اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه جنایات داعش علیه اهل تسنن عراق


داعش 36 نفر دیگر از اعضای قبیله «البونمر» را اعدام کرد تا تعداد افراد کشته شده از این قبیله در دو روز به مرز 100 نفر برسد.

خبرگزاری فارس: داعش درحالی 36 نفر دیگر از اعضای قبیله «البونمر» را اعدام کرد که دوشب قبل هم 67 نفر از اعضای این قبیله را در منطقه «راس الماء» در نزدیکی دریاچه «الثرثار» اعدام کرده بود.

این در شرایطی است که 125 نفر از اعضای این قبیله همچنان تحت محاصره داعش قرار دارند و تعداد افراد اعدام شده در دو هفته گذشته از این قبیله به مرز 300 نفر نزدیک شده است.

این 36 تن هم مانند 67 نفر کشته شده دو روز قبل از میان 200 نفری که از 3 روز پیش در این منطقه تحت محاصره قرار دارند، انتخاب شدند. داعش طی دو هفته گذشته، 250 نفر از اعضای این عشیره سنی را اعدام کرده بود و در حال نسل‌کشی عشیره البونمر است که در مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کردند و حاضر به بیعت با آنها نشدند.

همزمان یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الغدپرس» عراق اعلام کرد که تکفیری‌ها 50 مرد از عشیره «الجبور» در شمال تکریت را ربودند و ساکنان این منطقه درباره تکرار جنایت علیه عشیره «البونمر» در استان «الانبار» این‌بار برای عشایر الجبور هشدار می‌دهند


ویدیو مرتبط :
جنایات داعش از زبان عالم اهل سنت عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد / تشکر عراق از پیشنهاد روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار  بین الملل - عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که بغداد رسما از آمریکا خواسته است تا حملات هوایی علیه نیروهای داعش انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در سخنانی با اعلام این خبر گفت: احتمال همه چیز از جمله درخواست از ایران برای ورود به تحولات کنونی وجود دارد و در رابطه با بحران کشور هیچ گزینه‌ای منتفی نیست.

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق در عین حال تاکید کرد که بغداد از عربستان نیز خواسته است تا علمای خود را مجاب کند فتواهایی در حرام شمردن جنگیدن در کنار القاعده صادر کنند.

 

 ----------------------------

 

تشکر عراق از پیشنهاد روحانی برای دفاع از عتبات

معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛  "صالح مطلک" معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.
 
وی افزود: سنی و شیعه قرن‌ها است که در کنار هم از حرم‌های مقدس موجود در شهرهای کربلا و سامرا دفاع کرده‌اند و در این شرایط نیز به همین منوال، از این اماکن مقدس دفاع خواهند کرد.

اخبار بین الملل - ایسنا،باشگاه خبرنگاران