اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمد حکیمی‌پور آزاد شد



 

 

 

احمد حکیمی‌پور آزاد شد

 

شنیده شد که احمد حکیمی‌پور، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با قرار کفالت آزاد شد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات شب 25 بهمن و در پی انتشار بیانیه تحلیلی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی دستگیر شد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
استاد حکیمی پور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه احمد جنتی به نیروی انتظامی: اگر بدحجابی را بازداشت می‌كنند نباید با تلفن و توصیه او را آزاد کنید



 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحث بدحجابی و فساد اشاره كرد و گفت: از نیروی انتظامی تشكر و قدردانی می‌كنیم و می‌گویم كه همیشه از آن‌ها حمایت كرده و خواهم كرد و هر مسلمان غیرتمند كه به قرآن عقیده دارد باید از آن‌ها حمایت كند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌كه «سلامت مجلس باید توسط نمایندگان حفظ شود» گفت: نمایندگان باید بهداشت و سلامت سیاسی،‌اخلاقی، مالی و غیره را كه اسم نمی‌برم در مجلس حفظ كنند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز‌ جمعه تهران با گرامیداشت یاد شهدای موتلفه به روز 25 خرداد روز اهدای خون اشاره كرد وگفت: خون دادن باعث می‌شود تا یك جان حفظ شود؛ بنابراین بسیار ارزش دارد پس از این كار خیر غافل نمانیم.

وی هم‌چنین با تشكر از وزارت اطلاعات در راستای دستگیری قاتلین و تروریست‌هایی كه دانشمندان هسته‌یی‌مان را ترور كرده‌اند، گفت: شاهد بودیم اخیرا تعدادی از اساتید ما ترور شدند و به شهادت رسیدند و وزارت اطلاعات در دستگیری قاتلین آن‌ها حركت‌های خوبی داشتند كه البته باید در مصاحبه‌ها جزئیات آن روشن شود و تا به حال 10 ـ 14 نفر دستگیر شدند و از خدا می‌خواهیم كه به مسوولین وزارت اطلاعات قوت دهد و بدانند كه همه مردم پشتیبان آن‌ها هستند.

وی به روند شكل‌گیری مجلس نهم نیز اشاره كرد و افزود: با توجه به مطالب ارزنده‌ای كه مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان باید بهداشت و سلامت سیاسی،‌اخلاقی، مالی و غیره را كه اسم نمی‌برم در مجلس حفظ كنند.

امام جمعه موقت تهران با تاكید بر این‌كه «سلامت مجلس باید توسط نمایندگان حفظ شود» تصریح كرد: اگر مجلس بیمار شود مردم به آن امید نخواهند داشت؛ چراكه مجلس باید درد جامعه را درمان كند و اگر بیمار باشد نمی‌تواند بیماری‌های دیگر را معالجه كند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ای برادران و خواهران كه به مجلس راه یافته‌اید و برای چهارسال هیچ‌كس نمی‌تواند به شما بگوید كه بالای چشمتان ابرو است؛ لازم است كه اخلاق، حق خداوند متعال و حق مردم را رعایت كنید و به وظایف‌تان كه بر اساس قانون اساسی به شما محول شده است عمل كنید و به فرموده رهبری وحدت داشته باشید. همچنین فعال باشید و كار و تلاش كنید و بیكاری و كم‌كاری نداشته باشید.

وی با بیان این‌كه «نمایندگان مجلس در فعالیت‌های خود باید به خدا توكل كنند» تصریح كرد: اگر در هر كاری توكل به خدا نباشد فایده‌ای ندارد چون تلاش‌ها وقتی به نتیجه می‌رسد كه خدا كمك كند و بدون كمك خدا هیچ‌چیز به نتیجه نمی‌رسد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحث بدحجابی و فساد اشاره كرد و گفت: از نیروی انتظامی تشكر و قدردانی می‌كنیم و می‌گویم كه همیشه از آن‌ها حمایت كرده و خواهم كرد و هر مسلمان غیرتمند كه به قرآن عقیده دارد باید از آن‌ها حمایت كند.

وی در ادامه تذكراتی به نیروی انتظامی داد وگفت: در عملكرد خود قانون را رعایت كنید و فراتر از قانون كار نكنید، حتی اگر یك مامور از شما پا از قانون فراتر گذاشت خودتان بازداشتش كنید و این را اعلام كنید. وظایف شرعی‌تان را رعایت كنید. برای وظایف شما قانون وجود دارد كه باید آن را رعایت كنید همچنین دستورات الهی و شرعی كه نباید از آن‌ها غافل شوید. همچنین توجه داشته باشید كه اخلاق را در نظر بگیرید و كارهای‌تان را با اخلاق انجام دهید. البته چنین نشود كه اخلاق باعث شود كار نكنید و كنار بكشید و فعالیت وتلاش باعث شود كه اخلاق را نادیده بگیرید.

وی با بیان این‌كه «فساد مثل آتشی است كه اگر در منطقه‌ای پیدا شود و به آن رسیدگی نشود همه جا را می‌سوزاند، و بدحجابی نیز فساد است» گفت: گاهی كسی را به خاطر بدحجابی بازداشت می‌كنند اما تلفنی زده می‌شود كه او را آزاد كنید در حالی كه در مورد بدحجاب نباید شفاعت و توصیه شود.

دبیر شورای نگهبان به مذاكرات مسكو نیز اشاره كرد و گفت: تا به حال حركت‌های خوبی انجام شده و اجلاس بغداد به خوبی برگزار شد كه در این راستا از آقای جلیلی تشكر می‌كنیم كه به خوبی در مذاكرات حضور داشتند و به دشمنان گفتند هر بلایی توانسته‌اید سر ما آورده‌اید از جمله جنگ و غیرجنگ، اما دیدید كه مردم ایستاده‌اند و مقاومت می‌كنند پس چرا درس نمی‌گیرید.

وی با تاكید بر این‌كه «در اجلاس مسكو نیز همین منطق باید حاكم باشد و به دشمنان باید بفهمانیم كه باید از تاریخ تجربه بگیرند» تصریح كرد: مردم ما كه همه سختی‌ها را تحمل كرده‌اند و خون‌ها داده‌اند، حاضر نمی‌شوند به سادگی سر میز مذاكره از حق مسلم خود بگذرند پس آن‌ها باید بدانند مردم، دولت و حكومت ما امكان ندارد از حق خود بگذرند.

وی با بیان این‌كه «ما معتقدیم در مذاكرات باید حرف‌های منطقی و حساب زده شود» تصریح كرد: نباید فشاری وجود داشته باشد بلكه باید آن‌ها حرف‌های منطقی بزنند و حرف‌های ما را بشنوند و بعد نتیجه بگیریم كه حق با كیست پس نباید دستورالعمل صادر كنند.

جنتی به اوضاع دو كشور سوریه و عراق و مشكلات زیاد مردم این كشورها اشاره كرد و افزود: عراقی‌ها سال‌های بسیار زیر ستم صدام و بعثی‌های لعنتی عراق بودند و كشته‌ها دادند و بدبختی‌ها كشیدند و امروز حكومتی در عراق وجود دارد كه می‌خواهد خرابی‌ها را آباد كند اما از هر طرف به آن فشار می‌آورند حتی كشورهای عربی و غیرعربی مقابل آن كمر بسته‌اند.

وی به مساله سوریه اشاره كرد و گفت: آرای مردم همه‌چیز را روشن می‌كند و باید به رای مردم احترام گذاشته شود؛ چراكه در سوریه حكومتی وجود دارد كه سال‌های سال است كار می‌كند پس اگر دشمنان آن حرف حسابی دارند باید بگویند.

وی با اشاره به این‌كه «چند كشور عربی و غیرعربی و آمریكا و رژیم صهیونیستی فشار می‌آورند تا حكومت عراق و سوریه را براندازی كنند» گفت: بر اساس چه منطقی این اتفاقات می‌افتد آیا آن‌ها عقل خود را از دست داده‌اند؛ چراكه شاهدیم در عراق 10 انفجار اتفاق افتاده و 70 شهید و 160 مجروح به دنبال داشته است پس عده‌ای كارشان آدم‌كشی شده است اما سوال اینجاست كه چطور انسان دیوانه می‌شود و عقلش را از دست می‌دهد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به این‌كه «در سوریه ناامنی‌ها به جایی رسیده كه به خانه مردم می‌ریزند و زن و بچه‌ها را می‌كشند» اظهار كرد: توقع غلطی است كه از حكومت سوریه بخواهند مقابله نكنند و بگذارند عده‌ای از مخالفان با انفجار و حركت‌های اینچنینی حكومت را براندازی كنند و به دست خود بگیرند.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع) گفت: در دوران امام موسی‌بن‌جعفر عباسیان از ابتدا كه سر كار آمدند به دنبال جمع‌آوری پول، عیاشی و رقاصی بودند و در آن زمان عضو آل علی بودن یعنی سید بودن جرم بود و برخوردهای سنگینی با خانواده‌های ایشان می‌شد و تنها جرم امام موسی‌بن جعفر(ع) این بود كه مقابل این ظلم‌ها ایستاد..../عصرایران