اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلال در اینترنت کار موجودات فرا زمینی است؟!



اینترنت,شبکه اینترنت کشور,وضعیت اینترنت کشور

اختلال در اینترنت کار موجودات فرا زمینی است؟!

مهدی خدایی در عین حال یادآور شد: اگر قرار بر این باشد که اختلالات مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت باشد تنها یک یا چند شرکت دچار مشکل نمی‌شوند و به همین دلیل نمی‌توان این موضوع را به شبکه زیرساخت ارتباط داد.

ایسنا: طی روزهای گذشته برخی از شرکت‌های ارائه کننده اینترنت به کاربران خود اطلاع داده‌اند که به مدت یک هفته ارائه خدمات آنها با اختلالاتی همراه است و دلیل این اختلالات به آنها مربوط نبوده و به شبکه ارتباطات زیرساخت کشور برمی‌گردد.

با این حال مساله اختلال در اینترنت طبق روال همیشه که  از سوی شرکت زیر ساخت رد می شود این بار نیز رد شده است تا کاربران بمانند و عصابی داغان و مشکلی که کسی پاسخگوی آن نیست.
شاید اختلال همیشگی در اینترنت کشور کار موجودات فرازمینی است که هیچ پاسخگویی ندارد!

در هر حال این بار هم، مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع اختلال در اینترنت اعلام کرده: در حال حاضر شبکه اینترنت کشور هیچ مشکلی ندارد و ما در ارائه پهنای باند به شرکت‌ها هیچ مشکلی نداریم و وضعیت اینترنت در حالت عادی قرار دارد.

مهدی خدایی در عین حال یادآور شد: اگر قرار بر این باشد که اختلالات مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت باشد تنها یک یا چند شرکت دچار مشکل نمی‌شوند و به همین دلیل نمی‌توان این موضوع را به شبکه زیرساخت ارتباط داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هر شرکتی که خواست می تواند به این بهانه ارائه خدمات به کاربران را محدود کند تاکید کرد: این موضوع جزو مواردی است که باید سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بر آن نظارت کند چرا که به هر حال پروانه شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی از سوی این سازمان صادر می‌شود.

شرکت مخابرات هم که برخی ارائه کنندگان اینترنت سرویس خود را از آن می گیرند در ارتباط با ایجاد این اختلالات اظهار بی‌اطلاعی کرده است. با وجود تمام این تفاسیر شرکت‌های مذکور همچنان در ارائه خدمات به کاربرانشان با کندی‌ها و اختلالات متعدد مواجهند.

عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
نیمه تاریک ماه ایستگاه فضایی موجودات فرا زمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلال در کسب و کار مردم با مشکل اینترنت


رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلالات چند روز گذشته شبکه اینترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلالات چند روز گذشته شبکه اینترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.

محمد سلیمانی با بیان اینکه اختلالات و قطع و وصلی های مکرر شبکه اینترنت کشور در هفته اخیر کاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در زمینه دسترسی به این شبکه مواجه هستند و براین اساس تقاضای رسیدگی و پیگیری از مجلس دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کسب و کارها از طریق شبکه اینترنت صورت می گیرد و نیاز مردم به این شبکه در حد مشاهده ایمیل نیست براین اساس بسیاری از کسب و کارهای مردم با وجود اختلات مکرر و کندی این شبکه مختل شده است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند.

دسترسی اغلب کاربران ایرانی به شبکه اینترنت و به ویژه سایتهای پربازدیدی همچون گوگل و یاهو از هفته گذشته تا به حال با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع رسانی مشخصی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته اند به نحوی که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ، وجود اختلال در دسترسی به برخی سایتهای اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.

قطع ارتباط و اختلال در سایتهای بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.