اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: سران قوا علیه یكدیگر صحبت نكنند/اقدام عملی ما برای وحدت میان سران قوا این بود که ما کاری نکردیم!



 

احمدی نژاد: سران قوا علیه یكدیگر صحبت نكنند/اقدام عملی ما برای وحدت میان سران قوا این بود که ما کاری نکردیم!

 

 

جام جم آنلاین: رئیس جمهور با اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی و تشكیل وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه ها و فعالیت های خوبی برای جوانان داریم.

 

محمود احمدی نژاد امروز یكشنبه پس از تقدیم لایحه بودجه سال 1390 به مجلس در حالی كه در جایگاه مشخص شده برای مصاحبه حضور نیافته بود،اما به سوالات خبرنگاران هنگام حركت ویو ترك مجلس می پرسیدند،پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ ادغام سازمان ملی جوانان گفت: دولت برنامه ها و فعالیت های خوبی برای جوانان دارد كه در آینده نزدیك در یك كنفرانس خبری آنها را اعلام خواهم كرد.

احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات ریاست جمهوری برای تقویت وحدت میان سران قوا گفت: سران قوا نباید علیه یكدیگر صحبت كنند و اقدام عملی ریاست جمهوری در این زمینه این بوده كه ما كاری نكردیم..../جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
صحبت‌های سران سه قوا پس از مراسم تحلیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: سایر قوا فكر نكنند ارباب هستند


دكتر محمود احمدی‌نژاد در چهارمین همایش تبیین طرح تحول نظام مالیاتی با تشكر از كسانی كه در این جلسه شركت كرده‌اند، گفت: اجر شركت در این جلسه كمتر از شركت در مراسم‌های عزاداری نیست.

رییس‌جمهور گفت: پرداخت مالیات مهم‌ترین جلوه مشاركت در اداره كشور است.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در چهارمین همایش تبیین طرح تحول نظام مالیاتی با تشكر از كسانی كه در این جلسه شركت كرده‌اند، گفت: اجر شركت در این جلسه كمتر از شركت در مراسم‌های عزاداری نیست. همه ما مصمم هستیم ایران را بسازیم و پیشرفت كشور ما هدف مشترك و آرمان ملت ما است. باید به قله‌های تعالی و برپایی یك جامعه سعادتمند برسیم و تحقق این اهداف با اصلاحات بنیادین و كار عالمانه امكان‌پذیر است.

احمدی‌نژاد گفت: دولت برآمده از رای ملت كار خود را بدون توجه به هیاهوها و حرف و حدیث‌ها ادامه می‌دهد و بی‌اعتنا به فشارهای خارجی می‌خواهد اصلاحات را در ساختار‌های اداری، اقتصادی و مدیریتی كشور ادامه دهد. طرح تحول اقتصادی كه جزو آرزوهای چندین دولت قبل بوده است تحقق یافته است و اگر عالمانه و همدل تصمیم بگیریم می‌توانیم بقیه اهداف را نیز محقق كنیم.

احمدی‌نژاد گفت: دو عامل در ساختن كشور نقش كلیدی دارد یكی عدالت است، اگر عدالت نباشد پیشرفت پایدار اتفاق نمی‌افتد و امنیت و استقلال و آرمان‌های انسانی فرصت تحقق نمی‌یابد. اگر كشور پیشرفته و پایدار داشته باشیم نیاز به عدالت داریم عدالت فرصت شكوفایی همه‌ استعدادهای انسانی در یك كشور است حتی استعدادهای طبیعی. به همین دلیل مهم‌ترین وظیفه پیامبران بعد از دعوت به توحید زمینه‌سازی برای قیام عمومی و برپایی عدالت است.

رییس‌جمهور تصریح كرد: عامل دومی كه برای ساختن كشور نقش كلیدی دارد مشاركت است، جامعه‌ای موفق است كه همه آحاد آن در ساختن كشور و مدیریت و نگهداری آن مشاركت داشته باشد و الا هیچ بخشی از جامعه اصلاح نمی‌شود. به عنوان مثال سه میلیون خودرو در رفت‌وآمد هستند اگر تنها پنج درصد آن‌ها در برنامه‌های ترافیكی همراهی نكنند محال است پلیس بتواند نظام ترافیكی را برقرار كند.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: هفت طرح برای اصلاحات ساختاری در اقتصاد پیش‌بینی شده است یكی از مهم‌ترین آن‌ها طرح تحول مالیاتی است. این طرح به جهت عدالت و مشاركت دادن عموم مردم در ساختن كشور است. ممكن است كسی بپرسد كه چرا باید مالیات بدهیم خیلی‌ها فكر می‌كنند مالیات پول زور است و به انحای مختلف تلاش می‌كنند از زیر آن فرار كنند، اما اداره كشور هزینه دارد و این هزینه از كجا باید پرداخت شود.

كسی كه با استفاده از فعالیت اقتصادی درآمدی دارد باید بداند كه در كسب این درآمد دیگران هم او را یاری كردند و در درآمد او سهمی دارند و باید مالیاتش را بدهد ممكن است عده‌ای دیگر بگویند كشور را با پول نفت اداره كنید. اما آیا نفت یك منبع پایدار است و یا می‌توان پذیرفت كه این نفت تنها متعلق به نسل ما است. نسل امروز ما پدر و مادر نسل‌های آینده هستند و حق ندارند كه این منابع را به اتمام برسانند.

