اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتفاع برف در سیستان و بلوچستان به یک متر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی,اخباربارش برف درسیستان وبلوچستان

وی افزود: با وجود بارش بی سابقه برف و کولاک تاکنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده اما به دام های مردم به ویژه عشایر خسارتهایی وارد شده که کارشناسان در حال بر آورد خسارت هستند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: بارش برف که از عصر روز چهارشنبه در بخش بزمان به ویژه اطراف کوه خضر آغاز شده و همچنان ادامه دارد تاکنون به بیش از یک متر رسیده که بی سابقه است.

نبی بخش داوودی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش برف راه 140 روستا در حوالی کوه خضر بخش بزمان ایرانشهر را بسته است.

وی بیان کرد: بر اثر ریزش برف سنگین 150 نفر در راههای منطقه در محاصره برف قرار گرفتند که با تلاش به موقع گروههای راهداری، هلال احمر، بسیج و نیروی انتظامی نجات یافته و در مساجد و مدارس بزمان اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: محور ایرانشهر - بم در محدوده بزمان که بر اثر بارش برف و یخبندان بسته شده بود با تلاش گروههای راهداری و امدادی بازگشایی شد.

فرماندار ایرانشهر اظهار کرد: کار توزیع اقلام مورد نیاز به روستاییان گرفتار در برف از دیشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با وجود بارش بی سابقه برف و کولاک تاکنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده اما به دام های مردم به ویژه عشایر خسارتهایی وارد شده که کارشناسان در حال بر آورد خسارت هستند.

داوودی خاطرنشان کرد: هم اینک گروههای مختلف راهداری و امدادی در منطقه مستقر هستند و تلاش برای بازگشایی راههای روستایی ادامه دارد.

بزمان در 100 کیلومتری ایرانشهر و در مسیر ایرانشهر -بم قرار دارد و یکی از مناطق گرم استان سیستان و بلوچستان است که شدت گرمای آن در برخی از روزهای سال به 49 درجه سانتی گراد می رسد و ریزش برف با این شدت در آن بی سابقه است.

ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
بارش برف در سیستان و بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتفاع برف در کوهرنگ به 6 متر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی,ارتفاع برف در کوهرنگ


اخبار اجتماعی - ارتفاع برف در کوهرنگ به 6 متر رسید

وی تاکید کرد: برف ها در اثر سرما و فشار در حال ایجاد کردن یخچالهای طبیعی در ارتفاعات هستند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ (چهارمحال و بختیاری) گفت: هم اکنون ارتفاع برف در ارتفاعات قله زردکوه شهرستان کوهرنگ به بالای شش متر رسیده است.

حمید میرعلایی در گفتگو با مهر با اشاره به بارشهای بی سابقه برف طی فصل زمستان امسال، اذعان داشت: هم اکنون بارش برف در ارتفاعات قله زردکوه به بالای شش متر رسیده است.

وی ادامه داد: سامانه های بارشی که طی فصل زمستان وارد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری شده اند سبب بارشهای قابل توجه برف در این شهرستان شده اند.

وی تاکید کرد: برف ها در اثر سرما و فشار در حال ایجاد کردن یخچالهای طبیعی در ارتفاعات هستند.

 بخشدار مرکزی کوهرنگ با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته در فصل زمستان بارشهای مناسب برف را نداشته بودیم، یادآور شد: امسال خوشبختانه بارشهای خوبی در این شهرستان اتفاق افتاد و امیدواریم خشکسالی امسال استان برطرف شود و مشکلات کم آبی استان بر طرف شود.

ضرورت همراه داشت تجهیزات کامل توسط مسافران برای سفر به کوهرنگ
وی تصریح کرد: بارش برف موجب کند شدن تردد در بسیاری از جاده های مناطق شهرستان شده است.

بخشدار مرکزی کوهرنگ با اشاره به اینکه مسافران قصد سفر به این شهرستان را دارند باید با تمام تجهیزات وارد شهرستان شوند، اظهار داشت: پتو، لباس گرم زمستانی، زنجیر چرخ، لوازم گرمایش، غذا کنسروی و... از مهمترین مواردی است که مسافران باید همراه داشته باشند.

وی عنوان کرد: هم اکنون تمام جاده های مواصلاتی شهرستان به جز محور دهستان موگویی باز است و تردد در جاده های مهم استان جریان دارد.
اخبار اجتماعی - مهر