اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلافات خانوادگی، زمینه‌ساز قتل شوهر و مادر



اخبار حوادث -  کارآگاهان، متهمان 2 جنایت را دستگیر کردند
اختلافات خانوادگی، زمینه‌ساز قتل شوهر و مادر

کارآگاهان جنایی تهران عاملان دو جنایت خانوادگی را دستگیر کردند. در یکی از این پرونده‌ها مردی قربانی دسیسه همسرش شد و در پرونده دوم مردی مادر خود را به قتل رساند.

شرق: توطئه برای کشتن شوهر
به گزارش خبرنگار ما ماموران ساعت 2:30 روز هفتم آذر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان کشف جسدی در اتوبان بهشت‌زهرا قرار گرفتند و بعد از حضور در محل اعلام‌شده فهمیدند جنازه متعلق به مردی 40‌ساله است. مقتول لباس منزل به‌تن داشت، هیچ مدرک هویتی همراه وی نبود و اثری از ضرب و جرح روی بدنش مشاهده نشد.


متخصصان پزشکی قانونی بعد از معاینه جسد اعلام کردند این مرد بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن جان‌باخته است. کارآگاهان بعد از اینکه از وقوع قتل اطمینان یافتند تلاش خود را روی شناسایی هویت قربانی متمرکز کردند و پی بردند او شبیه به مردی 42‌ساله به نام مهرداد است که چند روز قبل مفقود شده بود. اعضای خانواده مهرداد بعد از دیدن تصاویر، جسد او را شناسایی اما از دلیل به‌قتل رسیدن او ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند مهرداد با کسی اختلاف نداشت.


همسر 29‌ساله مقتول به نام مریم که در تحقیقات اولیه به‌شدت گریه‌وزاری می‌کرد خودش را بی‌اطلاع از چرایی و چگونگی قتل نشان داد اما کارآگاهان متوجه شدند او در حرف‌هایش دچار تناقض‌گویی شده است. به همین دلیل به بررسی اظهارات او پرداختند و سرانجام جوانی 22‌ساله به نام «بهنام» را شناسایی کردند که چندی پیش با همسر مقتول آشنا شده و با وی در ارتباط بود.

 

بهنام که مظنون اصلی این جنایت تلقی می‌شد تحت‌تعقیب قرار گرفت و سرانجام ساعت 3 بامداد روز یکشنبه هفته پیش در حوالی امامزاده‌حسن(ع) مشاهده و دستگیر شد.  بهنام در مراحل اولیه منکر آشنایی با همسر مقتول و اطلاع از جنایت شد اما پس از آنکه مدارک جمع‌آوری شده توسط کارآگاهان را دید ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، عنوان کرد نقشه قتل را همراه مریم کشیده و جنایت را نیز با همکاری برادرش و سه نفر از دوستانش انجام داده است.  بهنام درباره انگیزه‌اش از این جنایت به کارآگاهان گفت: «چند ماه پیش با مریم آشنا شدم.

 

او در صحبت‌هایش عنوان می‌کرد با همسرش اختلافات زیادی دارد و علاقه‌ای به او ندارد. او دوست داشت از شوهرش جدا شود و با من ازدواج کند من هم به او علاقه‌مند شده بودم به همین دلیل تصمیم گرفتیم مهرداد را که مانع رسیدن ما به هم بود به قتل برسانیم.»  بهنام در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه با مریم ملاقات کردم و نقشه‌مان را مرور کردیم سپس به قهوه‌خانه‌ای در خانی‌آباد رفتم و با برادرم به نام بهزاد و سه نفر دیگر از دوستانم به نام‌های سهراب، سعید و مهدی صحبت کردم و از آنها خواستم کمکم کنند. به آنها گفتم موضوع ناموسی است و آنان نیز با پیشنهاد من موافقت کردند.»