رییس‌جمهور تصریح كرد: اداره كشور هزینه دارد و هزینه آن به دوش همه است و معلوم است كه هر كسی درآمد بیشتری داشته باشد باید مالیات بیشتری بدهد چراكه از خدمات بیشتری هم استفاده می‌كند.

 با استفاده از مالیات باید هزینه‌های اداری، مدیریتی و حاكمیتی كشور پرداخت شود. پرداخت مالیات بالاترین جلوه‌ مشاركت در مدیریت كشور است. البته جلوه‌های دیگری از مشاركت مانند انتخابات هم وجود دارد اما پرداخت مالیات مهم‌ترین جلوه مشاركت در اداره كشور است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اظهار نظر برخی علیه طرح تحول اقتصادی گفت: طرح تحول اقتصادی طرحی بود كه دست‌اندركاران اقتصادی كشور آرزوی عملی شدن آن را داشتند اما امروز كه این طرح توسط مسوولان اجرا شده است این مسوولان مورد تخطئه و فحش و استیضاح قرار می‌گیرند.

رییس‌جمهور خطاب به مسوولان اجرای طرح تحول مالیاتی گفت: این طرح را جدی بگیرید فعالیت‌های اقتصادی باید شفاف شود و تمام نقاط ابهام در نظام مالیاتی كه می‌تواند منشاء سوء استفاده باشد برطرف شود. ساختار دریافت مالیات در كشور باید ساده در دسترس و قابل محاصره باشد.

وی همچنین گفت: در محاسبات مالیاتی دقت كنید كه عدالت رعایت شود مبادا همكاری بخاطر مقداری كمی پول از مبالغ هنگفتی كه باید به بیت‌المال واریز شود چشم‌پوشی كند. بدانید مردم همواره مقایسه می‌كنند اگر دو نفر كه به لحاظ اقتصادی همسان هستند مالیات متفاوتی داشته باشند كار سخت می‌شود و مخفی‌كاری‌ها آغاز می‌شود. ماموران مالیاتی باید مالیات افراد را طوری حساب كنند گویی معلمان برگه‌های دیپلم را كه نام و نشانی در آن وجود ندارد تصحیح می‌كنند.

احمدی‌نژاد با ستایش از ملت ایران گفت: ملت ما ملتی با فرهنگ است و دیدید كه چقدر زیبا در طرح هدفمندی یارانه‌ها همكاری كرد و تراز اجتماعی خود را در عرصه بین‌المللی صد پله بالا برد. باید در نظام مالیاتی به جایی برسیم كه هر فعالیت اقتصادی ثبت و قابل رصد باشد و این شدنی است.

رییس‌جمهور خطاب به سایر قوا نیز گفت: اداره كشور با یك قوه نیست و نباید این‌جور تصور كرد كه یك قوه كارگر است و بقیه ارباب می‌باشند همه باید به كمك هم كشور را اداره كنیم به عنوان مثال ثروتی كه در ثبت اسناد و املاك وجود دارد كمتر از بازار نیست و ما در این حوزه بیش از یك میلیون ثبت سند و یا تغییر سند مالكیت در سال داریم كه همه این‌ها باید مالیات بپردازند، مجلس نیز همچنان كه در طرح تحول اقتصادی با دولت همراهی كرد در بقیه موارد اصلاح ساختار نیز همراهی كند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم گفت: مالیات یك حق عمومی است و نباید تضییع شود. پول نفت باید به زیرساخت‌ها اختصاص یابد و هزینه‌های جاری كشور باید از مالیات تامین شود. ممكن است كسی بگوید پول می‌دهیم، اما خوب خرج نمی‌شود، اما باید بدانید كه در این پنج الی شش سال اخیر كارهای بزرگی شده است و دولت تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی به كار گرفته است به طوری كه هم اكنون نسبت به شش سال قبل كاركنان دولت 25درصد كاهش یافته است.

احمدی‌نژاد گفت: كسی كه مالیات نمی‌دهد پول ناسالم به درآمدهای خود وارد می‌كند و باید بدانیم كه پول ناسالم مثل سم مهلك است و منجر به تخریب اخلاق می‌شود. سیستم بانكی هم نباید با اسم‌های دیگر رباخواری را انجام دهد. مالیات ندادن برداشتن از جیب 75 میلیون است.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگری از سخنان خود با تاكید بر حفظ كرامت در جامعه گفت: یكی از مراكزی كه باید بالاترین حد كرامت را برای ارباب‌رجوع قائل باشند سیستم مالیاتی كشور است.

رییس‌جمهور با اشاره به ایام محرم گفت: امام حسین(ع) حقیقت انسان را نجات داد و اگر امام حسین نبود انسانیت انسان زیر خروارها غرور و جهل مدفون می‌شد، اما امام در جامعه بشری اصلاحات اساسی ایجاد كرد.

منبع: ایسنا