اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد:حاكمیت مردم بر مردم این است؟


كجای این حاكمیت مردم بر مردم است؟ كجا مردم آمریكا و اروپا حق انتخاب آزاد دارند، در آمریكا دو حزب هستند و مردم نمی‌توانند به حزب سومی رای دهند.

 ایسنا:رییس‌جمهور بر وحدت همه انسان‌ها حول یگانه‌پرستی، عدالت‌طلبی و محبت تاكید كرد.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در بیست و پنجمین كنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار كرد: مجمع جهانی تقریب خدمات فراوانی انجام داده و حضرت آیت‌الله تسخیری با نگاه روشن و ایمانی عمیق سال‌ها به دنبال نزدیك كردن اندیشه‌ها و اراده‌ها و دست‌هاست.

وی افزود: امروز شرایط و ماموریت‌های تاریخی ما آن‌قدر سنگین است كه همه باید تلاش و ابعاد گوناگون آن را تشریح كنیم و راه و روش آینده را ترسیم كنیم. آیا كسی هست كه از گذشته تاریخی بشر خشنود باشد و بگوید آنچه بر بشر رفته، همان است كه خدا گفته است؟

 چند هزار سال تاریخ زندگی بشر همه ظلم، تبعیض و تحقیر انسان و شخصیت اوست و تا امروز حرف ملائكه كه گفته‌اند انسان در زمین ظلم و فساد می‌كنند، درست درآمده است، اما آنچه كه خداوند فرموده باید محقق شود. آنچه پیامبران آرزوی آن را داشتند، هنوز محقق نشده است و آنچه آفرینش هستی به دنبال آن بود، هنوز حاصل نشده است.


احمدی‌نژاد گفت: هفت میلیارد نفر در جهان وجود دارند كه سه میلیارد آن گرسنه هستند و ‌٢/١ دهم میلیارد نفر روزانه حتی یك وعده غذا ندارند، این در حالی است كه قرار بود در زمین حیات طیبه جاری و عدالت برقرار شود.

 در سرزمینی مانند آفریقا كه ثروت‌های خدا فراوان است این ثروت‌ها در اختیار معدودی آفریقایی و اروپایی است و مردم آفریقا در فقر و بدبختی زندگی می‌كنند. فرعون‌ها و طاغوت‌ها هیچگاه دست از غارت و كشتار برنداشته‌اند.


رییس‌جمهور گفت:‌ دو جنگ جهانی را به ملت‌ها تحمیل كردند و ‌٧٠ میلیون نفر را كشتند، این مقدار كشتار در تاریخ بشر بی‌سابقه است و با این وجود دم از دموكراسی می‌زنند و نهادها و سازمان‌های حقوق بشری درست كردند.

 بزرگ‌ترین غارت‌ها را تحت عنوان مدیریت جهان انجام می‌دهند، آن‌ها دلار را به عنوان پول جهانی به ملت‌ها تحمیل كرده‌اند و خزانه‌داری آمریكا بدون پشتوانه پول كاغذی درست می‌كند و پول ملت‌ها را به جیب خود می‌ریزد، ‌٣٢ هزار میلیارد دلار پول كاغذی درست كرده‌اند و سرمایه ملت‌ها را غارت كرده‌اند، آیا چنین غارتی سراغ دارید؟


وی گفت: دموكراسی غرب در ظاهر، حاكمیت مردم بر مردم است، اما دروغ و فریبی بزرگ است.

در انتخابات مجلس در كشورهای غربی كمتر از پنجاه درصد مردم شركت می‌كنند و آنگاه یك سوم از همین پنجاه درصد در جلسات مجلس شركت نمی‌كنند و مصوبات آن‌ها نیز نصف به علاوه یك است.

 كجای این حاكمیت مردم بر مردم است؟ كجا مردم آمریكا و اروپا حق انتخاب آزاد دارند، در آمریكا دو حزب هستند و مردم نمی‌توانند به حزب سومی رای دهند. جرج بوش جنایت می‌كند و مردم وقتی به دنبال تغییر می‌روند نفر بعدی می‌آید و همان كارها را دنبال می‌كند، چگونه مردم وقتی به دنبال تغییر سیستم هستند می‌توانند آن را تغییر دهند.


