اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای پارلمان عراق: 3 هزار زندانی در ایران داریم



 

ادعای پارلمان عراق: 3 هزار زندانی در ایران داریم

 

پارلمان عراق مسئله زندانیان عراقی را بسیار حساس توصیف کرد و از مقامات قضایی این کشور خواست تا هر چه سریع تر به وضعیت این زندانیان رسیدگی کنند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری الرافدین عراق، پارلمان عراق اعلام کرد حدود چهار هزار زندانی تبعه این کشور در زندان های ایران، کویت و عربستان وجود دارند که از این تعداد سه هزار نفر در ایران هستند.

اسامه نجیفی" رئیس پارلمان عراق نیز چندی پیش در سفر به کویت با آزادی 52 عراقی از زندان های این کشور با "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت به توافق رسیده بود.

دولت عراق نیز ادعا می کند توافقنامه ای که در بهار سال 2009 با ایران در مورد تبادل زندانیان امضا کرده تنها از جانب بغداد اجرا شده  و عراق تاکنون ده ها زندانی ایرانی را به کشورشان تحویل داده است.

دولت عراق همچنین اعلام کرد "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق در اوایل سال 2011 دستوری صادر کرد که بر اساس آن 50 ایرانی که به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شده بودند، آزاد شوند ولی تا کنون از طرف ایران چنین اقدامی صورت نگرفته است.

پارلمان عراق از دولت این کشور خواست از طریق گفت وگو با ایران، عربستان و کویت به مسئله زندانیان این کشور رسیدگی کند.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
عراق:1392/10/29:دفع حمله به زندانی در عراق...-بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده پارلمان عراق: باید علیه ایران برای پرداخت غرامت شکایت کنیم!



 

 

 

نماینده پارلمان عراق: باید علیه ایران برای پرداخت غرامت شکایت کنیم!

 

وقاحت نمایندگان مجلس عراق ادامه دارد

یک نماینده مجلس و عضو مجلس اعلای عراق از دولت این کشور خواست که علیه ایران شکایتی کند تا ایران را مجبور به پرداخت غرامت برای جنگ علیه عراق کند!

وی در ادامه مدعی شد: تهدیدات تهران مبنی بر باز کردن پرونده غرامت یک تهدید سیاسی است.

فالح الساری در طی گفنگویی با سومری نیوز ادعا کرد: زمانی که عراق در مورد مسائل مربوط به ایران مثل رفتار این کشور در مورد یورش به مرزها و قطع آب رودخانه ی "وند" صحبت می کند، سخنگوی دولت ایران شروع به تهدید می کند و می گوید که پرونده ی غرامت جنگ را باز می کند.

وی گفت: عراق کشور مستقلی است و به قطعنامه های سازمان ملل عمل می کند.

الساری گفت: هیچ قطعنامه ی بین المللی وجود ندارد که عراق را مجبور به پرداخت غرامت به ایران کند!

وی در ادامه گفت این صحبت ها از سوی ایران به منظور وارد کردن فشار سیاسی است.

گفتنی ست، مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست عمار الحکیم، یکی از احزاب شیعی و مهم عراق است. این مجلس بزرگترین حزب در مجلس نمایندگان عراق است.