اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه صعود بهاری اجاره بها/ نرخ اجاره برخی آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر



ادامه صعود بهاری اجاره بها/ نرخ اجاره برخی آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر

با نزدیک شدن به فصل اجاره بها، قیمتها نسبت به ماه قبل تفاوت چندانی را نداشته و دولت هم هنوز برنامه خود را برای اجرای طرح تعزیراتی ارایه نکرده است.

از چند روز دیگر فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن شروع می شود و اغلب مستاجران با پایان فصل امتحانات برای سال تحصیلی جدید به دنبال آپارتمان مناسب هستند که همین موضوع بازار اجاره بها را از ابتدای خرداد تا پایان شهریور رونق بیشتری می دهد.

در حال حاضر که به روزهای رونق اجاره بها نزدیک می شویم قیمتها نسبت به یکماه گذشته با ثبات نسبی همراه بوده است و تفاوت زیادی را نسبت به فروردین ماه تجربه نمی کند. البته در این بازار هم مالکانی هستند که فراتر از بازار و تورم، قیمت های نجومی را برای اجاره بهای واحدهای خود تعیین می کنند.

از سوی دیگر هر ساله در این روزها، وزارت راه و شهرسازی با درنظر گرفتن شاخص تورم، طرح تعزیراتی را در بازار مسکن اجرا می کند که براساس آن مالکان اجازه افزایش بیش از یک رقم مشخص را ندارند اما هنوز از این طرح خبری نیست و دولت دراین باره اظهار نظری نکرده است.

در سال گذشته وزارت راه و شهرسازی این رقم را حداکثر 14 تا 15 درصد اعلام کرده بود اما نرخ تورم مسکن افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها را نشان می داد که دولت سعی کرد با کاهش این رقم، اجاره بها را کنترل کند.

به نظر می رسد در سال جاری و با توجه به جهش قیمت ها در اواخر سال گذشته، تعیین نرخ اجاره افزایش بیشتری داشته باشد و مالکان هم به قیمت های پایین تر از 20 درصد راضی نباشند.

قیمت برخی از آپارتمانها در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، یک دستگاه آپارتمان با متراژ 50 مترمربع و یک خوابه در شریعتی بهار شیراز با 10 میلیون تومان ودیعه و 720 هزار تومان، اجاره داده می شود و آپارتمان دیگری در تقاطع مولوی - ولیعصر به مساحت 42 مترمربع به قیمت 25 میلیون تومان اجاره داده می شود.

یک واحد 45 متری و یکخوابه در پونک - طالقانی با پارکینگ با 10 میلیون تومان رهن و ماهیانه 1 میلیون و 700 هزار تومان به اجازه گذاشته شده است و برای آپارتمان دیگری با متراژ 45 مترمربع، یک خوابه، طبقه دوم، بدون پارکینگ، 9 میلیون تومان رهن و ماهیانه 600 هزار تومان اجاره دریافت می شود.

یک دستگاه آپارتمان 45 متری، طبقه 4 در اسکندری بالای سپه هم با قیمت 31 میلیون تومان رهن داده می شود و در شریعتی، معلم یک آپارتمان 50 متری با 14 متر انباری با نرخ 7 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود.

برای یک واحد 47 متری بدون پارکینگ و انباری در نامجو خواجه نصیر هم 29 میلیون تومان رهن تعیین شده است و واحد دیگری در ظفر به مساحت 55 مترمربع، یک خوابه، مبله و لوکس با 30 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 500 هزار تومان به اجاره می رسد.

همچنین آپارتمان 55 متری در خیابان هاشمی با انباری و آسانسور 35 میلیون تومان رهن کامل داده می شود و یک دستگاه آپارتمان 50 متری در خیابان آذربایجان، طبقه اول و یکخوابه با 15 میلیون تومان رهن و 520 هزار تومان به اجاره می رسد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
عدم پرداخت اجاره بها - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار داغ اجاره نشینی در شمال تهران/ اجاره بها در آپارتمان‌های بالای 200 متر



اجاره نشینی در شمال تهران,اجاره بها آپارتمان‌,اجاره در تهران

بازار داغ اجاره نشینی در شمال تهران/ اجاره بها در آپارتمان‌های بالای 200 متر

این دسته از مستاجران با انتخاب آپارتمان‌هایی که متناسب با خواسته های آنها طراحی شده، پولهای هنگفتی را می پردازند و تمایل به تنوع در واحدهای دلخواه خود را دارند و ترجیح می دهند که چند سال یکبار در خانه جدیدی سکونت داشته باشند.

البته به گفته یکی از مشاوران املاک در شمال تهران، برخی از مستاجران آپارتمانهای بزرگ در شمال تهران به جای پرداخت پول هنگفت برای خرید یک آپارتمان، آن را در کار سرمایه گذاری می کنند؛ به همین جهت اجاره نشینی را به خرید ترجیح می دهند.

وی افزود: برخی از این مستاجران هم در طول سال چندماهی را در خارج از کشور زندگی می کنند؛ بنابراین برای ماه های باقیمانده که به ایران می آیند یک واحد لوکس را اجاره می کنند.

موضوع دیگری که در آپارتمانهای لوکس شمال تهران مورد توجه قرار گرفته می گیر،د تعداد پارکینگ‌ها است به‌طوری‌که برخی از آپارتمانها تا 6 پارکینگ هم دارند بنابراین تعداد زیاد پارکینگ‌ها یکی از دلایلی است اجاره بهای یک واحد را افزایش می دهد.

اجاره بهای برخی از آپارتمان های بالای 200 متر در شمال تهران

براساس گزارش میدانی، یک واحد 200 متری در شریعتی روبروی مترو صدر، 4 خوابه و بازسازی شده با 160 میلیون تومان رهن، و در قیطریه یک واحد 200 متری با 200 میلیون تومان رهن اجاره داده میشود.

برای یک واحد 220 متری در نیاوران، سه خوابه با 200 متر تراس، نوساز با 3 پارکینگ هم 100 میلیون تومان رهن و 7 میلیون تومان اجاره تعیین شده است و واحد دیگری با متراژ 220 متر، 4 خوابه، طبقه 2 با نرخ 50 میلیون تومان رهن و ماهیانه 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره داده میشود.

در ونک، بیژن هم یک واحد 220 متری و سه خوابه با 180 میلیون تومان رهن، اجاره داده می شود و برای یک آپارتمان 285 متری و 4 خوابه در فرمانیه 70 میلیون تومان رهن و 11 میلیون تومان اجاره تعیین شده است. همچنین در زعفرانیه یک واحد 300 متری با 4 خواب و تراس، 450 میلیون تومان رهن داده می شود./مهر