اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخبار خوش خانم شهردار برای اهالی «سرباز»



اخبار,اخباراجتماعی, سامیه بلوچ زهی


 اخبار اجتماعی - گفت‌وگوی با سامیه بلوچ زهی:
اخبار خوش خانم شهردار برای اهالی «سرباز»

خانم جوانی که چند ماه پیش انتخابش به عنوان نخستین شهردار زن استان سیستان و بلوچستان سر و صدای زیادی به پا کرده بود، به فاصله شش ماه از تکیه زدن به این پست خطیر از رقم خوردن چند اتفاق مهم برای همشهریانش خبر می‌دهد تا نشان دهد ...

عمل به یکی از وعده های داده شده و تاسیس نخستین دانشگاه در شهرستان سرباز، اخبار خوشی است که شهردار جوان این شهر برای همشهریانش به ارمغان آورده است.

به گزارش «تابناک»، سامیه بلوچ زهی، خانم جوانی که چند ماه پیش انتخابش به عنوان نخستین شهردار زن استان سیستان و بلوچستان سر و صدای زیادی به پا کرده بود، به فاصله شش ماه از تکیه زدن به این پست خطیر از رقم خوردن چند اتفاق مهم برای همشهریانش خبر می‌دهد تا نشان دهد که عزم خود را برای رقم زدن تغییرات در این شهرستان محروم جزم کرده است.

بلوچ زهی در این باره می‌گوید: با همراهی نماینده شهرستان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان استانی، موفق شدیم که مجوز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در سرباز را اخذ کنیم که انشاالله از ابتدای مهر ماه آتی در چند رشته با جذب دانشجو در مقطع کاردانی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه زیر نظر شهرداری سرباز فعالیت خواهد داشت، می‌افزاید: مراحل اجاره ساختمانی برای دایر کردن این دانشگاه در حال انجام است و در سال اول با چیزی حدود 35 دانشجوی مرد و 35 دانشجوی زن در مقطع کاردانی در رشته‌هایی چون عمران و معماری آغاز به کار خواهیم کرد تا انشاالله در سال های بعد به آن وسعت داده و علاوه بر جذب دانشجویان بیشتر و گسترش رشته‌های تحصیلی، در مقاطع بالاتر هم فعالیت داشته باشد.

البته تاسیس دانشگاه تنها یکی از اخبار خوش خانم شهردار برای همشهریانش است. بلوچ زهی در ادامه مهم ترین اقدام رخ داده در سرباز را ارتقا رتبه شهرداری این شهر از یک به سه می‌خواند و در این باره می‌گوید: با این ارتقا رتبه، سهم شهرداری سرباز از بودجه ملی و استانی افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن، اختصاص کمک های ملی و استانی به سرباز مثل تخصیص ماشین آلات نیز رقم خواهد خورد. علاوه بر اینها، اجازه جذب پرسنل بیشتر در شهرداری را نیز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای تصدی پست شهرداری، این ارتقا را پیگیری کرده، می‌افزاید: در این مسیر مسئولان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که امیدواریم تداوم یافته و موجبات ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان را فراهم آورد.

بلوچ زهی در پاسخ به این سوال که وعده ساخت پارک بانوان به کجا رسید، می‌گوید: حدود 3 هزار متر مربع زمین برای تاسیس این پارک از مسکن و شهرسازی گرفته‌ایم و قصد داریم احداث پارک را در فازهای مختلف در آن به اجرا درآوریم ولی در بدو امر می‌بایست تسطیح این زمین انجام شود که امیدواریم پیش از پایان سال به اتمام برسد.
 اخبار اجتماعی - تابناک 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از استقبال داغ اهالی مستند تا پایان خوش گم شدن «صبا كوچولو»



 

از استقبال داغ اهالی مستند تا پایان خوش گم شدن «صبا كوچولو»

 

دومین روز از چهارمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» روز گذشته برگزار و استقبال خوبی از سوی مستندسازان و علاقه مندان به سینمای مستند شد.

در این روز كارگاه «بررسی سینمای دیجیتال، شكل گیری، روند و فرصت ها» در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور «محمدحسین فرج» و «مجتبی فرآورده» تهیه كننده فیلم سینمایی «ملك سلیمان» برگزار شد. فرآورده در این كارگاه با نمایش برخی از فعالیت هایی كه برای ساخت «ملك سلیمان» انجام شده بود، درباره سینمای دیجیتال سخن گفت.

جلسه نشست «پژوهش در مستند» هم با حضور «شفیع آقامحمدیان» مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی و «آنا آگیون» پژوهشگر و فیلمساز فرانسوی از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار شد.

فرهاد ورهرام، همایون امامی، ارد عطارپور، ارد زند، مصطفی امامی، حسن نقاشی، هادی آفریده و مهدی باقری از جمله مستندسازان حاضر در سینما فلسین بودند.

یكی از نكات مهم جشنواره روز گذشته، آماده شدن برنامه نمایش فیلم ها بود كه بالاخره به حاشیه ها پایان داد و علاقه مندان می توانستند فیلم دلخواه شان را انتخاب و تماشا كنند.

اما از حاشیه های روز گذشته جشنواره می توان به گم شدن «صبا» كوچولو اشاره كرد.

داستان از این جا شروع شد كه مردی همراه با یك پسر كوچولو از داخل سالن جشنواره سینماحقیقت بیرون آمد و شروع به داد و بیداد كرد. او با صدای بلند داد می زد صبا صبا و از این طرف به آن طرف می رفت. كمی كه گذشت به بیرون از سینما رفت و در آنجا مستندسازان و علاقه مندان به سینمای مستند را دور خودش جمع كرد.

حدود یك ساعت گذشت. حالا فقط اهالی مستند متوجه این موضوع نبودند، بلكه تمامی مردمی كه از نزدیكی چهارراه طالقانی رد می شدند هم صدای بلند این مرد را می شنیدند. در این میان برادر صبا كوچولو هم از حال رفت. پای پلیس و اورژانس به میان آمد و محوطه شلوغ تر شد. پلیس پی جوی ماجرا شد و اسم صبا را صدا كرد. از پشت بی سیم گفته شد كه دختری به نام صبا پیدا شده. مردم، پدر صبا را صدا زدند و به او گفتند كه صبا پیدا شده است. پدر صبا، سوار بر موتور پلیس به سمت دخترش حركت كرد.

مستندسازان كه این بار، دوربین همیشه روشنشان خاموش بود، منتظر ماندند تا پدر و دختر را با هم ببیند. حدود ۱۰ دقیقه كه گذشت، پلیس، پدر و صبا به سینما فلسطین رسیدند. همگی خوشحال شده بودند و برای پدر و دختر دست زدند.

البته این پایان ماجرا نبود. پدر خوشحال و حواس پرت، دست پسرش را گرفت و از مردم تشكر كرد و باز هم دخترك را جا گذاشت و با تذكر مردم دست او را محكم گرفت و به سمت خانه روانه شد.... / خبرگزارى فارس