اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: عده‌ای تصور می كنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند



عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی كوثر

احمدی نژاد: عده‌ای تصور می كنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند

احمدی نژاد افزود: می‌توان با استفاده از شیوه‌های جدید و دانش روز ظرفیت كشاورزی در كشور را گسترش داد كه در آن صورت نیازی به درآمدهای نفتی نخواهیم داشت.

رییس جمهوری با بیان اینكه نباید عده‌ای تصور كنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند، گفت: همه كسانی كه به عشق اعتلای ایران و ارزشهای الهی زندگی می كنند در طرح‌های آبادانی ایران مشاركت كنند.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد ظهر امروز پنج شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی كوثر به ظرفیت یك میلیون مترمكعب در روز با بیان اینكه امروز پروژه‌ای بزرگ و یگانه در نوع خود به طور رسمی كار خود را آغاز كرد و تاكید بر لزوم ساختن و پیشرفت كشور گفت: با توجه به جغرافیا، تاریخ و استعدادهای عظیم موجود در سرزمین ایران، امروز باید ایران ساخته شده و پیشرفت كند و این مسئولیت و شایستگی ملت ایران است.

رییس جمهور با بیان اینكه همه امكانات مادی و معنوی در راستای ساختن كشور فراهم است، گفت: باید دست به دست هم داده و با نگاهی باز و تصمیمات بزرگ و شجاعانه و كاری خستگی ناپذیر كشور را بسازیم.

احمدی نژاد با بیان اینكه همه وحشت دشمنان از پیشرفت ملت ایران و بازیابی جایگاه بلند ملت در عرصه بین‌المللی است، اظهار داشت: دشمنان می‌دانند كه اگر ملت ایران، چند جهش دیگر در آبادانی و اقتصاد بردارد، در آن صورت ایران به عنوان كشوری قدرتمند و آباد در كنار آنها قرار گرفته و در آن شرایط معادلات بین‌المللی به نفع ملت ایران تغییر خواهد كرد.

رییس جمهور ادامه داد: دشمنی ها با ملت ایران برای این است كه آنها می‌دانند این ملت توانایی ایستادن بر قله‌های عزت و پیشرفت جهان را دارد و به همین خاطر در هر دوره به بهانه‌ای مانع‌تراشی كرده و انواع فشارها ،برای جلوگیری از دستیابی ملت ایران به پیشرفت اعمال می‌كنند.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: دشمنان تصور كردند با ابزار فشار می‌توانند در برابر حركت و شكوفایی ملت ایران بایستند در حالی كه سخت در اشتباه هستند.

رییس جمهور با تاكید بر عدم اتكاء به منابع نفتی و درآمدهای آن ، اظهار داشت: ملت ایران در طول دوران آقایی خود در جهان به منابع نفتی متكی نبوده و ملت ایران 7 هزار سال عزت‌مندانه و پیشگام بوده و امروز نیز می‌تواند بدون اتكاء به نفت زندگی كرده و پیشرفته و مرفه باشد.

احمدی نژاد افزود: می‌توان با استفاده از شیوه‌های جدید و دانش روز ظرفیت كشاورزی در كشور را گسترش داد كه در آن صورت نیازی به درآمدهای نفتی نخواهیم داشت.

رییس جمهور با بیان اینكه صندوق توسعه ملی برای اولین بار توسط دولت ایجاد شد تا یك دولت شجاعت آن را داشته باشد كه همه درآمد نفت را خرج نكند، اظهار داشت: امروز در این صندوق 50 میلیارد دلار سرمایه وجود دارد كه اگر این منابع در سرمایه گذاری ها وارد شود، تحولی بزرگی در كشور اتفاق خواهد افتاد.

رییس جمهور با تاكید بر احیای بخش كشاورزی كشور ، خاطرنشان كرد: دولت با توجه به استعدادهای موجود در كشور از اواخر سال 90 ستاد كشاورزی را در كشور ایجاد كرد و به واسطه آن اختیارات را به استانها داد تا ظرفیت كشاورزی كشور گسترش یابد و امروز آنچنانی كه گزارشات نشان می‌دهد روند بسیار خوبی در زمینه توسعه كشاورزی در استانها ایجاد شده است.