رییس‌جمهور گفت: دموكراسی به سبك غربی، تحقیر مردم است. مردم در آمریكا و اروپا مالیات می‌دهند و پول به جیب صهیونیست‌ها می‌رود در حالی كه اگر مردم حق انتخاب داشتند چنین انتخابی نمی‌كردند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انبارهای بمب اتم، بمب‌های شیمیایی و میكروبی برای چه درست شده است و چرا دولت آمریكا ‌٨٠ میلیارد دلار بودجه اختصاص می‌دهد تا این بمب‌ها بهسازی شوند، آیا این‌ها برای صلح و احترام به حقوق ملت‌هاست؟

رییس‌جمهور گفت: خدا، انسان را تنها نگذاشته است و برای سعادت انسان هم برنامه فرستاده و هم مدیر و رهبر فرستاده و معلوم است كه تنها راه‌حل دین است. دین برای انسان، سعادت و كمال او آمده است.

وی در ادامه یادآور شد: ما برای وحدت دور هم جمع شده‌ایم و باید بدانیم كه اختلافات از دین نیست، پیامبران ما هم اختلاف نداشتند. آنچه اختلاف را درست كرده متعلق به بیرون از دین است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه «جایگزینی جز راه پیامبر و محبت و عدالت وجود ندارد و تنها راه، بازگشت به دین و دینداری است» گفت: كسی می‌تواند این راه را رهبری كند كه خود آسمانی و از جنس پیامبران باشد و تجلی توحید، عدالت و عشق باشد، ‌كسی كه دشمنی او با برادران ایمانی بیشتر از دشمنی‌اش با صهیونیست‌هاست نمی‌تواند این كار را انجام دهد.

رییس‌جمهور یادآور شد: امروز یك فرصت تاریخی ایجاد شده است، ماركسیسم از بین رفته و نظام سرمایه‌داری هم در سراشیبی سقوط قرار دارد. فرصت تاریخی ایجاد شده كه ما بشر را به حقیقت اسلام و نه خودمان دعوت كنیم، ما وقتی به آرامش می‌رسیم كه به حاكمیت جهانی عدالت برسیم.

وی ادامه داد: دنیا برای سلطه‌گری نیامده است، بلكه برای محبت، عدالت و توحید آمده است. این دشمنان هستند كه به دنبال تفرقه‌اند و ماموریت شیطان هم همین است و امروز هم كسانی كه شیطان را پیروی می‌كنند همین كار را دنبال می‌كنند.

 به عراق نگاه كنید، قبل از اشغال ترك، كرد و عرب با هم دوست و برادر بودند، اما بعد از اشغال دعواها شروع شد و معلوم است كه این‌ها تحمیلی است و توسط دشمن درست شده است.


رییس‌جمهور گفت: بین مسیحی و مسلمان و یهودی اختلافی نیست، چراكه اگر یك مسیحی یا یك یهودی پیرو راستین پیامبر خود باشد، پیامبر بعد از خود را نیز خواهد پذیرفت، چگونه است كه پیرو دین مسیحیت كاخی از طلا ساخته است در حالی كه حضرت مسیح (ع) روی یك گلیم می‌نشست و طرفدار مظلوم بود و غذای ساده می‌خورد. این‌ها از مستكبران پول می‌گیرند تا مسیح را تبلیغ كنند و اگر مسیح بیاید بساط این‌ها را برخواهد چید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این حق ملت‌هاست كه آزاد باشند و بر سرنوشت خود حاكم شوند و همه ما باید مراقب باشیم كه این ارزش‌ها در سایه‌ پیامبر و اسلام عزیز بدست آید. فطرت‌ها در حال بیدار شدن است.

 امروز همه می‌خواهند عدالت برپا شود و باید هوشیار باشیم كه مستكبران با استفاده از نفوذ رسانه‌ها و قدرت‌طلبی، برخی عناصر خود را برنگردانند و مسلط كنند و رژیم صهیونیستی را احیا كنند و راه چپاول ثروت ملت‌ها را دوباره زنده كنند، باید هوشیار باشیم و با امید به فضل خدا، دست به دست هم دهیم و به پیش برویم.        


