اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتش مصر: قصد آزاد کردن مرسی را نداریم



آزادی مرسی  ,محمد مرسی

ارتش مصر: قصد آزاد کردن مرسی را نداریم

سخنگوی نظامی ارتش مصر روز گذشته اعلام کرد که هیچگونه رایزنی‌هایی میان فرماندهان نظامی مصر برای آزادی مرسی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «احمد علی» سخنگوی نظامی ارتش مصر روز گذشته اعلام کرد که هیچ گونه مذاکراتی میان فرماندهان نظامی مصر برای آزادی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور وجود ندارد.

وی همچنین تأکید کرد که گزارش‌هایی که در رسانه‌ها درباره دیدار تعدادی از فرماندهان نظامی منتشر شده که بر اساس آن ممکن است تعدادی از زندانیان وابسته به گروه اخوان المسلمین آزاد شوند صحت ندارد.

احمد علی افزود: انتشار این گونه روایت‌ها و ترویج آن تنها در راستای نشر اکاذیب و ایجاد شایعات است تا در نقش ملی ارتش، برای دست یابی به اهداف خاص شبهه ایجاد کند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
ضربه کاری نیروی هوایی ارتش سوریه به ارتش آزاد در قنیطره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار اخوان‌المسلمین به ارتش/ «ارتش آزاد مصر» تشکیل خواهد شد



هشدار اخوان‌المسلمین به ارتش,ارتش آزاد مصر

هشدار اخوان‌المسلمین به ارتش/ «ارتش آزاد مصر» تشکیل خواهد شد

رهبر جمعیت اخوان‌المسلمین، شورای عالی نیروهای مسلح و احزاب سیاسی مخالف مرسی را تهدید کرد برای بازگرداندن مشروعیت قانونی، ارتش آزاد مصر را تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الجزائری «النهار»، «محمد بدیع» رهبر کل اخوان المسلمین شورای عالی نیروهای مسلح مصر و احزاب سیاسی مخالف مرسی را تهدید کرد که برای بازگرداندن مشروعیت قانونی به زودی ارتش آزاد مصر را تشکیل خواهد داد.

بدیع تأکید کرد که مصری‌های حامی مرسی حق دارند دیدگاه خود برای بازگرداندن رئیس جمهور منتخب خود را اعمال کنند و تا زمانی که این خواسته محقق نشود مصر آرام نخواهد گرفت و اعتراض ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تعداد زیادی از افراد شریف در ارتش مصر حضور دارند که مرگ را بر حاکمیت یک خائن به کشور و دین خود ترجیح می‌دهند.

 

رهبر کل اخوان المسلمین تأکید کرد که به زودی با جدایی تعدادی از عناصر ارتش ، ارتش آزاد مصر تأسیس خواهد شد که وظیفه آن آزادی مصر و بازگرداندن مشروعیت به عنوان تنها تضمین ایجاد آرامش و ثبات در کشور خواهد بود.

وی همچنین نسبت به احتمال ترور مرسی به دست مخالفان وی و نیروهای مسلح هشدار داد و تأکید کرد که آرامش و ثبات تا بازگشت مرسی به شبه جزیره «سیناء» باز نخواهد گشت.

 

بدیع در صفحه رسمی خود در توئیتر همچنین کودتای ارتش و مخالفان مرسی را پیش از آنکه کودتا بر مشروعیت بداند، کودتا بر اسلام دانست و تأکید کرد با توجه به قوانین دین در مخالفت با خروج از اطاعت حاکم، باقی ماندن اسلام از باقی ماندن یک دولت ارجحیت دارد.

وی همچنین به ارتش مصر هشدار داد که میان ثبات کشور و مشروعیت یکی را انتخاب کند و هرگونه رایزنی با نیروهای مسلح را رد کرد و افزود که اطلاعاتی دارند که نیروهای مسلح با قرار دادن دارو در غذای محمد مرسی تلاش می‌کنند بر توان ذهنی او تأثیر بگذارند.

 

رهبر کل اخوان المسلمین تأکید کرد که کمک‌های مالی برخی کشورهای عربی بعد از برکناری مرسی برای پنهان کردن فروپاشی اقتصاد مصر و ناتوانی ارتش در ادامه روند جنبش بوده است.

وی همچنین از حامیان مشروعیت در میدان الرابعه العدویه خواست به اعتراض‌های خود ادامه دهند و نسبت به ادامه حضور خود در میدان استوار و صبور باشند.

پیشتر نیز در پی ادامه اعتراض‌ها به برکناری مرسی و حادثه تیراندازی به حامیان وی در برابر ساختمان گارد ریاست جمهوری، بدیع «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر را متهم کرد که این کشور را به سرنوشت سوریه دچار خواهد کرد./فارس