اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اراذل و اوباش ضامن معرفی كنند



 

 

اراذل و اوباش ضامن معرفی كنند

 

با اجرای مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی روز گذشته ۷۷ نفر از اراذل و اوباش درنقاط مختلف تهران دستگیرو تحویل مراجع قضایی شدند.



فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با «جام‌جم» با اشاره به نقش پلیس در پاسخگویی به مطالبات بحق مردم گفت: رصد كردن مطالبات مردم و توجه به دغدغه‌های آنها از فاكتورهای مهمی هستند كه به صورت ویژه در اولویت‌های ماموریتی پلیس تهران بزرگ قرار دارد و در این زمینه برخورد جدی و قاطعانه پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش و جمع‌آوری معتادان پرخطر در دستور كار قرار گرفته است.



وی افزود: در مرحله اول این طرح ۳۲۲ نفر از قاچاقچیان محلات دستگیر شدند و در حال حاضر تلاش برای دستگیری دیگر متهمانی كه مرتكب این جرم می‌شوند، ادامه دارد.



ساجدی‌نیا اضافه كرد: در ارتباط با مرحله دوم طرح امنیت اجتماعی جمع‌آوری اراذل و اوباش قرار داشت كه ساعت ۳۰‌/‌۲۲ سه‌شنبه در نقاط مختلف تهران آغاز شد و با توجه به جمع‌آوری اطلاعات از این مجرمان كه اقدام به شرارت، عربده‌كشی و مزاحمت برای نوامیس مردم می‌كردند نیروهای عملیاتی ۷۷ نفر از این مجرمان را دستگیر كردند.



● تعارف نداریم


رئیس پلیس پایتخت تصریح كرد: پلیس در اجرای ماموریت‌های خود با كسی تعارف ندارد و افرادی كه مرتكب شرارت می‌شوند بدانند پلیس در یك قدمی آنها قرار دارد و تمام رفتارهای آنها را برای ارائه به مسوولان قضایی ثبت می‌كند تا مجازات مربوط به جرم آنها صادر شود.



ساجدی‌نیا اضافه كرد: ۷۷ اوباش دستگیر شده كسانی بودند كه پیش از این رفتار آنها از سوی مردم و معتمدان محلی به پلیس گزارش شده بود و در این مدت پلیس به خوبی آنها را تحت كنترل خود قرار داده بود.



وی بیان كرد: در اجرای این ۲ طرح یعنی جمع‌آوری قاچاقچیان و موادفروشان محلات و دستگیری اوباش رعایت حقوق شهروندی در دستور كار ماموران آموزش دیده قرار داشت و ما موفقیت پلیس را در اجرای طرح‌هایی كه انجام می‌شود و یا در آستانه عملیاتی شدن است مرهون مشاركت مردم می‌دانیم.



● خودشان را معرفی كنند


فرمانده پلیس تهران بزرگ خاطرنشان كرد: به اراذل و اوباشی كه پرونده جرم ندارند، یك هفته فرصت داده می‌شود تا افراد معتمد و بسیج محله را به عنوان ضامن معرفی كنند.



وی گفت: در این صورت، برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد و تنها هویت آنها در قالب پرونده‌ای در پایگاه‌های پلیس امنیت ثبت می‌شود اما اگر این اقدام صورت نگیرد از هفته آینده آنها شاهد برخوردهای سخت‌تری خواهند بود.



● پیگیر مجسمه‌ها هستیم

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به پرسش «جام‌جم» در خصوص آخرین پیگیری‌های مربوط به سرقت مجسمه‌ها گفت: شخصا در حال پیگیری این موضوع هستم و در حال حاضر تیم‌های ویژه‌ای در پلیس‌های تخصصی تشكیل شده است كه به صورت شبانه‌روزی موضوع را دنبال می‌كنند.



وی ادامه داد: براساس اعلام شهرداری ارزش ریالی مجسمه‌های سرقت شده ۱۱۰ میلیون تومان است كه اگر حتی این مجسمه‌ها به دلیل دارا بودن فلز برنز آب شوند كمتر از ۱۰ میلیون تومان ارزش خواهد داشت.



وی اضافه كرد: این مجسمه‌ها فاقد قدمت تاریخی بوده و در چند سال اخیر ساخته شده‌اند. سردار ساجدی‌نیا اظهار كرد: در حال حاضر سرنخ‌های مربوط به این سرقت‌ها در دستور كار تیم‌های پیگیری پلیس آگاهی قرار دارد كه امیدوارم به زودی به نتیجه دلخواه برسیم.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اراذل اوباش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساجدی نیا: اراذل ‌و ‌اوباش «محارب» معرفی شوند/ 100 نفر دستگیر شدند



فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری 100 نفر از اراذل و اوباش پیشنهاد داد تا تعدادی از اراذل و اوباش توسط دستگاه قضایی محارب معرفی شوند.

