب)
18- حزب اراده ملت (اصلاح‌طلب)
19- جامعه اسلامی اصناف و بازار (اصولگرا)
20- حزب اعتدال و توسعه (مستقل)
21- حزب ندای ایرانیان (اصلاح‌طلب)

 

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
افطار رئیس جمهور با نخبگان جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم افطار رئیس‌جمهور با احزاب حاشیه‌ساز شد,ضیافت به كام سیاست



اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور با احزاب

احزاب و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا، شب گذشته میهمان رئیس‌جمهوری بودند تا در سال همدلی و هم‌زبانی، دو طیف سیاسی رقیب، با یکدیگر بر سر یک میز افطاری بنشینند و در صدر مجلس هم میزبان، یعنی «حسن روحانی». این مراسم امسال با یک تفاوت برگزار شد؛ هر دو طیف عمده سیاسی کشور در یک شب دعوت شدند تا با هم،‌ روزه‌شان را «باز» کنند؛ برخلاف سال گذشته که هر طیف تک‌به‌تک دعوت شده بودند.

رئیس‌جمهوری در قسمتی از سخنانش در این ضیافت گفت: «انتظار ما از همه احزاب، کمک به دولت است».

 

حجت‌الاسلام «حسن روحانی» افزود: «اینکه ما با دنیا تعامل کنیم جزء قدرت ملی ماست؛ ما دنبال مذاکره هستیم و در مذاکرات می‌خواهیم به نقطه طلایی برسیم». رئیس‌جمهوری گفت: «عده‌ای دراین‌زمینه عجله دارند که ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد ازاین‌رو باید صبر و حوصله داشت». روحانی گفت: «باید در رقابت‌های سیاسی به مشارکت حداکثری مردم و نشاط سیاسی آنها توجه کنیم» اما ابتکار دور هم جمع‌کردن اصولگریان و اصلاح‌طلبان در یک سالن و سخنرانی افراد شاخص آنها، چندان هم بی‌حاشیه‌نبود.

یکی از سخنرانان این مراسم، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران بود؛ اما سخنان او چندان به مذاق برخی میهمانان اصولگرا خوش نیامد و برخی از آنها ضیافت را ترک کردند.

 

«محسن کوهکن» نایب‌رئیس جبهه پیروان درباره ترک جلسه از سوی اصولگرایان به «فارس» گفته است: «آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت». «محمد پهلوان» یکی از فعالان اصولگرا که در این نشست شرکت کرده بود، به «فارس» می‌گوید: «پس از سخنان کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در حمایت از سران فتنه و نام‌بردن از آنان و تقاضا برای رفع حصر، ضیافت افطاری روحانی با شخصیت‌های سیاسی را ترک کردند».


حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، نیز با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری رئیس‌جمهور، از سوی برخی اصولگرایان، گفت: «بنده ضیافت افطاری رئیس‌جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد، ترک کردم». او ادامه داد: «آقای کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد درحالی‌که اگر بناست او سید مظلوم باشد، لابد ظلم‌کننده به او نیز، نظام است».سخنگوی جامعه روحانیت تأکید کرد: «این در حالی است که او ظلم بزرگی نسبت به نظام مرتکب شده و ازاین‌رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد».


در این مراسم «غلامعلی حدادعادل»، رئیس فراکسیون اصولگرایان، «قدرت‌الله علیخانی» مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، «اسدالله بادامچیان» عضو حزب مؤتلفه و «الهه کولایی» عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

 

در ا ین ضیافت چهره‌های اصلاح‌طلبی مانند «محسن امین‌زاده» و «محسن آرمین» نیز حضور داشتند. «غلامعلی حدادعادل» رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این مراسم با بیان اینکه با مبنا قراردادن قانون اساسی، رهبری و اصل نظام، اختلافات از بین می‌رود، گفت: «نباید نگاه قبیله‌ای داشت و اینکه حتماً باید مملکت دست قبیله ما باشد و بقیه کنار روند».او افزود: «اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و هم‌زبانی در چارچوب قانون اساسی قطعا می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم».


  اخبار  سیاسی  - شرق