اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای رسانه های اسرائیلی: ایران سازنده کارخانه مهمات سازی سودان بود



ادعای رسانه های اسرائیلی: ایران سازنده کارخانه مهمات سازی سودان بود

در سال 2099 نیز جنگنده های اسرائیلی ، یک کاروان خودرو را در شمال سودان مورد هدف قرار دادند. پیشتر نیز آمریکا در سال 1998 ، کارخانه داروسازی شفا در سودان را بمباران کرده بود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به سودان و حمله غیرقانونی به یک مجتمع تولید تسلیحات در این کشور ، رسانه های اسرائیلی در صدد برآمده اند ماجرا را به ایران مرتبط کنند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت در مطلبی به قلم "رون بن شای" تحلیلگر نظامی مدعی شد کارخانه مهمات سازی سودان که بامداد دیروز چهارشنبه بمباران شد متعلق به ایران بوده است!

به گزارش عصر ایران، دولت سودان می گوید انفجار بزرگ در کارخانه مهمات سازی "یرموک" به دلیل حمله جنگنده های اسرائیلی صورت گرفت اما تل آویو از تایید یا تکذیب این موضوع خودداری می کند.

در گزارش یدیعوت آحارونت آمده است: ایرانی ها زبانه های آتش در کارخانه مهمات سازی در خارطوم را مشاهده می کنند. این کارخانه چهار سال قبل توسط ایران و برای تولید اسلحه در سودان ساخته شد.

این کارشناس صهیونیست ادعا کرد ایران با هدف کوتاه کردن مسیر ارسال سلاح برای حماس و حزب الله و شاید سوریه این کارخانه را در سودان تاسیس کرده بود.

روزنامه «هاآرتص» اسرائیل نیز به نقل از «مخالفان دولت سودان» گزارش داد این کارخانه در سودان به ایران تعلق دارد.

روزنامه "اسرائیل الیوم" نیز در گزارشی مدعی شده است سودان در سال های اخیر به مسیر اصلی انتقال اسلحه از ایران به حماس و حزب الله لبنان تبدیل شده است.

این روزنامه ادعا کرد اسلحه ایران از طریق دریا به سودان می رسد و از آنجا توسط صحرانشینان سینا به غزه قاچاق می شود.

بامداد چهارشنبه ، چهار فروند هواپیمای جنگی اسرائیل ، با ورود غیرقانونی به حریم هوایی سودان و در اقدامی تجاوزکارانه ، کارخانه اسلحه سازی یرموک را در حومه خارطوم ، پایتخت این کشور بمباران کردند.

در سال 2099 نیز ، جنگنده های اسرائیلی ، یک کاروان خودرو را در شمال سودان مورد هدف قرار دادند.پیشتر نیز آمریکا در سال 1998 ، کارخانه  داروسازی شفا در سودان را بمباران کرده بود. امریکایی ها مدعی بودند در این کارخانه ، تسلیحات شیمیایی تولید می شود ولی بازرسان سازمان ملل که بعد از بمباران از محل بازدید کرده بودند ، اعلام کردند که آنجا تنها یک کارخانه معمولی دارو سازی بود که آسپرین و داروهای متعارف دیگر تولید می کند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
کارخانه سازنده آریان 5 -موشک ماهواره بر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای رسانه های غربی:افزایش کمک نظامی ایران به سوریه از طریق آسمان عراق و ترکیه!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای جدید رسانه های غربی:

افزایش کمک نظامی ایران به سوریه از طریق آسمان عراق و ترکیه! / ایران‌ایر و ماهان با هر پرواز حداقل 5 تن سلاح به سوریه می فرستند!

رویترز بدون ارائه مستندی مدعی شد: ایران ارسال تسلیحات به دولت سوریه را در ماه‌های اخیر تشدید کرده است! ارسال اسلحه ایران از طریق عراق، ترکیه و لبنان همچنان ادامه دارد و این اقدام نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد از سوی ایران به شمار می‌آید!

انتخاب : رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که ایران در ماه‌های اخیر حمایت‌ نظامی خود از حکومت سوریه را به‌ طور قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این خبرگزاری بدون ارائه مستندی مدعی شد: مقامات غربی می‌گویند که بخشی از تسلیحات نظامی ایران همچنان از طریق عراق وارد سوریه می‌شود، اما مسیرهای دیگری نیز وجود دارند، مانند ترکیه و لبنان که کاروان اسلحه‌های ایرانی از آنجا می‌گذرد.

این خبرگزاری بدون اشاره به تامین اسلحه برای مخالفین دولت سوریه و حتی آموزش آنان توسط غرب و اعراب، بار دیگر اتهامات تکراری علیه ایران مطرح کرده است.

ایران‌ایر و ماهان با هر پرواز حداقل 5 تن سلاح به سوریه می فرستند!

یک دیپلمات غربی با شرط عدم انتشار نامش به رویترز گفت: ایران به شکل گسترده‌ای به حکومت سوریه کمک می‌کند. آنها در این سه چهار ماه اخیر ارسال سلاح به سوریه از طریق آسمان عراق را شدت بیشتری بخشیده‌اند و اکنون با کامیون نیز به سوریه سلاح می‌رسند. اما مقامات عراق این مسئله را نادیده می‌گیرند.

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد، شواهدی در دست است که ایران به جز عراق از مسیرهای دیگری نیز برای سوریه سلاح می‌فرستد، مانند آسمان ترکیه.

یکی از این دیپلمات‌ها اظهار داشت، گزارش نهادهای امنیتی کشور او حاکی از آن است که ایران گاهی سلاح‌های خود را از آسمان ترکیه به بیروت می‌فرستد تا از آنجا به‌وسیله کامیون به سوریه انتقال یابد.

او ضمن متهم کردن شرکت‌های هوایی ایران‌ایر و ماهان به نقش داشتن در این ماجرا گفت که با هر پرواز، حدود پنج تن سلاح انتقال می‌یابد و این پروازها نیز معمولا به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.

ترکیه هم تکذیب کرد

رویترز می‌نویسد که این ادعا را دیگر مقامات غربی نیز تاکید کرده‌اند، اما ترکیه آن را رد می‌کند.

یک مقام دیپلماتیک ترکیه اظهار داشت: این مسئله بسیار حساسی برای ترکیه است و ما کاملا اطمینان داریم که هیچ پایه و اساسی ندارد.

رویترز در همین رابطه نظر علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل، را نیز پرسیده که او در پاسخ گفته است: ما معتقدیم که سوریه نیازی به کمک‌های نظامی ایران ندارد.

به گفته میریوسفی، تهران خواهان پایان جنگ داخلی در سوریه از راه گفت‌وگو میان حکومت و اپوزیسیون این کشور است، اما این کشورهای خارجی هستند که «با مسلح کردن گروه‌های افراطی» شرایط سوریه و تمام خاورمیانه را وخیم‌تر می‌کنند./انتخاب

 

political-news4586