 

سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در نشست خبری خود در ارتباط با عملیات شب گذشته و برخورد با اراذل و اوباش گفت:طرح امنیت محله‌محور از ابتدای هفته آغاز شده و پلیس‌های تخصصی، شناسایی‌ها و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی اظهار داشت: در ابتدا بحث برخورد با سارقان به خصوص كیف‌قاپ‌ها اجرایی شد كه سبب شد در چند روز گذشته شاهد كاهش چشمگیر كیف‌قاپی باشیم.

سردار ساجدی‌نیا افزود: در عملیات شب گذشته با اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف برخورد شد كه 100 نفر در سطح شهر تهران دستگیر شده‌اند، برخی‌ دستگیر شدگان افراد فراری بودند. از این تعداد 94 مرد و شش زن هستند.

فرمانده پلیس تهران گفت: در طرح دیشب، پلیس به خواسته‌اش رسید، اینكه برخی‌ها فكر می‌كنند این طرح در حوزه تمرین عملیاتی پلیس بود، خیر این‌طور نیست و پلیس وظیفه خود را در این راستا انجام داده است.

سردار ساجدی‌نیا افزود: مأموریت پلیس در شش ماهه اول امسال بحث برخوردهای كلی بوده است و در شش ماهه دوم بحث بر امنیت محله‌ای است.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها سبب می‌شود مردم احساس امنیت بیشتری كنند و ما فكر می‌كنیم افزایش احساس امنیت مردم را شاهد هستیم اما هر بار خود باید ارز‌یابی كنند.

* شناسایی 400 نفر از اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سال‌ گذشته چند نفر از اراذل و اوباش و سارقان به عنف دستگیر شدند، در راستای این طرح 400 نفر شناسایی شدند كه در شب‌های آینده دستگیر خواهند شد.

سردار ساجدی‌نیا افزود: هماهنگی‌های لازم نیز با مجموعه قضایی صورت گرفته كه پس از تحویل این اراذل به آنها برخوردهای لازم انجام شود، حتی ما پیشنهاد كرده‌ایم كه برخی از این افراد باید به عنوان محارب شناخته شوند.

وی اظهار داشت: 9 قبضه سلاح گرم، تعداد زیادی سلاح سرد و چندین دستگاه موتورسیكلت فاقد پلاك، چندین دستگاه گوشی و تعدادی گاز اشك‌آور ضبط شد.

این مقام پلیس تهران گفت: در عملیات شب گذشته همچنین 40 كیلوگرم و 850 گرم مواد مخدر صنعتی شیشه از یك باند ضبط شد كه در این رابطه چهار زن و هفت مرد دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا افزود: همه 9 سركلانتری تهران بزرگ در محله‌های مختلف طرح امنیت محله محور را انجام می‌دهند، بیشتر افرادی كه شب گذشته دستگیر شدند، اراذل و اوباش درجه یك شناخته شده‌اند.

وی درباره 400 اراذلی كه شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: تا پیش از این هم با افراد برای توبه كردن مهلت داده بودیم. اكنون هم اگر كسی پیش از دستگیری توبه كند؛ با آن برخورد نمی‌شود اما پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شود و هر كدام از این اراذل را كه مراجع قضایی معرفی كنند، در محله آنها می‌گردانیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: برای تمام اراذل و اوباش پرونده‌ای تشكیل می‌شود و بعد از آزادی در طرح كنترل مجرمان، تحت نظر قرار می‌گیرند و باید خود را در موعد مقرر به كلانتری‌ها معرفی می‌كنند.

سردار ساجدی‌نیا افزود: اكثر دستگیر شدگان بین 19 تا 30 سال سن دارند، عربده‌كشی، بدمستی، استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و موارد دیگر از جمله مسائلی هستند كه اراذل و اوباش با آن تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: اینكه اراذل و اوباش كاهش رنج سنی داشته‌اند صحت ندارد. به این علت كه نه تنها آمارهای ما چنین چیزی را نشان نمی‌دهد بلكه اصلاً قبول فرد در خود جامعه اراذل و اوباش مسئله‌ای است كه برای مثال یك فرد 16 ساله نمی‌تواند وارد این جامعه شود.../فارس