اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از بیت‌المال برای مدیریت کردن انتخابات به نفع یک نفر استفاده می‌شود



کریمی اصفهانی: از بیت‌المال برای مدیریت کردن انتخابات به نفع یک نفر استفاده می‌شود/ نصیحت رهبری ممکن است عواقب دیگری به همراه داشته باشد

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید احمدی‌نژاد چون می‌داند قرار نیست تا پایان این دوره با او برخوردی شود با شهامت بیشتری مسیر قانون گریزی را دنبال می کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار در گفتگو با نامه با اشاره به رویکردهای انتخاباتی دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آینده، اظهار داشت: آقای احمدی نژاد واقعا این دوره دولت‌های نهم و دهم را به نقط عطفی در انجام دادن کلیه  قانون‌گریری‌هایی که ممکن است در نظام جمهوری اسلامی بوجود آید تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه این سنتی بدی بود، افزود: قانون گریزی، کارهای خارج از اخلاق اسلامی، توهین و افترا به دیگر مسئولان و ... در این دوره و از سوی ایشان و اطرافیانشان به کرات مشاهده شد و متاسفانه به خاطر ملاحظاتی که وجود دارد مبنی بر اینکه بهتر است این دور از ریاست جمهوری به طور کامل به پایان برسد دولت هم در انجام این اقدامات بی پرواتر شد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: گویی رییس جمهور بنا را بر به حراج گذاشتن نظام گذاشته است و ما معتقدیم رییس جمهور چوب حراج به نظام زده است و چون می داند قرار نیست تا پایان این دوره با او برخوردی شود به دلیل معذورات و ملاحظاتی که ما در سطح بین المللی داریم که فکر می کنیم این دوره بهتر است تمام شود، او هم به این امر مصلحت گرایانه پی برده و با شهامت بیشتری مسیر قانون گریزی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه مردم به کاندیداهای دولت در انتخابات ریاست جمهوری آینده گرایش نخواهند داشت، ادامه داد: مردم از دولت بسیار دلخور و گله‌مند هستند و مطمئنا فردی که از سوی رییس دولت فعلی معرفی شود با استقبال مردم روبرو نخواهد شد ولی دولت امیدوار است و به همین دلیل هم اقدامات انتخاباتی خود را شدت بخشیده است.

رفتارهای احمدی نژاد در ونزوئلا جایگاه رییس جمهوری را به چالش کشید

وی به حضور رییس جمهور در مراسم تشییع هوگوچاوز و حواشی پیش آمده دراین مراسم اشاره کرد و گفت: اقداماتی که رییس جمهور در این مراسم انجام داد و پیامی که با آن ادبیات و کلمات خاص برای درگذشت هوگو چاوز دادند ضد ارزش،  ضد اخلاق و ضد نظام بود و جایگاه ریاست جمهوری را به چالش کشید.

از بیت‌المال برای مدیریت کردن انتخابات به نفع یک نفر استفاده می‌شود

کریمی گفت: از بیت المال برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می شود تا انتخابات را به نفع یک چهره مدیریت کنند، رییس دولت مسئولیت غیرمتعهد را به مشایی می‌دهد علی رغم اینکه می‌داند او به دنبال عقاید و افکار خودش است و مساله نظام برایش مهم نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم شورای نگهبان این قانون گریزی‌ها و خلاف‌ها را مد نظر داشته باشد و در تایید صلاحیت‌ها لحاظ کنند.  

نصیحت رهبری ممکن است عواقب دیگری به همراه داشته باشد

کریمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و هشدار ایشان مبنی بر اینکه فعلا نصیحت می کنم، گفت: فکر می کنم این نصیحت، نصیحتی بود که ممکن است عواقب دیگری به همراه داشته باشد اما گویا احمدی نژاد پذیرفته که به این عواقب تن دهد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار اظهار داشت: از طرفی من معتقدم که برخی در فکر ناآرام کردن کشور و نظام هستند والا هیچ دلیل ندارد این رفتارهای ضد اخلاقی و ضد مذهب و برخورد با روحانیت و مرجعیت، برخورد با شورای نگهبان، مجلس و قوه قضاییه را انجام شود.

وی با اشاره به نقش نخبگان و رسانه‌ها در هوشیارسازی مردم، گفت: مردم هستند که نظامی را به وجود می آورند، مردم هستند که رای می‌دهند و نمایندگان و رییس جمهور خود را بر می گزینند بنابراین طبیعی است که مردم باید آن خواسته خود را با آگاهی بشناسند و در جهت تحقق آن حرکت کنند و  اگر ناآگاه باشند باز هم این رییس جمهورها گریبانگیرشان می شود.

