اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای عجیب مرد اسیدپاش



اخبار,اخبار اجتماعی,مرد اسیدپاش

مرد کینه‌ توزی که ۳ سال قبل روی همکارش اسید پاشیده و یک چشم او را نابینا کرده بود، در جلسه محاکمه مدعی شد که قربانی‌اش می‌خواسته روی او اسید بپاشد.

این حادثه به روز 19فروردین‌ماه سال91 برمی‌گردد. در آن روز مردی به نام محسن كه در یكی از نهادهای دولتی كار می‌كرد، ساعتی بعد از آنكه به محل كارش رفت از سوی نظافتچی شركت قربانی اسیدپاشی شد. اسیدپاش یكباره به سوی محسن حمله‌ور شد و بعد از آنكه با چاقو چند ضربه به وی زد، مقدار زیادی اسید كه داخل یك قابلمه بود را روی او ریخت.

مرد اسیدپاش همان موقع پا به فرار گذاشت و محسن كه از درد به‌خودش می‌پیچید به بیمارستان منتقل شد. شدت جراحات وی به حدی بود كه چشم راستش را از دست داد و گوش، صورت، سر، دست، كمر و برخی دیگر از اعضای بدنش دچار سوختگی شدیدی شد.

 

به‌دنبال این حادثه تحقیقات برای دستگیری مرد اسیدپاش آغاز شد تا اینكه 2روز بعد مرزبانان عراقی درحالی‌كه او از طریق مرز مریوان به عراق گریخته بود، وی را دستگیر كردند و به پلیس ایران تحویل دادند.

او در بازجویی‌ها ادعا كرد كه چون محسن برای او مزاحمت ایجاد كرده بود، دست به چنین كاری زده است. او گفت: در طول تعطیلات عید مدام یك نفر مزاحمم می‌شد و عیدم را خراب كرده بود. نمی‌دانستم فرد مزاحم چه‌كسی است اما چند روز بعد از تعطیلات یكی از همكارانم گفت شخص مزاحم، محسن است. برای همین رویش اسید پاشیدم.

به‌دنبال اعترافات این مرد او با رأی قضات شعبه 71دادگاه كیفری استان تهران به قصاص گوش، چشم و پرداخت دیه بابت جراحات و سوختگی‌های محسن محكوم شد. این رأی با اعتراض متهم به دیوان‌عالی كشور فرستاده شد اما قضات دیوان اعلام كردند انجام قصاص فقط درخصوص گوش متهم عملی است و چشم او را نمی‌توان قصاص كرد. پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد و این بار روی میز قضات شعبه چهارم دادگاه كیفری یك قرار گرفت.

در جلسه محاكمه كه صبح دیروز به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد، بار دیگر محسن مرتضوی و وكیلش اكبر مرتضوی خواستار قصاص مرد اسیدپاش شدند. در ادامه نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع كند.

 

او در اظهاراتی عجیب گفت: من فقط با چاقو چند ضربه به محسن زدم و او می‌خواست با یك قابلمه رویم اسید بپاشد و من از خودم دفاع كردم و اسید روی خودش ریخت. من بی‌گناهم. اظهارات این مرد در شرایطی بود كه همه‌‌چیز علیه او بود.

 

به این ترتیب قضات دادگاه تصمیم گرفتند پرونده را به كمیسیون عالی پزشكی قانونی ارسال كنند تا درباره امكان قصاص چشم متهم اظهارنظر شود.

در همین حال محسن مرتضوی در این‌باره به همشهری گفت: در این مدت 80 جراحی روی بدنم انجام شده و من همه زندگی‌ام را فروختم و خرج درمانم كردم اما فایده چندانی نداشته است و در این مدت با كمك بنیاد خیریه نیكو در بیمارستان‌های دولتی درمانم را دنبال می‌كردم اما باید دیه‌ام را دریافت كنم تا بتوانم درمانم را ادامه دهم.

وی ادامه داد: دیه‌ای كه دادگاه به‌خاطر سوختگی صورت، كمر و دست و پلك و... برایم درنظر گرفته معادل دیه كامل 5 انسان می‌شود اما مرد اسیدپاش قادر نیست این پول را بدهد. در این مدت دختر 10ساله و همسرم از من پرستاری می‌كنند و من مدیون تلاش‌هایشان هستم.

اخبار اجتماعی - همشهری


ویدیو مرتبط :
ادعای عجیب احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای عجیب مرد همسرکش پیش از مرگ خودخواسته



مرد ۳۰ ساله‌ای پس از قتل همسرش، خود را از طبقه سوم یک مجتمع آپارتمانی در مشهد پایین انداخت و به کام مرگ فرو رفت، این مرد به پلیس گفت قاتل نیست سپس خود را به پایین پرتاب کرد.

ظهر شنبه مأموران کلانتری کاظم‌آباد در تماس‌هایی در جریان قتل زن جوانی در خیابان آزادی قرار گرفتند، بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند و دیدند زن ۲۲ ساله‌ای با ضربات چاقو به قتل رسیده است.


بستگان این زن که با شنیدن ماجرای قتل خود را به صحنه رسانده بودند همسر ۳۰ ساله زن جوان را قاتل معرفی کردند که همزمان این مرد با شنیدن این جملات به طبقه سوم مجتمع آپارتمانی فرار کرد و از پنجره بالکن خود را روی خودروی پلیس انداخت.

 

مأموران پلیس بلافاصله مرد جوان را به بیمارستان طالقانی رساندند، اما وی به دلیل عوارض ناشی از سقوط جان باخت. بررسی‌های قاضی «سیدجواد حسینی» در محل حادثه که طبقه همکف مجتمع مسکونی بود نشان داد که زوج جوان از مدت‌ها پیش دچار اختلافات خانوادگی بوده به‌طوری که زن ۲۲ ساله پس از سه ماه قهر از حدود ۲۰ روز پیش به خانه‌اش بازگشته بود.


بنابراین گزارش، در حالی که پسر 5/1 ساله شیرخواره این زوج در خانه بوده و دختر هفت ساله‌اش در مدرسه به‌سر می‌برد این جنایت رخ داد. این دختربچه به قاضی شعبه ۸۱۱ دادسرای مشهد گفت: دیشب وقتی از عروسی برگشتیم پدر و مادرم با هم دعوا کردند و پدرم، مادرم را با لگد زد اما صبح پدرم در حال خوردن چای بود که من به مدرسه رفتم. در همین حال برخی همسایگان نیز از مشاجره زوج جوان ساعاتی پیش از وقوع قتل خبر دادند.


مرد ۳۰ ساله پیش از اقدام به خودکشی به مأموران انتظامی حاضر در محل گفت: من قصد داشتم سر کار بروم اما چون کاری پیدا نکردم دوباره به خانه بازگشتم و با جسد خون آلود همسرم روبه رو شدم!


بنابر این گزارش، باتوجه به آخرین ادعای شوهر قربانی پیش از اقدام به خودکشی تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اخبار حوادث - روزنامه ایران