 

  متهم به قتل ادامه داد: «ساعت12 شب همراه دوستانم به‌وسیله کلیدهایی که از مریم گرفته بودم، وارد خانه مهرداد شدیم. مریم به داخل اتاق دیگری رفت. مقتول خواب بود و من به او حمله‌ کردم. در حالی‌که مقتول با من درگیر شده بود، بهزاد و دوستانم وارد اتاق شدند. دست و پاهای مهرداد را گرفتند، پارچه‌ای دور گردنش انداختیم و آنقدر فشار دادیم تا خفه شد. من و سهراب، جسد را شبانه با خودرو مقتول، به طرف جاده بهشت‌زهرا بردیم و در بیابان رها کردیم.»  ماموران باتوجه به اعتراف صریح بهنام و شناسایی دیگر متهمان، همسر مقتول و چهار مرد 17 تا 24‌ساله را در عملیات همزمان در منطقه خانی‌آباد دستگیر و همگی ضمن تایید اظهارات بهنام، به مشارکت در جنایت اعتراف کردند.


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «متهمان با توجه به اعترافات صریح به ارتکاب جنایت و صدور قرار بازداشت موقت توسط بازپرس پرونده، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.»
قتل مادر
دومین جنایت ساعت 15 روز یکشنبه هفته پیش به وقوع پیوست و مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت مادرش را کشته است. ماموران کلانتری یوسف‌آباد بعد از اطلاع از این موضوع به محل حادثه رفتند و با جسد زنی 45‌ساله روبه‌رو شدند که توسط پسر 28‌ساله‌اش به قتل رسیده بود. در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم و عوامل تشخیص هویت در محل حاضر شدند و متهم به آنها گفت مادرش را با فشار دادن شریان تنفسی گردن خفه کرده است.

 

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، در اعترافات خود با اشاره به اختلاف شدید با مادرش به کارآگاهان گفت: «پدرم در سال 1384 به اتهام حمل موادمخدر روانه زندان شد. مادرم به صورت غیابی از وی طلاق گرفت و این درحالی بود که تمامی اموال و دارایی‌های پدر نیز در اختیار مادرم قرار گرفته و همین موضوع باعث شده بود پس از مدتی کوتاه با توجه به اخلاق مادرم که دایم به بهانه‌های مختلف مرا اذیت می‌کرد، اختلاف شدیدی میان ما ایجاد شود.»

 

متهم ادامه داد: «اختلافات شدید من و مادرم به ویژه در زمینه مسایل مالی ادامه داشت تا اینکه روز حادثه مادرم در حالی‌که تلویزیون تماشا می‌کردم مقابلم ایستاد و به این بهانه که من کاری ندارم و همیشه در خانه می‌مانم تلویزیون را شکست. دیگر متوجه هیچ‌چیزی نشدم و زمانی به خودم آمدم که گردنش را با دو دست محکم گرفته بودم.» 

 

سرهنگ حاجی‌زاده درباره این پرونده نیز گفت: «این متهم نیز با توجه به اعتراف صریحش به ارتکاب جنایت با صدور قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی - راه حل اختلافات بین عروس و مادر شوهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاف خانوادگی زمینه‌ساز قتل زن و شوهر میانسال



 اخبارحوادث  -  متهم ادعا می‌کند در قتل دایی و زن دایی‌اش بی‌گناه است
اختلاف خانوادگی زمینه‌ساز قتل زن و شوهر میانسال

اختلاف بین خواهر و برادر شدید بود و گلایه آنها تمامی نداشت؛ اما هیچ‌کدام از آنها فکر نمی‌کردند این اختلاف چنین تاوان سنگینی داشته‌ باشد. شاید اگر نرگس می‌دانست ناراحتی او از برادرش باعث می‌شود برادر، همسر برادر و احتمالا فرزندش را از دست بدهد، هیچ‌‌وقت درباره گلایه‌هایی که از برادرش داشت، صحبت نمی‌کرد.

رامین که متهم است دایی و زن دایی اش را کشته، این اتهام را رد می کند و می گوید در اختلاف بین مادر و دایی اش نقشی نداشت. متهم که دو هفته قبل در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده است، می گوید اتهامات را قبول ندارد، اما مدارکی که نماینده دادستان و اولیای دم ارائه می کنند، خلاف گفته های اوست.

فاطمی، نماینده دادستان تهران می گوید: «پلیس یک سال پیش متوجه شد زن و شوهری در خانه شان به قتل رسیده اند. وقتی ماموران به محل رفتند، یکی از فرزندان مقتول را دیدند که جسد پدر و مادرش را پیدا کرده بود.