کریمی به مشکلات اقتصادی مردم در ماه های اخیر اشاره کرد و تاکید کرد: این مشکلات می تواند مانعی برای مردم باشد و حتی می تواند بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات نیز تاثیر بگذارد.

وی مردم ایران را مردمی قدرشناس و تابع ولایت دانست و خاطرنشان ساخت: مردم ایران مردم خوب و فهیمی هستند  و امروز اگر این نظام پابرجاست نتیجه پشتیبانی همیشگی آنها از نظام و رهبری است، آنچه حافظ نظام است مساله تبعیت از ولایت است و  مردم به خوبی از رهبری و ولایت تبعیت دارند اما برخی به دنبال آن هستند که با این گرانی‌ها حضور مردم در حمایت از نظام و پشیتابی شان از رهبری را خدشه دار کنند./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
اگر مالی از بیت المال برای استفاده شخصی استفاده شده باشد برای جبران چه باید کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون سیاسی وزیر کشور: استفاده از اموال بیت المال به نفع کاندیداها، ممنوع



اخبار,اخبارسیاسی ,انتخابات مجلس

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد از اموال بیت المال و بودجه‌های دولتی به نفع یا علیه فردی در عرصه انتخابات استفاده کند.

 محمد حسین مقیمی در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به اینکه طی گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزود: امسال به دلیل وجود شرایط داخلی و منطقه ای، حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین کننده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: برای ایجاد همدلی و همزبانی، انتخابات یکی از راه‌های نزدیکی مردم به یکدیگر است.

وی بر اجرای کامل قانون از سوی فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است که بی طرفی خود را به عنوان مجریان قانون داشته باشیم.

مقیمی گفت: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات و بودجه‌های دولتی به نفع یا علیه فردی در عرصه انتخابات استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم به جریان رعایت قانون از سوی مسئولان اطمینان حاصل کنند، خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، افزود: از فرمانداران و بخشداران که خود مجری انتخابات هستند می‌خواهیم قانون را رعایت و بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه هیچ تکلیفی بالاتر از قانون نیست، گفت: دستگاه‌های دولتی در بحث انتخابات باید از اموال در اختیارشان حراست و حفاظت کنند تا انتخاباتی با شکوه را داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این دولت در شرایطی آغاز بکار کرد که رشد اقتصادی کشور منفی 5.6 درصد، نرخ تورم 43 درصد و نرخ بیکاری 13 تا 14 درصد اعلام شده بود لذا دولت از نظر اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار داشت بطوری که قیمت نفت به 40 تا 50 دلار رسید.

مقیمی گفت: دولت یازدهم در این شرایط تمام تلاش خود را بکار گرفت تا این شاخص ها را اصلاح کند و شرایط روابط بین الملل را که شرایطی خاص بود سامان بخشد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید طی دوسال توانست به فعال کردن سیاست‌های خارجی با کشورهای مختلف، همسایه و کشورهای غیر متعهد به جز آمریکا و اسراییل بپردازد و نیز در بحث هسته ای حضور یافته و برنامه‌های خودش را به نتیجه برساند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور بویژه در مرزها در یک شرایط امنی قرار دارد، گفت: با خاطر وجود این امنیت باید از نیروهای مسلح، انتظامی، مرزبانی، سپاه و ارتش قدردانی کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: امنیت موجب می‌شود مسئولان اجرایی فعالیت گسترده‌تری داشته باشند که نتیجه آن طی دو سال دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی از منفی 5.6 درصد به سه درصد و کاهش تورم از 43 درصد به 10 تا 12 درصد است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: هنوز رکود اقتصادی را در کشور داریم که عبور از این مرحله نیاز به همکاری مجریان و فعالان اقتصادی در سطح ملی، منطقه، استانی و شهرستانی دارد تا سیاست‌های دولت اعمال و از رکود اقتصادی به رونق اقتصادی برسیم.

مقیمی گفت: امروز دولت پشتوانه خود را مدیران اجرایی در استان‌ها دانسته و کسب دستاوردهای خود را مرهون تلاش آنان می‌داند.

وی افزود: برای اینکه در پایان دولت تدبیر و امید بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم باید از فرصت‌های که در اختیار قرار گرفته به بهترین نحو استفاده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: اگر می‌خواهیم در مسائل اقتصادی برنده باشیم باید درآمدهای نفتی‌مان را به حداقل برسانیم و از طریق تکنولوژی، فن‌آوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصادنمان را پویا کنیم.


  اخبار سیاسی  -  ایسنا