اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاف قیمت ۲۴۳ تومانی دلار آزاد و بانکی



 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز در بازار ۶۰۷ هزار تومان و طرح جدید ۵۹۲ هزار تومان است، نرخ هر دلار در بازار آزاد ۱۳۲۳ تومان و در بازار اصلی ۱۰۸۰ تومان است براین اساس اختلاف قیمت دلار بانکی و آزاد به ۲۴۳ تومان رسید.

به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز در بازار ۶۰۷ هزار تومان، طرح جدید ۵۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۲۸۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۷ هزار تومان و گرمی ۷۷ هزار تومان است.

بانک مرکزی نرخ هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم را امروز برای عرضه در شعب بانکی ۵۹۰ هزار و ۷۲۰ تومان، ۲۸۱ هزار و ۸۴۰ تومان، نیم سکه را ۱۴۶ هزار و ۱۲۰ تومان و ربع سکه را ۷۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

نرخ هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی ۱۷۵۵ دلار و هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۵۴ هزار و ۸۳۰ تومان است.

صرافان بازار هم امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد را ۱۳۲۳ تومان و هر یورو را ۱۸۳۰ تومان اعلام کردند، بانک مرکزی هم نرخ هر دلار در بازار اصلی را با روندی کاهشی ۱۰۸۰ تومان و هر یورو را با روندی افزایشی ۱۴۹۰ تومان تعیین کرد .... / تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش اختلاف قیمت دلار بانکی با آزاد


در حالی که بانک مرکزی نرخ بانکی دلار را در روز جاری (چهارشنبه) معادل دو هزار و 734 تومان اعلام کرد قیمت این اسکناس سبز در بازار آزاد با اختلاف 710 تومانی به هر واحد سه هزار و 444 تومان رسید.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که بانک مرکزی نرخ بانکی دلار را در روز جاری (چهارشنبه) معادل دو هزار و 734 تومان اعلام کرد قیمت این اسکناس سبز در بازار آزاد با اختلاف 710 تومانی به هر واحد سه هزار و 444 تومان رسید.

فاصله دلار آزاد و بانکی در یکسال گذشته و همزمان با ثبات نرخ ارز حدود 580 تا 600 تومان بود اما با افزایش قیمت ارز در ماه اخیر این رقم به حدود 800 تومان رسیده بود.

پس از رشد قیمت دلار در هفته های اخیر قیمت این واحد پولی در بازار در روزهای گذشته سیر نزولی به خود گرفت به نحوی که نرخ دلار در روز گذشته با 20 تومان کاهش به 3465 تومان رسید که این رقم پایین ترین نرخ فروش در یک ماه گذشته بوده است.

البته نرخ دلار در معاملات روز چهارشنبه(ساعت 12.15)نیز روند نزولی خود را ادامه داد و با قیمت 3444 تومان به خریداران عرضه شد، بنابر این قیمت دلار نسبت به معاملات روز گذشته تا این لحظه 21 تومان با کاهش مواجه شده است.

کارشناسان اقتصادی، دو عامل اصلی کاهش میزان قاچاق ارز و محدود شدن تقاضاهای سفته بازان را دلیل کاهش نرخ ارز اعلام می کنند.

ناگفته نماند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات ژانویه حجم تقاضای بازار به دلیل کاهش تقاضای ارز مسافرتی نیز محدود شده و به تبع آن نرخ دلار در مسیر نزولی قرار گرفته است.

البته به باور برخی از فعالان در دو هفته اخیر میزان قاچاق ارز به کشورهای همسایه نیز کاهش یافته است. به گفته آنها دلار در بازار کشورهای همسایه با اختلاف کمتری نسبت به بازار استانبول معامله می شود، امری که تمایل معامله گران برای قاچاق ارز و استفاده از تفاوت قیمتی دو بازار را کاهش می دهد.

البته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز پیش از این و در زمان رشد قیمت ارز در بازار آزاد پیش بینی کرده بود که با پایان تعطیلات ژانویه و کاهش تقاضا در بازار، نرخ دلار روند کاهشی را تجربه کند.