 

تحقیقات در محل قتل نشان داد زن و شوهر بعد از درگیری، جان خود را از دست داده اند و ضارب فردی آشناست؛ زیرا اثری از ورود به عنف دیده نمی شد. فرزند مقتولان نیز در بازجویی گفت روز حادثه پسرعمه اش را مقابل خانه پدر و مادرش دیده و با او صحبت هم کرده. سپس ساعاتی بعد وقتی به خانه رفته، جسد پدر ومادرش را پیدا کرده است. وقتی در مورد گفته های این زن تحقیق و اظهارات او با زمان قتل مطابقت داده شد، ماموران رامین را در این قتل متهم دانستند. مرد جوان بعد از دستگیری در اولین بازجویی به قتل دایی و زن دایی اش اعتراف کرد و گفت چون دایی ام به مادرم فحش داد، او را خفه کردم. زن دایی ام می خواست جلوی مرا بگیرد. او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و فوت کرد.»

نماینده دادستان در ادامه می گوید: «متهم صحنه قتل را بازسازی کرده و صحت گفته های او در مورد جزئیات قتل، با مدارک به دست آمده مطابقت دارد و مقرون به واقع است. بنابراین با توجه به تقاضای اولیای دم، درخواست صدور حکم قانونی در این باره کرده ام. البته مطابق قانون اولیای دم می توانند درخصوص قتل عمدی درخواست قصاص یا گذشت کنند. این پرونده دو مقتول دارد. اگر قضات به این نتیجه برسند که قتل عمدی و متهم مستحق قصاص است و از آنجا که یکی از قربانیان زن است باید تفاضل دیه پرداخت شود. اگر هم اولیای دم گذشت کنند جنبه عمومی جرم باقی است و دادستان درخواست مجازات برای متهم خواهد کرد.»

درخواست اولیای دم
مادربزرگ رامین یکی از اولیای دم است. او برخلاف نوه هایش که خواستار قصاص متهم شده اند، می گوید رامین قاتل نیست و نمی تواند برای او درخواست قصاص کند. این زن می گوید: من رامین را بخوبی می شناسم. او پسر بسیار مهربانی است. نوه من است و از بچگی بزرگش کرده ام و می دانم قتل کار او نیست. من داغدار عروس و پسرم هستم. قصاص رامین داغ دوباره ای بر دلم خواهد بود، بنابراین نمی خواهم او قصاص شود.

فرزندان دو مقتول پرونده درخواست قصاص دارند. آنها می گویند هم تفاضل دیه را پرداخت می کنند هم سهم مادربزرگشان را، اما حاضر به گذشت نیستند. یکی از فرزندان مقتول می گوید: پدر و مادر ما انسان های بسیار خوبی بودند. با این که پدرم با عمه ام اختلاف داشت، اما هیچ وقت ما در این درگیری دخالت نمی کردیم و به عمه مان بی احترامی هم نمی کردیم. آن روز من رامین را مقابل خانه پدر و مادرم دیدم. صحبت هم کردیم.

 

فکر نمی کردم او بتواند آنقدر فجیع پدر و مادرم را بکشد. راستش اصلا فکر نمی کردم او آنها را کشته باشد. وقتی اجساد را پیدا کردیم و موضوع را به پلیس گفتیم و رامین بازداشت شد، خودش به قتل اعتراف کرد. رامین ضربه سنگینی به همه ما زد و اتفاق آنقدر سنگین بود که تا پایان عمرمان هم نمی توانیم زندگی عادی داشته باشیم. او با این کارش همه اعضای خانواده را به قتل رساند و ما آرام نمی شویم مگر این که انتقام خون پدر و مادرمان را بگیریم.

وی ادامه می دهد: شرایط ما آنقدر سخت است که در این مدت نتوانستیم به زندگی عادی برگردیم هر چند هرکدام زندگی مستقلی داریم؛ ولی وابستگی ما به پدر و مادرمان اصلا کم نشده بود. آنها خیلی جوان بودند و می توانستند سال ها زندگی کنند. با این که رامین هم جوان است، اما تصمیم به گذشت نداریم و هرگز هم این کار را نخواهیم کرد. چون معتقدیم رامین مرتکب قتل شده و انکارهایش هم فایده ای ندارد. او جزئیات قتل را توضیح داده و همه چیز را در اداره آگاهی اعتراف کرده است. گفته های او با اتفاقاتی که قبلا در خانواده افتاده بود و نحوه قتل پدر و مادرمان مطابقت دارد، بنابراین انکارهایش فایده ای ندارد. حاضریم سهم دیه مادربزرگمان را بدهیم تا حکم اجرا شود.»

