اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردن آتش زدن «معاذ الکساسبه» را تلافی کرد


اردن در نخستین واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش در زنده زنده سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان خود، بامداد امروز (چهارشنبه) دو تروریست به نام های ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی را اعدام کرد.

خبرگزاری ایرنا: اردن در نخستین واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش در زنده زنده سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان خود، بامداد امروز (چهارشنبه) دو تروریست به نام های ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی را اعدام کرد.

این دو تروریست به دار مجازات آویخته شدند.

گروه تروریستی داعش عصر سه شنبه تصاویری را پخش کرد که در آن نشان می داد، آنها معاذ الکساسبه خلبان اردنی را زنده زنده سوزانده اند.

اردن آتش زدن «معاذ الکساسبه» را تلافی کرد

تروریست های داعش مدعی شدند که پس از شکست گفت وگوها با دولت اردن، الکساسبه را آتش زده اند.

در پی قتل فجیع این خلبان اردنی، هزاران اردنی با تظاهرات در برخی مناطق به ویژه شهر الکرک زادگاه خلبان مقتول، خواهان اعدام «ساجده الریشاوی» تبعه عراقی وابسته به این گروه تروریستی و شمار دیگری از محکومان تروریستی شده بودند.

ارتش اردن روز سه شنبه در بیانیه ای با اعلام خبر مرگ معاذ الکساسبه، تهدید کرد که از جنایتکاران انتقام خواهد گرفت.

در این بیانیه تاکید شده که خون الکساسبه هدر نخواهد رفت و انتقام سختی در انتظار عاملان این جنایت است.

از سوی دیگر تلویزیون اردن اعلام کرد که معاذ الکساسبه سوم ژانویه سال جاری (13دی) توسط داعش اعدام شده است.


ویدیو مرتبط :
آتش زدن پرچم اسرائیل توسط مجری در برنامه زنده- اردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش زدن «معاذ الکساسبه» ساختگی بود؟!


یک کارشناس اسرائیلی و یک وبلاگ نویس آمریکایی بر این باورند که برخی اشکالات تصویری موجود در فیلم سوزاندن خلبان اردنی، ثابت می کند که این ویدیو، ساختگی است.

پایگاه خبری العالم: یک کارشناس اسرائیلی و یک وبلاگ نویس آمریکایی بر این باورند که برخی اشکالات تصویری موجود در فیلم سوزاندن خلبان اردنی، ثابت می کند که این ویدیو، ساختگی است.

 گروه تروریستی داعش، با انتشار فیلمی از سوزاندنِ "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی که به اسارت این گروه در آمده بود، موجی از نفرت را در کشورهای دنیا سبب شد و همگان بر مغایر بودن این عمل با آموزه های ادیان آسمانی و عرف انسانی، متفق القول شدند. اما در این میان، برخی کارشناسان تشخیص اصالت فیلم، در صحت ویدیوی منتشر شده درباره سوزاندن الکساسبه ابراز تردید کرده و آن را ساختگی دانستند.

فیلم آتش زدن خلبان اردنی ساختگی بود؟!

"الیران ملکی" کارشناس در زمینه روابط عمومی و رسانه های نوین، به رسانه ها اعلام کرد که این ویدیو، ساختگی است.

وی تاکید کرد: الکساسبه، به سبب همکاری با کارگردانان داعش برای ساخت فیلمی قانع کننده درباره زنده سوزاندنش، تخفیفی از داعش گرفته بود، و در نهایت با شلیک گلوله به سرش، اعدام شد.

فیلم آتش زدن خلبان اردنی ساختگی بود؟!

ملکی خاطر نشان کرد: زنجیره ای از اشکالات تولید، ثابت می کند که فیلم، سرشار از جلوه های ویژه است. به عنوان نمونه می توان به مشعلی اشاره کرد که شخصی داعشی، با آن الکساسبه را آتش می زند، این مشعل، در اصل خاموش است و شعلۀ آتش به وسیله جلوه های ویژه رایانه ای به آن افزوده شده است.

این متخصصِ رسانه های نوین، همچنین به مسیرِ حرکت آتشی که بر روی زمین درمی گیرد و به سمت قفس پیش می رود، اشاره کرد و گفت: این آتش، ساختگی است و واقعی نیست.

فیلم آتش زدن خلبان اردنی ساختگی بود؟!

پیش از این نیز، "توماس ویکتور" وبلاگ نویس شهیر آمریکایی، از وجود اشکالات تصویری در فیلم پرده برداشت و گفت: این اشکالات ثابت می کند که این فیلم، همانند فیلم های هالیوودی، به وسیله جلوه های ویژه رایانه ای ساخته شده است.

با این حال، هم کارشناس و هم وبلاگ نویس آمریکایی بر این باورند که داعش، در تولید فیلمی ترسناک موفق شده است، فیلمی که توانست ذهن بینندگان را از اشکالات تصویری منحرف کند و توجه آن ها را به وحشیگری، که ابزار داعش است، جلب کند.