احمدی نژاد همچنین با تاكید بر استفاده از ظرفیت كویر مركزی و معادن كشور تصریح كرد: ایران روی كمربند معدنی دنیا قرار داشته و 70 درصد از انواع مواد معدنی جهان در ایران قرار دارد و در حالی كه تخمین زده می‌شود 800 میلیارد تن ظرفیت برداشت از معادن ایران وجود دارد تا به امروز تنها 80 میلیارد تن از معادن در كشور شناسایی شده است.

احمدی نژاد با انتقاد از اینكه متاسفانه امروز معادن در اختیار عده خاصی قرار دارد كه این موجب بهره‌برداری كم از معادن شده است، گفت: باید معادن را فعال كرده و درآمدهای حاصل از آن را جایگزین درآمدهای نفتی در كشور كنیم كه در این راستا دولت از سال گذشته ستاد معادن را فعال كرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استانها قرار داده تا در این جهت حركت بزرگی انجام شود.

رییس جمهور با اشاره به اینكه یكی از توجیه‌ها و بهانه‌های عده‌ای برای عدم گسترش كشاورزی در كشور نبود آب است، گفت: معتقدم آب به میزان كافی در كشور وجود دارد تنها باید از ظرفیت‌ها و آب موجود در كشور به درستی استفاده كنیم.

احمدی نژاد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس ، اظهار داشت: به واسطه اجرای این طرح می‌توانیم در جهت گسترش صنعت، معدن و ایجاد اشتغال در كشور بهره‌گیری كنیم.

رییس جمهور گفت: ایرانی كه هسته‌ای شده و ماهواره به فضا می‌فرستد و در پزشكی، نانو و بسیاری از علوم جزء اولین‌ها در دنیا است مطمئناً می‌تواند پروژه‌های عمرانی را نیز به راحتی انجام دهد.

احمدی نژاد تصریح كرد: باید راه را برای حضور توان عظیم مردم در صحنه باز كرد و تصمیم‌گیران و كسانی كه مقررات را می‌نویسند باید این كار را با نگاه اعتماد به ملت انجام دهند و به گونه‌ای نباشد كه به واسطه مقررات دست ملت بسته شود.

رییس جمهور با بیان اینكه در طول 170 سال گذشته نگاهی بوده كه دولت را جدای از مردم و رقیب آنان می‌دانسته، گفت: دولت خادم ملت است و اقتصاد، سیاست و سایر عرصه‌ها را باید ملت و اراده آنان اداره كند و این فرهنگ انقلاب و اسلام عزیز است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: معدن باید از انحصار چند گروه بیرون آمده و در اختیار ملت قرار گیرد؛ چرا كه موظفیم به ملت در همه عرصه‌ها اعتماد كنیم؛ این ملت بودند كه در طول 1400 سال دوره اسلامی در ایران با وجود همه دشمنی‌ها و اشغالگری ها فرهنگ متعالی را سینه به سینه حفظ كرده است.

رییس جمهور با بیان اینكه نباید عده‌ای تصور كنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند، گفت: از همه كسانی كه به عشق اعتلای ایران و ارزشهای الهی زندگی می كنند دعوت می‌كنم تا در طرح‌های آبادانی ایران مشاركت كنند.

احمدی نژاد تصریح كرد: باید در راستای پیشرفت كشور تلاش و حركت كرد تا دشمن را از توطئه برای متوقف كردن ملت ایران مایوس كنیم و در این راستا باید آستین‌ها را بالا زده و تلاش و كوشش كنیم.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریك ماه رجب به ملت ایران و جامعه بشری تصریح كرد: استان هرمزگان سرزمینی پربركت است كه مردمان آن در خونگرمی ، ایمان؛ شجاعت و صیانت از مرزهای عزت و استقرار كشور زبانزد هستند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر نیرو و استانداران هرمزگان و كرمان گزارشی از روند انجام عملیات اجرایی طرح ملی ساقی كوثر ارائه كردند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
حمید سوریان اهدای مدالم به احمدی نژاد، تصمیم من نبود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد:عده ای خود را برتر و ویژه می دانند ولی حرکت ملت اینها را پارو خواهد کرد



