اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جدید اسراییل درباره دشمنی ایران با ترکیه



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط اسراییل و ترکیه

این مقام اسراییلی در ادامه مدعی شد:" ایران همواره خواستار تضعیف و فرسایش توان ترکیه است. امیدوارم بتوانیم برای مواجهه با این تهدیدات مشترک، اختلافات خود با ترکیه را حل کنیم.

مدیر کل وزارت امور خارجه اسراییل مدعی شد ایران دشمن مشترک اسراییل و ترکیه محسوب می شود و تل آویو و آنکارا باید برای مقابله با ایران به یکدیگر نزدیک شوند.ادعای جدید اسراییل درباره دشمنی ایران با ترکیه

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " دور گلد" مدیر کل وزارت امور خارجه اسراییل در نشست خبری خود مدعی شد ترکیه و اسراییل باید اختلافات مربوط به حمله اسراییل به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره را حل کنند تا بتوانند در برابرتهدیدات مشترک منطقه ای از جمله ایران همکاری کنند.

این مقام اسراییلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده مفتوح کشتی ترکیه ای ماوی مرمره گفت: دو طرف تلاش دارند این موضوع را به نحوی حل کنند. دو طرف تلاش داریم صفحه ای جدید در روابطمان ایجاد کنیم.

اسراییل در سال 2010 با حمله به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره 9 فعال ترکیه ای را که عازم نوار غزه بودند کشت. این حادثه تاثیری بسیار مخرب بر روابط ترکیه و اسراییل داشت و دولت ترکیه از اسراییل خواسته است ضمن عذرخواهی بابت این حادثه غرامت بپردازد. مقامات اسراییلی تا کنون رسما حاضر به عذرخواهی در این باره نشده اند.

کشتی ماوی مرمره عازم نوار غزه بود و به نشانه اعتراض به حصر دریایی و زمینی این باریکه می خواست خود را با محموله امدادی به ساحل غزه برساند.

مدیر کل وزارت امور خارجه اسراییل در ادامه مدعی شد ترکیه و اسراییل هم اکنون دو تهدید جدی در منطقه دارند: ایران و داعش.

او مدعی شد:" هم ترکیه و هم اسراییل تهدیدات مشترکی دارند از جمله تهدید داعش و بزرگ ترین تهدید که ناشی از ایران است."

این مقام اسراییلی در ادامه مدعی شد:" ایران همواره خواستار تضعیف و فرسایش توان ترکیه است. امیدوارم بتوانیم برای مواجهه با این تهدیدات مشترک، اختلافات خود با ترکیه را حل کنیم."

دور گلد در حالی از تهدید ایران برای ترکیه سخن گفته است که به نظر نمی رسد موضع دولت آنکارا درباره توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 با موضع اسراییل مشترک باشد.

 دولت ترکیه از این توافق استقبال کرده است در حالی که دولت راست گرای اسراییل این توافق را یک فاجعه و اشتباه فاحش و تاریخی دانسته است و بارها از دولت اوباما به خاطر چنین توافقی انتقاد کرده است.


اخبار  سیاست خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
ادعای نتانیاهو در حمایت پنگوین های قطب از اسراییل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای الشرق الاوسط: ترکیه درباره بحران بحرین به ایران هشدار داد



 

 

 

ادعای الشرق الاوسط: ترکیه درباره بحران بحرین به ایران هشدار داد

 

وزیر خارجه ترکیه در دو تماس تلفنی به همتای ایرانی خود، نسبت به دخالت مستقیم تهران در بحران بحرین هشدار داد.

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن،  وزیر امور خارجه ترکیه در روزهای اخیر درباره تحولات اخیر خاورمیانه و خلیج فارس دو مرتبه با همتای ایرانی خود عی اکبر صالحی تلفنی گفت وگو کرد.

وی یک مرتبه قبل از سفر به روسیه به همراه نخست وزیر ترکیه و مرتبه بعدی از مسکو با صالحی گفت وگو کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده است: اوغلو در تماس با صالحی به شدت به وی درباره دخالت مستقیم ایران در بحران بحرین هشدار داده و گفته است : این دخالت احتمالی با عواقب وخیمی برای ثبات در منطقه روبه رو خواهد شد.

وی همچنین از ایران خواسته است در برابر بحران بحرین خویشتنداری نشان دهد.

وزیر خارجه ترکیه خطاب به همتای ایرانی خود گفت که نباید اجازه داد تنش در منطقه خلیج فارس افزایش یابد و به تنش های بین المللی کشیده شود.

وزیر خارجه ترکیه در هنگام حضور در مسکو علاوه بر تماس با وزیر خارجه ایران، با  وزیران خارجه عربستان، امارات و بحرین نیز تلفنی گفت وگو کرده است و درباره مسئله ورود نیروهای عربستان و اماراتی به بحرین به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

منابع آگاه در ترکیه اعلام کردند که اوغلو آنها را به پافشاری بر دوری از اقداماتی که منجر به تهدید امنیت و ثبات در منطقه می شود دعوت کرد و گفت که ثبات و امنیت نیاز بسیار مهم برای منطقه ناآرام  است....../تحلیل:عصرایران