اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارایه خدمات اینترنتی خرید کالا به فروشگاه‌های دارای مجوز



اخبار,اخبار اقتصادی,فروشگاه‌های دارای مجوز

شرکت پست بنا دارد خدمات اینترنتی خرید کالا را به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه کند.

اخیرا حسین مهری مدیر عامل شرکت پست کشور درباره برگشت خریدهای اینترنتی گفته بود: این موضوع نیز مورد تایید بنده است، نقص اصلی وجود اجناس تقلبی در بستر خرید اینترنتی و وجود فروشگاه غیر مجاز است که بنا داریم خدمات اینترنتی خرید کالا به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه شود.

به گفته او بخش توزیع به سیستم جدید مجهز می شود و مشتریان می توانند هر لحظه از طریق پیامک از سرنوشت مرسوله خود مطلع شوند؛ بخش توزیع حساس ترین قسمت و ویترین پست است و نامه رسانان باید امین ترین و صادق ترین افراد باشند.

اما اخیرا از سوی مسوولان پستی اعلام شد که شهروندان با استفاده از سامانه 193 می‌توانند همه امور پستی خود را انجام دهند. بدین ترتیب خرید کالا، توزیع مرسولات از گیرنده به فرستنده، جابه‌جایی بار، توزیع مرسولات، توزیع مرسولات از یک مقصد به مبدا، توزیع مرسولات از کشور و دنیا در این سامانه پیش‌بینی شده و توزیع مرسولات از طریق سامانه به مشتریان گزارش می‌شود.

نخستین پایلوت این سامانه سال گذشته در مشهد ساماندهی شد که سامانه‌ای جامع و کامل است و قرار است این سامانه پس از تکمیل، از قائم‌شهر به شهرهای ساری، آمل، بابل توسعه پیدا کند.

مدیرعامل پست دراین باره گفته است سامانه خدمات 193، همزمان با هفدهم مهر، روز جهانی پست در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی رونمایی می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی در استفاده از این سامانه زمینه استفاده مردم را فراهم کرد.

وی از راه اندازی پست لجستیک به صورت آزمایشی در سه استان کشور خبر داده و گفته است: این طرح در سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری اجرایی شده و تا پایان سال نیز در هشت استان کشور اجرای آن عملیاتی می شود که مازندران نیز جزو این هشت استان است.

پست لجستیک به نوعی تکمیل خرید اینترنتی است که در این راستا با ارتباط با تولید کننده بسته بندی و توزیع کالا را به عهده گرفته تا شاهد کاهش هزینه برای مصرف کننده باشیم و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

مدیرعامل پست، عدم توزیع مناسب قبوض تلفن و موبایل را تایید کرد و افزود: تنها 50 درصد توزیع قبوض در اختیار پست قرار دارد و در صدد هستیم با همکاری مخابرات توزیع همه قبوض در اختیار پست قرار بگیرد تا این معضل مرتفع شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
خرید اینترنتی از فروشگاه های دارای نماد اعتماد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز جدید وام خرید مسكن برای گروه‌های خاص



 

 

مجوز جدید وام خرید مسكن برای گروه‌های خاص

 

نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در كارگروه مسكن برای پرداخت وام خرید مسكن به گروه‌های خاص مجوز صادر كردند.

گروه‌های خاص در این مجوز كه حكم مصوبه هیات دولت را دارد و توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شده، شامل هنرمندان و نخبگان می‌شود كه برای هنرمندان معرفی‌نامه وزارت ارشاد الزامی است. ارزش تسهیلات خرید مسكن در مبالغ 50 و 80 میلیون تومانی تعریف شده است كه اولی به هنرمندان و دومی به نخبگان تعلق می‌گیرد. براساس این مصوبه، سه بانك بزرگ كشور ماموریت دارند 4 هزار فقره وام‌مسكن به این دو گروه پرداخت كنند.

بانك ملت باید یك هزار فقره تسهیلات احداث یا خرید واحد مسكونی حداكثر به مبلغ 50 میلیون تومان معادل 80 درصد ارزش ملك با نرخ 12 درصد به یك هزار نفر از هنرمندان با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت كند.

بانك‌های تجارت و صادرات نیز موظفند 3 هزار فقره تسهیلات احداث یا خرید واحد مسكونی حداكثر به مبلغ 50 میلیون تومان و 80 میلیون تومان با نرخ 12 درصد به سه هزار نخبه پرداخت كنند.

این مجوز اگر چه دست بانك‌ها را در پرداخت وام خرید یا ساخت به هنرمندان و نخبگان باز گذاشته و به صراحت بر پرداخت تسهیلات خرید تاكید نكرده اما با توجه به ممنوعیت پرداخت وام خرید مسكن بیش از 18 میلیون تومان در كلیه بانك‌های دولتی و خصوصی، به نظر می‌رسد تمایل گروه‌های خاص به دریافت وام خرید بیشتر از وام ساخت باشد. ضمن اینكه به نظر می‌رسد ارائه وام ساخت به افراد غیرسازنده كمی غیرمعقول می‌تواند باشد.

گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد حاكی است: در حال حاضر به رغم آنكه هیچ بانكی (به‌جز بانك مسكن آن‌ هم تا سقف 18 میلیون تومان) اجازه پرداخت وام خرید مسكن را ندارد، اما در بازار غیررسمی خرید و فروش وام، انواع تسهیلات با كاربری «خرید مسكن» به قیمت‌های بالا، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. دلالان وام‌های 50 تا 150 میلیون تومانی به ازای فروش هر فقره از این وام‌ها به متقاضی، معادل 10 درصد ارزش وام، پورسانت طلب می‌كنند.

سوالی كه مدت‌ها است درباره پشت‌پرده بازار غیررسمی وام مسكن مطرح و البته بدون پاسخ مانده این است كه در حالی كه بانك‌ها اجازه پرداخت وام خرید مسكن را ندارند، انواع تسهیلات در بازار غیررسمی از كجا تامین می‌شود؟

سوال مهم‌تری كه می‌شود از اعضای شورای عالی مسكن پرسید این است كه آیا پرداخت موردی تسهیلات خرید مسكن در حجمی قابل توجه نمی‌تواند شرایط بازار مسكن را به سمتی كه مورد دلخواه هیچ‌كس نیست، سوق دهد؟تاكنون چند مجوز خاص برای استفاده از وام خرید مسكن صادر شده است كه اگر مجموع كسانی كه از این مجوزها بهره می‌برند را در نظر بگیریم، رقم قابل توجهی خواهد شد...../تحلیل:عصرایران