محمود احمدی‌نژاد,مراسم حماسه حضور تبریز

رییس جمهور: باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم

محمود احمدی‌نژاد گفت: جوانان باید قدر خود را بدانند ما همه باید قدر خود را بدانیم و از فرصت‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: امروز نیازمند حماسه هستیم و موتور حرکت حماسه و حرکت یک ملت جوانان هستند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم حماسه حضور که عصر امروز (یک شنبه)با حضور تعدادی از نخبگان و جوانان آذربایجان شرقی و در جریان دور چهارم سفرهای استانی برگزار شده بود، در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان این منطقه و با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های مردم این منطقه گفت: جوانان باید قدر خود را بدانند ما همه باید قدر خود را بدانیم و از فرصت‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید قدر انسان بودن و استعدادهای الهی که خداوند در ما به ودیعه گذاشته بدانیم و در راستای کمال و سعادت حرکت کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ما امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته و در واقع باید گفت یک دوره‌ای در تاریخ بشر به پایان رسیده و دوره‌ی جدیدی در حال آغاز شدن است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ در دوره‌ای قدرت و ثروت ملاک حقانیت انسان‌ها بود، ولی اکنون با توجه به رکن و کمال جامعه بشری به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این تفکر به پایان راه رسیده و در واقع در عمل با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که قدرت و ثروت به تنهایی نمی‌تواند سعادت و کمال انسان را تامین کند، گفت: سلطه گران در اقتصاد کم آورده‌اند و برای بست سلطه‌ی خود در حل مشکلاتشان دو سه نقطه‌ی دنیا از جمله آفریقا، خاورمیانه و شرق دور را هدف قرار داده‌اند و برای این که سلطه‌شان مستحکم شود، ملت‌های دنیا را تحت چپاول و زور قرار می‌دهند.

رئیس جمهور با اشاره به استقلال طلبی و شجاعت ملت ایران در دفاع از حقوق خود، خاطرنشان کرد: اکنون ملت‌هایی در دنیا هستند که وقتی به دنیا می‌آیند و می‌میرند مطلقا اطلاع ندارند که 5 کیلومتری آنها چه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به سلطه طلبی مستکبران و لشگر کشی آنها به نقاط مختلف دنیا برای بست سلطه خود، گفت: آنها در خاورمیانه به بهانه‌ی استقلال و دموکراسی آمدند آیا چیزی از عراق و افغانستان باقی مانده است و اکنون نیز سوریه؟و دوباره عراق و بعد از آن کشورهای دیگری مثل ترکیه.

رئیس جمهور با بیان این‌که تمام ارزش‌های انسانی له شده است، گفت: صادق بودن در عرصه‌ی بین‌المللی یک جرم نابخشودنی است، و دیپلماتی که راست بگوید دیپلمات نیست؛ چراکه همه دنبال چاپیدن یکدیگرند.

وی با بیان این‌که این اندیشه‌ها در عمل به بن بست رسیده است و دیگر نفوذی ندارند، گفت: شاهد یک موج انسانی و بیداری در دنیا هستیم، بازگشت انسان‌ها به ارزش‌های انسانی، صلح و کرامت انسانی و این نقطه عطف جامعه بشری است و نقش ملت ما در این نقطه و عبور از این پیچ یک نقش استثنایی و ویژه‌ است.

احمدی‌نژاد گفت: باور دارم که خداوند در طول تاریخ ملت ایران را صیقل داده است برای امروز و نسل آفرینی برای امروز. معتقدم ویژگی‌های تاریخی ملت ایران دوای درد امروز جامعه بشری است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که ملت ایران از اول موحد، خداپرست و دنبال عدالت و قله‌های کمال بوده است و همیشه‌ بهترین‌ها را می‌خواسته و صلح طلب بوده است، گفت: به همین علت تنها ملتی هستیم که در برابر پیام پیامبران هیچ مقاومتی نکردیم و با شمشیر به پیامبران نگرودیم. از حضرت زرتشت تا پیامبر خاتم (ص).ایران را کسی فتح نکرد ملت ایران خود حقیقت پیامبر(ص) و آیین ایشان را پذیرفت.

