اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختراعی برای ممانعت از مرگ زائران در منا


پسربچه هندی پادری‌های دیجیتالی ساخته است که با شمارش گام‌های زائر‌ها از ازدحام و مرگ آنها جلوگیری کند.

همشهری آنلاین: پسربچه هندی پادری‌های دیجیتالی ساخته است که با شمارش گام‌های زائر‌ها از ازدحام و مرگ آنها جلوگیری کند.

مقام‌های شهر باستانی ناسیك از این ابتكار نیلای كولكارنی در جشنواره كومبه‌میلای این شهر استفاده و اعلام كردند با این پادری می‌توانیم میزان مناسب عبور زائر‌ها را تخمین بزنیم.

این پادری در واقع یک پنل الکتریکی است که ضربه قدم‌های هر فرد را ضبط می‌کند و به یک کامپیوتر می‌فرستد.

 برنامه نوشته شده می‌تواند تعداد افراد را محاسبه کنند تا مقام‌های امنیتی تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

نیلای می‌گوید: می‌خواستم كاری كنم كه برای همه مردم مفید باشد


ویدیو مرتبط :
لحظه ورود زائران به منا در مکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممانعت عربستان از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده!



حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

هنوز معلوم نیست که علت این اقدام عجیب عربستانی ها چه بوده و آیا مشکل این پرواز حل خواهد شد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ 747 ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.

یکی از مسئولان فرودگاه اصفهان در این باره به خبرنگار »تابناک» می‌گوید: پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشور عربستان از ورود هواپیمای ایرانی ممانعت به عمل آورد، هواپیمای زائران ایرانی به فرودگاه اصفهان بازگشت و رایزنی های برای انجام آن آغاز شد که تا این لحظه از نتیجه آن اطلاعی دنداریم.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,  ممانعت از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده

 
وی با تاکید بر این نکته که هنوز اطلاعی از چرایی ممانعت عربستانی ها از انجام این پرواز ندارد، می‌افزاید: تقریبا یک ساعت از زمان پرواز سپری شده بود که متوجه ممانعت عربستانی ها شدیم ولی توضیحی در این باره دریافت نکرده‌ایم؛ البته هواپیما از نظر فنی مشکلی ندارد و هم اکنون در فرودگاه اصفهان آماده تکرار پرواز به سمت جده است.

گفتنی است این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته و در پی انتشار خبر تجاوز دو پلیس فرودگاه جده به نوجوانان ایرانی، موجی از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش های مختلف، برخی از مردم با راه اندازی کمپین های اینترنتی، خواستار لغو پروازهای عمره به مقصد این کشور شدند.

بر این اساس ممکن است ممانعت عربستانی ها از انجام این پرواز، نوعی شیطنت در واکنش به برملا شدن رسوایی رقم خورده در فرودگاه بین المللی جده به نظر برسد؛ حدسی که ممکن است با اعلام دلایل مسئولان هواپیمایی عربستان برای ممانعت از ورود پرواز اصفهانی، رنگ ببازد.

اخبار اجتماعی - تابناک