اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلافات دو قوه نباید رسانه‌ای شود



 

 

 

اختلافات دو قوه نباید رسانه‌ای شود

 

دو عضو كمیسیون امنیت ملی :

اختلافات دو قوه نباید رسانه‌ای شود


كاظم جلالی: برجسته كردن اختلافات دو قوه در سطح رسانه‌ای پدیده مثبتی نیست / جواد جهانگیرزاده:رسانه‌ای كردن موضوعات واختلافات نیز نفعی در پیشبرد امور ملی ندارد. بلكه می‌تواند مانع عمل به تعهدات وظایف ما شود.

كاظم جلالی عضو كمسیون امنیت ملی در این زمینه گفت: برجسته كردن اختلافات در سطح رسانه‌ای پدیده مثبتی نیست نماینده شاهرود در خصوص لزوم قانون‌گرایی دولت با توجه به اینكه شورای نگهبان قانون اساسی نیز نظر نهایی خود را مبنی بر لزوم اجرای هرآنچه كه مراحل قانونی تصویب را پشت سر گذاشته وبه‌‌صورت قانون درآمده اعلام كرده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد پس از دیدار با مقام معظم رهبری و تاكیدمعظم‌له بر همدلی والبته بر اساس خط ‌مشی‌ای كه ایشان مشخص كردند؛ همه باید به سمت تعامل پیش برویم وی در رابطه با اختلاف نظر دولت با مجلس نسبت به برخی ازقوانینی كه تصویب شده است اما دولت به دلایل خود از اجرای آن امنتناع می‌كند؛ ادامه داد: نفس برجسته كردن اختلافات در سطح رسانه‌ای پدیده مثبتی نیست عضو كمسیون امنیت ملی در همین رابطه افزود: البته این موضوع كه نبایداختلافات را برجسته و رسانه‌ای كرد اختصاص به دولت نداشته و شامل مجلس سایر نهادها نیز می‌شودجواد جهانگیرزاده دیگر عضو كمیسیون امنیت ملی نیز در خصوص اختلاف اخیردولت و مجلس و رسانه‌ای كردن موضوع از سوی دولت، گفت: شرایط كشور امروز به گونه‌ای است كه اختلافات نباید اصل شود. همكاری‌ها اصل است دنبال نمی‌كندوی با بیان اینكه كشور امروز به همدلی و وحدت نیاز داردكه توصیه مقام معظم رهبری نیز در همین راستا است؛ گفت: از رفتارهایی كه به تعامل و"همدلی آسیب می‌زند، باید پرهیز شود. رسانه‌ای كردن موضوعات واختلافات نیز نفعی در پیشبرد امور ملی ندارد. بلكه می‌تواند مانع عمل به تعهدات وظایف ما شود...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
رائفی پور-رقابت بی اساس رسانه ما با رسانه غرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسانه ای كردن اختلافات به سود نظام نیست



 

 

 

رسانه ای كردن اختلافات به سود نظام نیست

 

هر کس به اختلافات بین قوا دامن بزند و با کشاندن این موضوعات به رسانه ها، به تشویش افکار عمومی جامعه بپردازد، مرتکب فعل حرام شرعی شده است.

عباس رجایی با بیان این مطلب به «تابناك» خاطرنشان كرد: ما جدا از تعلقات جناحی خود، همه مؤمن به انقلاب و اصول آن و آرمان های امام و شهدا هستیم، همه درون یک کشتی هستیم و باید به نحوی حرکت کنیم که این کشتی پیش برود. هر حرکتی که به نوعی جهت کشتی را عوض کند و موجب شود که این کشتی ناموزون حرکت کند، از سوی هیچ کس پسندیده و پذیرفتنی نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در ادامه اظهار داشت: البته کسانی که اعتقادی به انقلاب اسلامی ندارند و چهارچوب های آن را قنمی پذیرند، مقصود ما نیستند، چون این افراد، سفره خود را از انقلاب جدا کرده اند. منظور ما، مجموعه گروه ها و نهادهای درون حاکمیت نظام است. اگر منافع و مصالح عمومی کشور و چهارچوب ها و خطوط قرمز نظام رعایت شوند، بسیاری از مشکلات حل می شود.

نماینده مردم اراك و كمیجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبری و امام بارها تأکید کرده اند که وحدت همه گروه ها و جریان ها، موجب رشد و بالندگی است. اگر قرار است ما در افق سال 1404 دارای یک جایگاه بالنده در سطح منطقه و در معادلات بین المللی تأثیرگذار باشیم و درجه نفوذمان در دایره مباحث جهانی از یک رتبه بالایی برخوردار باشد، لازم است مسائل جزیی را کنار بگذاریم و به کلیت راه بیندیشیم. البته این کار، قدری تمرین می خواهد و شاید مردمسالاری دینی که ما در عرصه بین المللی مبتکر آن هستیم، مستلزم توسعه سعه صدر و افزایش خوش بینی باشد. شاید تمرین دمکراسی در یک مردم سالاری دینی، به معنای تقویت این ویژگی ها باشد.

رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از رسانه ای ساختن اختلافات، گفت: ما بعضاً عادت کرده ایم که مسائل کشور را به جای اینکه در جایگاه های تخصصی خود حل و فصل کنیم، به رسانه ها می کشانیم که این به هیچ وجه به سود نظام و مردم ما نیست، چراکه بسیاری از موضوعات اساساً ضرورتی ندارد که به سطح کوچه و بازار کشیده شود، زیرا در این صورت، از فضای کارشناسی و تخصصی خود بیرون می شود و جنبه های غیر اصولی به خود می گیرد؛ بنابراین، نتیجه این رفتارها، ایجاد بدبینی، تنش، نفاق، تشتت آرا و در پایان، ضربه زدن به نظام ملی است.

رجایی در ادامه اظهار داشت: بنده بر این باورم همه مسئولان کشور، به ویژه آنهایی که مسئولیت بالاتر و سنگین تری دارند، رسالت عظیمی برای ایجاد فضای همدلی، مثبت اندیشی و هدایت جامعه به آرامش دارند. این مسأله با توجه به شرایط ما در عرصه بین المللی و شکل گیری خاورمیانه اسلامی اهمیت بیشتری می یابد، چراکه دیکتاتورهای منطقه، یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند و جمهوری اسلامی، کعبه آمال این کشورهاست؛ بنابراین، هر کس در این شرایط، خدشه ای به انسجام، وحدت و آرامش ملی ما وارد کند، آب به آسیاب دشمن ریخته و مرتکب فعل حرام شرعی می شود.  در این زمینه، عمل به توصیه های رهبری، یکی از نقشه های رسیدن به انسجام ملی است...../تحلیل:تابناک