وی با تاکید بر این که امروز یک فرصت تاریخی برای ملت ایران ایجاد شده و شرایطی فراهم شده تا آرزوی تاریخی خود را محقق کند،گفت: البته این نیازمند تلاش و زحمت و همچنین همت تاریخی ایرانی‌هاست.

وی با تاکید بر اهمیت ساختن ایران گفت: همه دعواها سر ساختن ایران است.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که برخی از این که بگوییم ایران یک چیزشان می‌شود و بهشان بر می‌خورد، گفت: چرا باید به آنها بر بخورد ایران یک جغرافیا و نژاد نیست، بلکه یک فرهنگ انسانی و متعالی است و تاریخ ایران را این گونه می‌شناسد.

رئیس جمهور با بیان این‌که ما باید برای تغییر مناسبات بین‌المللی حرکت کنیم و این شدنی است و شرایط ایران و جهان در این زمینه آماده است، گفت: البته بد اخلاقی‌ها و مشکلاتی نیز در داخل است و همیشه یک گرایش به سکون، خودخواهی، خودبرتربینی و بهره‌برداری از فرصت‌ها و این که عده‌ای خود را برتر و ویژه بدانند وجود داشته، ولی من فکر می کنم حرکت ملت اینها را پارو خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که ما امروز نیازمند حماسه هستیم و موتور حرکت حماسه و موتور یک ملت جوانان هستند، گفت: دشمنان مشکلاتی را بعضا ایجاد کرده‌اند و شرایط را به خیال خود سخت کرده‌اند که به نظر من بیشتر آنها جنبه‌ی دفاعی از خود را دارند در برابر موج عظیمی که در جهان ایجاد شده است و در واقع آنها با این گونه رفتارها به دنبال این هستند که از موجودیت خود دفاع کنند. ملت ایران از این پیچ تند و مشکلات نیز با موفقیت و سربلندی عبور می‌کند و به قله‌ها خواهد رسید. اگر ما در ایران هیچ چیزی نداشته باشیم و فقط جوانان آذربایجانی را داشته باشیم، با کمک همین جوانان می‌توانیم تمام قله‌ها را فتح کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان این که آذربایجان نزد ملت ایران جایگاه رفیعی دارد و مردم ایران به آذربایجان افتخار می کند،تصریح کرد: امروز تمام ملت‌ها چشمشان به ملت ایران است و این سخنان برگرفته از یک تعصب ناسیونالیستی نیست، بلکه بیان یک حقیقت است.

رئیس جمهور با تاکیدبر این‌که اکنون چشم‌ملت‌ها به ملت ایران است، ادامه داد: گاهی یک تصمیم ملت را به جلو می‌اندازد و امسال سال تصمیم‌های بزرگ استو یک اقدام بزرگ تمام شرایط را به نفع ملت ایران تغییر می دهد و من مطمئن هستم که ایران و آذربایجان خواهند درخشید.

وی در پایان سخنان خود گفت: زنده باد ایران ، یاشاسین آذربایجان.

پیش از صحبت های رئیس جمهور 3 تن از جوانان نخبه این شهرستان به نمایندگی از جوانان حاضر در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم همچنین هنگامی که سرود ای ایران توسط یک گروه هنری این استان اجرا شد، جمعیت حاضر در سالن به همراه رئیس جمهور و دیگر مقامات شرکت کننده در این مراسم بلند شدند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در حالی که در دست داشتند تکان می‌دادند.

همچنین از جمله شعارهای مطرح شده در این مراسم لبیک یا خامنه‌ای ، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی بود.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور مشایی مشاور رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه جنبش غیر متعهدها ، میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور، الهام سخنگوی دولت و ... و همچنین استاندار این استان حضور داشتند./ایسنا