اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از سرقت مسلحانه، تا معرق کاریِ هنرمندانه!


پسر کارتن خواب دیروز، که برای خرج مواد والدینش، بارها به سرقت واداشته شده بود، امروز با 16 سال سن، در خانه علم محله خاکسفید تهران، استاد معرق کاری است! با خرید آثار هنری این مرد جوان، او را حمایت کنیم.

صبح بخیر: شاید باور کردنش سخت باشد، اما ابوالفضل و برادر بزرگترش اسلام، از کودکی در خیابان زندگی می کردند. در واقع این دو برادر به همراه خانواده شان، در خرابه های محله خاک سفید تهران، در چادر دست سازی زندگی می کردند! ابوالفضل از 6 سالگی، به همراه برادرش اسلام، جهت تامین مواد مخدر برای والدین معتادشان، به سرقت مسلحانه واداشته می شد.

به همین دلیل، بارها به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شد و البته هر بار پس از آزادی، با تهدیدات والدین و ادامه شرایط نامساعد، ناگزیر مجددا مرتکب بزه می شد. در اثر این مصائب سخت و بی پایان، از سن 9 سالگی، ابوالفضل به مصرف کراک روی آورد. او تاکنون چندین بار سابقه خودکشی نافرجام داشته و به دلیل دعوا های مکرر خیابانی، آثار جراحات متعدد و جای زخم های ناشی از چاقو به همراه تعدادی خالکوبی، بر روی بدنش مشهود است.

پس از به آتش کشیده شدن چادر محل زندگی این خانواده توسط نیروی انتظامی و دستگیری مادر و پدر به علت سرقت و همراه داشتن مواد مخدر، ابوالفضل ناچار به زندگی در کنار مادربزرگ و دیگر اقوام معتاد خود شد. اقوامی که در ازای نگه داری او و برادرش، به شدت از آنها بیگاری می کشیدند.

از سرقت مسلحانه، تا معرق کاریِ هنرمندانه!
ابوالفضل و خواهر و برادرش وقتی که هنوز در چادر دست سازی کنار خیابان کارتن خوابی می کردند و کسی نبود که در کنار آنها باشد

فقر فرهنگی شدید خانواده، سبب شده است ابوالفضل 16 ساله و اسلام 18 ساله، تاکنون چند ازدواج ناموفق داشته باشند! حتی اسلام یک فرزند دو ساله هم دارد!

اما خبر بسیار خوب این است که هر دو برادر الان اعتیادشان را ترک کرده اند و در کارگاه هنری که با تلاش خودشان و همت اعضای فعال جمعیت امام علی (ع) در خانه علم خاک سفید راه اندازی شده، مشغول به انجام کار هستند. و خبر بسیار خوبتر این که، ابوالفضلی که روزگاری به قمه بازی و چاقو کشی اش شهره بود، امروز با معرق کاری اش شناخته می شود. عاشق این هنر نفیس و دوست داشتنی شده است و می خواهد معرق را ادامه بدهد.

این پسر نوجوان، با اراده ای مثال زدنی، اعتیادش را ترک کرده و همتش را به جای بزهکاری، بر معرق کاری متمرکز کرده است تا ثابت کند اگر ما در کنار کودکان تنهای وطنمان باشیم، چه قدر می توانند سالم زندگی کنند.

امروز با خرید تابلوهای معرق ابوالفضل، می توانیم او را در ادامه دادن این راه سالم و افتخار آمیز برای گذران زندگی، تشویق کنیم و کنارش باشیم. آیا شما از یک استاد معرق کاری حمایت می کنید یا یک سارق مسلح؟

از سرقت مسلحانه، تا معرق کاریِ هنرمندانه!
نمونه معرق کاری هنر دستان ابوالفضل هنرمند نوجوان جمعیت امام علی

شما می توانید برای تهیه آثار معرق ابوالفضل از خانه علم خاکسفید تهران، با شماره تلفن های 09303560054 ، 23051110-021 و 09196348392 تماس بگیرید.

شما همچنین می توانید به کارگاه خانه علم بیآیید و با استاد معرق کار ما آشنا شوید. و از نزدیک تابلوهای ایشان را خریداری کنید.

جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی(ع) از سال 1379 به صورت رسمی کار خود را با هدف کاهش معضلات اجتماعی آغاز کرد. کلیه فعالیت های این جمعیتِ مستقل، متکی به کمک های مردمی می باشد و تمامی اعضای آن را نیروهای داوطلب دانشجویی و مردمی تشکیل می دهند. خانه های علم توسط این جمعیت برای حمایت از کودکان محروم از تحصیل ایجاد شده است. شما می توانید در همه طرح ها، آیین ها و برنامه های این سازمان مردم نهاد به صورت مستقیم حضور یابید.

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی 23051110 می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.


ویدیو مرتبط :
‫فیلم سرقت مسلحانه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت مسلحانه برای چندمین بار از یك بانك



 

یك شعبه بانك در شهرك صنعتی جی اصفهان برای چندمین بار مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت.

۲ سارق مسلح صبح چهارشنبه با ورود به بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی پس از تهدید كاركنان و مشتریان بانك با سرقت موجودی بانك متواری شدند.


در پی این سرقت موضوع به مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و ماموران با عزیمت به محل متوجه شدند ۲ سارق كه مجهز به سلاح كلاشینكف بوده‌اند، پس از ورود به داخل شعبه و ضرب و جرح یكی از مشتریان بانك، ۶ میلیون تومان سرقت كرده و با تهدید یكی از كاركنان خودروی او را نیز به سرقت برده و متواری شده‌اند.


با تشكیل پرونده‌ای در این ارتباط تلاش برای دستگیری سارقان آغاز و ساعتی بعد خودروی به سرقت رفته كارمند بانك كشف و ضبط شد.


بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی تاكنون ۲ بار دیگر نیز مورد سرقت واقع شده است و یك بار هم ۲ سارق مسلح قصد سرقت از این محل را داشته‌اند كه پیش از هر اقدامی و در یك قدمی سرقت از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند.