اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتش آزاد سوریه پیشنهاد روسیه را رد کرد



ارتش آزاد سوریه , تسلیحات شیمیایی سوریه

ارتش آزاد سوریه پیشنهاد روسیه را رد کرد

فرمانده ارتش آزاد سوریه در اظهاراتی امروز (پنجشنبه) طرح پیشنهادی روسیه را به منظور قرار دادن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی رد کرد و خواهان آن شد که مقامات دولت سوریه به دست عدالت سپرده شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز طرح ابتکاری روسیه را زیر سوال برد که هدف از آن مانور سیاسی برای خرید زمان بیشتر برای حکومت بشار اسد است.
 
ژنرال سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه نیز در فایلی ویدئویی اظهار داشت: ارتش آزاد سوریه اعلام می‌کند که قاطعانه طرح ابتکاری روسیه را رد می‌کند.
 
ژنرال ادریس همچنین از قدرت‌های جهانی خواست که تنها راضی به خارج کردن سلاح‌های شیمیایی نباشند که ابزار جرم است بلکه به دنبال اجرای عدالت درباره مصوبات جرم در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی باشند که آشکارا مالکیت این سلاح‌ها را به رسمیت شناخته و برای خارج کردن ‌آنها توافق کرده‌اند.
 
در این بیانیه منتسب به ائتلاف مخالفان سوری که شب گذشته منتشر شد تصریح شد که طرح روسیه تا زمانی که خواهان مجازات جرایم رخ داده علیه مردم سوریه نشود غیرقابل پذیرش است و در عین حال انگیزه‌های طرح ابتکاری روسیه را زیر سوال برد.
 
همچنین در این بیانیه تاکید شد که هرگونه اقدامی باید بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل که اجازه به اقدامات نظامی احتمالی داده در پیش گرفته شود.
 
این بیانیه تاکید کرد که اگر پاسخ جامعه بین‌الملل به سوریه موثر و کافی نباشد ایران، کره شمالی و حزب الله آن را یک چراغ سبز برای تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی تلقی خواهند کرد.
 
ژنرال ادریس همچنین از کشورهایی که حامی مخالفان سوریه هستند خواست تا اعطای سلاح به شورشیان را افزایش دهد تا آنها بتوانند به آزاد کردن سوریه ادامه دهند.
 
وی همچنین از نیروهای تحت امر خود خواست عملیات‌ در همه مناطق کشور را تشدید کنند./فرارو 

 


ویدیو مرتبط :
روسیه:آماده کمک به ارتش آزاد سوریه علیه داعش هستیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ارتش آزاد سوریه به روسیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی ارتش آزاد سوریه مدعی شد این ارتش به خاطر بی اعتمادی به روسیه، برای همکاری با این کشور علیه گروه تروریستی داعش آمادگی ندارد.

به گزارش"المیادین"؛ "محمد الفاتح" –سخنگوی "ارتش آزاد" در سوریه گفت: "این ارتش به دلیل بی اعتمادی به روسیه، برای همکاری با این کشور در جنگ با گروه تروریستی داعش آمادگی ندارد."

"الفاتح" در مصاحبه با "المیادین" افزود: "ما به پای میز گفتگویی نمی نشینیم که به صراحت به برکناری بشار اسد تأکید ندارد."

 

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران