اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: مشایی به من گفت اسم افراد را در مناظره با میرحسین بیاورم/



 

 

 

احمدی نژاد: مشایی به من گفت اسم افراد را در مناظره با میرحسین بیاورم/

 

مشاور سابق رییس جمهور فاش کرد؛

احمدی نژاد: مشایی به من گفت اسم افراد را در مناظره با میرحسین بیاورم/ مشایی: امام زمان می خواهد که احمدی نژاد اسم افراد را بیاورد!

ماجرای مناظره ی جنجالی محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی همچنان خبرساز است و هر چه می گذرد، زوایای پنهان آن آشکارتر می شود. احمدی نژاد در آن مناظره، از آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، فرزندان این افراد و همچنین سیاستمدارانی چون صفایی فراهانی نام برد و حتی تصویر مدرک همسر میرحسین موسوی را نشان داد و هیجانات را به اوج رساند "من می تونم در مورد یک خانومی با شما صحبت کنم؟ بگم؟ ..... بگم؟..."

مناظره ی میرحسین و احمدی نژاد، تنش های سیاسی را افزایش داد

آن مناظره و درگیری های لفظی، آغازی شد بر درگیری ها و جنجال ها. به طوریه علی مطهری نماینده مجلس تهران، به صراحت حوادث پس از انتخابات را ناشی از "اتهامات محمود احمدی نژاد به رقبایش" دانست که سرآغازی شد بر "بی اخلاقی ها" و "تنش های فزاینده"

رهبر معظم انقلاب اما در نخستین نماز جمعه ی پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388، به شدت از اتهامات بیان شده در مناظره ی مذکور انتقاد کردند و آوردن اسامی افراد در برنامه زنده تلویزیونی و تهمت زدن به انان را اقدامی ناشایست عنوان کردند.

احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی اش، "مدارک" زیادی با خود همراه آورده بود.

اما امروز، یکی از زوایای پنهان مناظره ی مذکور آشکار شد. یکی از مشاوران سابق محمود احمدی نژاد که مدتی است به دلیل مخالفت با جریان انحرافی از سمتش برکنار شده است، در گفت و گویی با اشاره به مناظره ی انتخاباتی احمدی نژاد و میرحسین موسوی گفته است: مثال مقام معظم رهبری راجع به اینکه آقای احمدی نژاد در مناظره اسم شخصی را نیاورد تأکید داشته اند، اما احمدی نژاد اسم آورد.

سقای بی ریا مشاور سابق امور روحانیت رییس جمهور در ادامه اظهار داشته است: احمدی نژاد گفته که " تنها کسی که به من گفت اسم افراد را بیاورم مشایی بود "

وی می افزاید: مشایی نیز گفته است که  من در حالت معنوی که قرار گرفتم یقین کردم که امام زمان می خواهد که احمدی نژاد اسم افراد را بیاورد

بی ریا اضافه کرده است: این در حقیقت همان مفهوم و اصطلاح بابیت است که در برابر ولایت فقیه مطرح می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا می شود گفت برخی از تفکرات جریان انحرافی با انجمن حجتیه همخوانی دارد" افزوده است: اینکه شیوه ها شبیه حجتیه است، امکان پذیر است ولی آن چیزی که در حرکتهای جریان انحرافی مشاهده می شود، هدفش این است که روحانیت و ولایت فقیه کنار گذاشته شود. آنها در ظاهر بیان می کنند که ما ولایت فقیه را قبول داریم، منتهی ولایت فقیهی را قبول دارند که برای زمان غیبت است و مدعی هستند الان چون ما در قرب ظهور(ظهور صغری) هستیم، به ولایت فقیه نیازی نداریم.

بی ریا می افزاید: جریان انحرافی ادعا می کند که متوجه می شود که «مرضی امام زمان» چیست و گاهی نسبت به این اصول ادعای کلی دارد که بیان می کند خداوند متعال در قرآن می فرماید «کسانی که در راه ما مجاهده می کنند، ما راه را به آنها نشان می دهیم» و این ادعای کلی را دارند و وقتی به آنها گفته می شود این برداشت اشتباهی است، بیان می کنند که امام زمان در حال تدبیر امور است و این تعابیر کلی را برای عوام ذکر می کند.

مشاور سابق احمدی نژاد تصریح کرده است: مشایی به عنوان عنصر اصلی جریان فتنه در قضایای جزئی به سران مدیران اجرایی القا نموده و می گوید که امام زمان اکنون فلان خواسته را دارد، گاهی اوقات هم مواردی پیش آمده که خواسته های او با سخنان مقام معظم رهبری در تضاد بوده است.

بی ریا که با قدس صحبت کرده، در ادامه به شدت از تفکرات ناسیونالیستی احمدی نژاد انتقاد کرده و گفته است: بنده از زبان آقای احمدی نژاد شنیده ام که ایرانیان هیچ گاه بت نپرستیده اند و همیشه موحد بوده اند و دیگر اینکه ایرانیت از اسلامیت برتر و ریشه دارتر است. یکی از القائاتی که جریان انحرافی بعد از بیداری اسلامی داشت و احمدی نژاد آن را به نقل از مشایی بیان کرد این بود که گفت ما تمدن اسلامی و امت اسلامی نداریم. بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر ما ریشه امت اسلامی را تخریب کنیم، حرکتهای بیداری، ربطی به امت اسلامی پیدا نمی کند و این بر خلاف سخنان رهبری و حضرت امام است و هدف این تحلیل تخریب ریشه ها بود.

نامه ای که ایت  الله هاشمی روز پس از مناظره به احمدی نژاد داد و محتوایش هیچ گاه مشخص نشد

وی می گوید: هنگامی که مکتب ایرانی مطرح می شود، ایرانیت بر اسلامیت مقدم است و حتی مشایی این تعبیر را داشت که «اگر ایرانی ها نبودند، اسلام در ناسیونالیسم عربی دفن شده بود» این مثل آن است که گفته شود ایرانیان نجات بخش اسلام شده اند و چهره جدیدی را به اسلام پوشانده اند؛ این نوع تعبیرها اسلام را وامدار ایران معرفی می کند و جریان انحرافی و مشایی از این تعابیر استفاده می کنند.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد دوباره خواستار مناظره با اوباما شد



 

 

احمدی‌نژاد دوباره خواستار مناظره با اوباما شد

احمدی‌نژاد دوباره خواستار مناظره با اوباما شد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای چندمین بار گفت آماده است با همتای آمریکایی خود در مقابل رسانه‌ها مناظره کند. در صورتی که اوباما حاضر به مناظره شود٬ این اولین گفت‌وگوی رودروی روسای جمهور ایران و آمریکا پس از سی سال قطع رابطه خواهد بود.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای چندمین بار برای مناظره با رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش «فردا»٬ محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه (۱۰ شهریور ۱۳۸۹) از طرف آمریکایی خود خواست تا به درخواست وی برای مناظره مقابل رسانه‌ها پاسخ بدهند.

احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت ایران منطقی دارد که در هر مرجع جهانی قابل بیان است.

وی تاکید کرد ایران حاضر است این منطق را ارائه دهد و گفت هم‌چنان آماده مناظره با اوباما است.

این چندمین بار است که محمود احمدی‌نژاد گفته است آماده مناظره با روسای جمهور آمریکا است.

وی در آستانه سفرهای خود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به جرج بوش٬ رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفته بود آماده است برای حل مشکلات جهان و اثبات ناکارآمدی نحوه مدیریت آمریکا با وی در سازمان ملل متحد و مقابل رسانه‌ها مناظره کند. وی هم‌چنین در نامه‌ای به بوش٬

احمدی‌نژاد ماه گذشته نیز گفت آماده است تا با اوباما «مثل دو تا مرد» مقابل رسانه‌ها گفت‌وگو کند.

این درخواست‌های احمدی‌نژاد تا کنون از سوی آمریکا بی‌پاسخ مانده است٬ ولی در صورتی که چنین مناظره‌ای برگزار شود٬ اولین گفت‌وگوی رودرو روسای جمهور ایران و آمریکا پس از سی سال قطع رابطه دیپلماتیک است.

رابطه آمریکا و ایران پس از انقلاب اسلامی و در پی سیاست‌های دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران٬ قطع شد.

عراق٬ افغانستان و مسئله هسته‌ای تنها موضوعاتی بوده که ایران تا کنون حاضر شده در رابطه با آن‌ها با آمریکا مذاکره کند که بالاترین سطح این مذاکرات با حضور معاون وزیر امور خارجه آمریکا و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مقامات اروپایی بوده است.

چندی پیش٬ مقام معظم رهبری تاکید کردند مذاکره در سایه تهدید و تحریم٬ مذاکره نیست و جمهوری اسلامی حاضر به چنین مذاکره‌ای نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ فرمودند مذاكره‌ى در سایه‌ى تهدید و فشار، مذاكره نیست. یك طرف مثل ابرقدرتها بخواهد تهدید بكند و فشارى بیاورد و تحریمى بكند و یك دست آهنى‌اى را نشان بدهد و از آن طرف هم بگوید خیلى خوب، بنشینیم پشت میز مذاكره! این مذاكره، مذاكره نیست. اینجور مذاكره‌اى را ما با هیچ كس نمیكنیم. لذا آمریكا همیشه با این چهره براى مذاكره وارد میدان شده است.

ایشان تاکید کردند «ما قسم نخورده‌ایم كه تا آخر مذاكره نكنیم؛ مذاكره نمیكنیم، به خاطر این عوارض است؛ به خاطر این است كه اینها مذاكره‌كننده نیستند؛ اینها میخواهند زور بگویند...../تحلیل:عصرایران