اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه کلاهبرداری به نام سهام عدالت



ادامه کلاهبرداری به نام سهام عدالت

درحالی تاکنون حدود 35 میلیون نفر ایرانی مشمول طرح سهام عدالت و دریافت حداقل یک میلیون تومان سهام شده‌اند که به دلیل ناآگاهی اکثر مردم و طمع برخی و همچنین خلاء اطلاع رسانی، کلاهبرداری و اخاذی از این طرح همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، بعد از افشای انواع کلاهبرداری در تهران و شهرستان‌هایی مانند خمین ،زاهدان، شهر ری و اصفهان، ‌هنوز هم عده‌ای سوء استفاده‌گر با جعل اسناد اقدام به مراجعه به منازل شهروندان و توزیع فرم‌هایی تحت عنوان سهام عدالت و اداره کار و امور اجتماعی می‌کنند.

 

در تازه‌ترین رویداد یک پیک موتوری با مراجعه به منازل افراد مقیم مرکز و شمال تهران اقدام به ارایه فرم‌های جعلی برای دریافت سهام عدالت کرده و ضمن دریافت هزینه پیک، انعامی را هم مطالبه می‌کرد.مراجعه شوندگان هم به دلیل فریبی که از دریافت حداقل یک تا حداکثر 5 میلیون تومان سهام عدالت می‌خوردند، در برابر دریافت فرم‌ها به راحتی 20 تا 50 هزار تومان را به پیک موتوری می‌دادند.

 

این درحالی است که به رغم افشای کلاهبرداری‌های قبلی، متاسفانه عده‌ای از هم‌وطنان در غیبت اطلاع رسانی و عدم آگاهی خود، به راحتی فریب خورده و می‌خورند. در این میان حتی عده‌ای از سوء استفاده کنندگان اقدام به معامله وکالتی سهام عدالت دارندگان سهام و نیازمندان به وجه نقدکرده و می‌کنند که از نظر مقامات مسئول غیر قانونی است چرا که دارندگان سهام عدالت تا زمان آزادسازی سهام و امکان داد و ستد در بازار سهام ،نمی توانند سهام خود را واگذار کنند.

براساس این گزارش،‌ پیش از این محمود افضلی معاون سازمان خصوصی سازی به فارس گفته بود ارزش روز هر یک میلیون تومان سهام عدالت به حدود 2.5 میلیون تومان رسیده و قرار است در صورت موافقت رئیس جمهور به یک دهک دیگر از افراد جامعه سهام عدالت داده شود.

منبع:  فارس


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری باعنوان واریزسود سهام عدالت



رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از روند رو به رشد کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان واریز سود سهام عدالت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی با بیان این مطلب گفت: اخیرا تعدادی از کلاهبرداران فضاهای مجازی با ارسال پیامک هایی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت، برخی افراد ساده لوح را پای دستگاه های عابربانک می کشانند و پس از آن که به مشخصات و رمز بانکی طعمه ها دسترسی می یابند همه موجودی حساب بانکی آنان را به سرقت می برند.

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که پرونده های تعدادی از مالباختگان در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: بررسی این پرونده ها نشان می دهد که کلاهبرداران پس از ارسال پیامک با طعمه های خود تماس می گیرند و از آنان می خواهند برای دریافت سود سهام عدالت پای دستگاه خودپرداز بروند و سپس با همان شگردهای قبلی و استفاده طعمه از منوی انگلیسی دستگاه، به همه موجودی حساب بانکی شهروندان دستبرد می زنند.

سرهنگ بیدمشکی به شناسایی چند تن از عاملان این گونه کلاهبرداری ها و تحت تعقیب قرار گرفتن آنان نیز اشاره کرد و افزود: با این که کلاهبرداری های مذکور از استا ن های مختلف کشور انجام می شود، پلیس خراسان رضوی با ردیابی های اطلاعاتی تاکنون برخی از متهمان را شناسایی کرده است و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی خراسان رضوی بررسی های پلیسی خود را در این باره آغاز کرده اند.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: شهروندان به هرگونه پیامک با این عنوان و یا پرداخت مبالغ جایزه و غیره بی اعتنا باشند و هیچ گاه پای دستگاه های خودپرداز نروند چرا که برای واریز مبلغی به حساب افراد هیچ نیازی به حضور آنان پای دستگاه خودپرداز نیست.

 

به ویژه آن که کلاهبرداران برای آن که طعمه ها متوجه کلاهبرداری نشوند با چرب زبانی و بهانه های واهی از آنان می خواهند منوی انگلیسی دستگاه را انتخاب کنند چون بسیاری از شهروندان با زبان انگلیسی ناآشنا هستند. سرهنگ بیدمشکی در پایان افزود: شهروندان هرگونه کلاهبرداری با شیوه های مذکور را با تلفن ۱۸۳۷۰۰ با پلیس آگاهی در میان بگذارند.

اخبار حوادث - خراسان