بی گناه هستم
رامین اتهام را قبول ندارد و می گوید روز حادثه رفته بود حال دایی اش را بپرسد. او می گوید: روز حادثه از مرکز تهران به سمت شرق حرکت کردم. مدتی بود مادربزرگم مریض بود و نتوانسته بودم به دیدنش بروم. گفتم هم به خانه دایی ام می روم و حالش را می پرسم و هم از احوال مادربزرگم باخبر می شوم.

وقتی به خانه دایی ام رفتم، او و همسرش از من استقبال کردند و حتی در خانه چای هم خوردم. البته درگیری بین مادرم و دایی ام بود که به خاطر آن دایی ام هنوز ناراحت بود. حرف هایی در مورد مادرم زد، من هم ناراحت شدم و خانه را ترک کردم، اما هیچ درگیری با آنها نداشتم.

جلوی در هم یکی از فرزندان دایی ام را دیدم و با او هم صحبت کردم و بعد رفتم. قرار بود دنبال همسرم بروم و با هم به خانه پدرم برویم که بازداشتم کردند؛ چون فرزند دایی ام گفته بود مرا جلوی در دیده است.

رامین پیش از این در اداره آگاهی گفته بود، وقتی دایی اش به مادرش فحش داد، او ناراحت شد و از زن دایی اش خواست تا تذکر بدهد، اما وقتی دایی اش به این کار ادامه داده، او هم درگیر شده و بعد از این که دایی را به قتل رساند، قصد فرار داشت که زن دایی اش سعی کرد جلوی او را بگیرد اما او را هم به دیوار کوبید که همین باعث مرگ زن دایی اش شد.

متهم درباره این اعترافاتش می گوید: قبول دارم این حرف ها را زدم، اما هیچ کدام واقعیت نداشت. به من گفتند اطمینان دارند که مرتکب قتل شده ام و مرا تحت فشار گذاشتند و من هم قبول کردم. یکی از مامورانی که از من به زور بازجویی کرد حالا خودش در زندان از هم بندان من است. او مرا وادار به اعتراف کرد.

آنچه متهم گفته با واقعیت مطابقت دارد. پزشکی قانونی علت مرگ مرد میانسال را فشار بر عناصر حیاتی گردن و علت مرگ همسر او را ضربه مغزی عنوان کرده است. متهم در توضیح این موضوع می گوید: به من گفتند باید توضیح بدهی چطور آنها را کشتی. من هم که شنیده بودم چه اتفاقی افتاده، گفتم دایی ام را خفه کردم و زنش را هم به دیوار کوبیدم. این را گفتم تا موضوع واقعی جلوه کند. من که نمی دانستم واقعا این اتفاق افتاده است، ضمن این که اجساد چند ساعت بعد از این که من خانه آنها را ترک کردم پیدا شد. شاید کسی دیگر بعد از من وارد خانه شده و آنها را کشته باشد. آنها دو نفر بودند. من چطور می توانستم هر دو را بکشم؟ چرا یکی شان فریاد نزد تا کمک بخواهد و من چطور براحتی از خانه خارج شدم و با فرزند دایی ام هم صحبت کردم؟

او ادامه می دهد: من هم مثل بچه های دایی ام داغدارم. درست است که دایی ام با مادرم اختلاف داشت، اما اختلاف بین هرخواهر و برادری پیش می آید و این به معنای تمام شدن رابطه خانوادگی نیست.

دایی ام مرد خوبی بود. اگر از او متنفر بودم هیچ وقت به دیدنش نمی رفتم. من با او مشکلی نداشتم و خاطرات زیادی با دایی ام داشتم.

تا چند روز بعد از بازداشت خودم هم در شوک بودم و داغدار آنها هستم. حالا هم به فرزندان دایی ام تسلیت می گویم و می دانم روزهای سختی را گذرانده اند و وقتی اتهام قتل بر من وارد شد، آنها خیلی حالشان بد شد، اما می خواهم باور کنند که من این کار را نکردم و قتل کار من نبوده است.

خودشان می دانند که آدم آرامی هستم و در درگیری های خانوادگی اصلا دخالت نمی کردم. 

اخبار حوادث  - جام جم