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد به حاكمیت باز نمی‌گردد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 آینده سیاسی رئیس جمهور سابق در گفت و گو با عبدالرضا داوری
احمدی‌نژاد به حاكمیت باز نمی‌گردد

عبدالرضا داوری؛ مثل خیلی دیگر از اطرافیان احمدی نژاد و مشایی جوان است . با این حال باز هم‌مانند دیگر چهره هایی كه به احمدی نژاد نزدیك بودند، داوری نیز در جوانی حاشیه نشین شد. او كه در كارنامه اش مناصبی چون معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی‌ایران (ایرنا)، مدیرعاملی صندوق بازنشستگی صنایع مس و مشاوری وزیر كشور دیده می‌شود اكنون حاشیه ای را كه كارگزاران دولت‌های پیشین در دوره احمدی نژاد سپری كردند، تجربه می‌كند. با مهمان این هفته سین جیم در دفتر شخصی اش گفت و گو كردم .

آقای داوری چرا همه از رفتن محمود احمدی‌نژاد خوشحال شدند؟
این تلقی شما‌ست به اعتقاد من بخش مهمی‌از جامعه همچنان دلتنگ روزهای مدیریتی دکتر احمدی‌نژاد هستند.


این تلقی من نیست این بازخوردی است که من می‌بینم. در شبكه های اجتماعی مثل فیس بوک و امثالهم یا این که اگر همین الان ما در چهارراه ولیعصر بایستیم و از مردم عادی این سوال را بپرسیم می‌توانیم به صحت این ادعا پی ببریم!
به نظر من این طور نیست نه در شبکه‌های اجتماعی و نه در وسط چهارراه ولیعصر این بازخورد وجود ندارد، اگر موضوع را دقیق بررسی کنید خواهید دید كه این‌طور نیست . مسئله این است كه ما در گزینش‌هایمان به سمتی می‌رویم که همواره به باور ، احساس و عقیده ما نزدیک باشد، شاید خود شما و دوستانتان در روزنامه قانون این احساس را داشته‌باشید اما در سایر نقاط این گونه نیست.


من نمی‌خواهم بحث آرمانی در این زمینه داشته باشم  اما بر سر موضع خودم هستم و معتقدم که شاید قشری از جامعه روستایی و یا دهک‌های پایین جامعه این حس شما را داشته باشند اما جامعه شهری با حسی که من می‌گویم همراه است.
من هم بر سر موضع خودم هستم و می‌گویم که احمدی نژاد محبوب ترین چهره سیاسی ایران است. این را به این دلیل می‌گویم که اگر به گزینه مورد نظر آقای احمدی نژاد یعنی آقای مشایی اجازه حضور در انتخابات داده می‌شد شما وسعت این محبوبیت را می‌دیدید.


بسیار خب. اما چرا آقای احمدی نژاد تمام تخم مرغ‌های خودش را در سبد آقای مشایی چید؟
احمدی نژاد تمام تخم مرغ‌های خودش را در سبد مشایی نگذاشت بلکه نگاه او به مقوله انتخابات از جنس سیاسی متداول نیست، او اعتقاداتی  داشت و بر مبنای عقایدش نزدیک ترین فرد به این نگاه و عقیده را برای ادامه راه و کار خود کاندیدا کرد و مشایی نزدیک ترین فرد به او و آرمان‌هایش بود.


بله همه می‌دانیم که ایشان عقاید خاصی را داشتند، اما مگر وی مجتهد یا تحصیلکرده حوزه‌های دینی بود که ایدئولوژی خاصی را تبلیغ می‌کرد و رسالت انجام آن را در خود می‌دید؟
آقای احمدی نژاد یک انسان مهدویت گرا‌ست و مطالعات اعتقادی فراوانی را در این زمینه انجام داده و در هیچ کجا منعی وجود ندارد که شخصی عقیده خودش را مطرح کند.


البته منع  ندارد ولی در مقولاتی مانند مذهب و دین متولیانی در این امر هستند که سال‌ها در این زمینه تحصیل و تحقیق کرده و می‌کنند و مسلما آنها در این امر ذی حق تر هستند.
شاید بخشی از اقشار جامعه اعتقاد داشته باشند که بعضی مقولات در انحصار آنها‌ست و افراد دیگر نباید در این موضوعات وارد شوند اما این دلیل نمی‌شود که شما از ابراز عقاید خودتان منع شوید. آقای احمدی نژاد این کار را انجام داد و ایدئولوژی وی از مرزهای ملی هم فراتر رفت و فردی مثل چاوز که حتی مسلمان هم نبود به مهدویت و باورهای احمدی نژاد اعتقاد پیدا کرد، احمدی نژاد ایده آلی را بیان کرد که برای همه انسان‌ها همخوانی دارد.


اما منصب ریاست جمهوری به نظر شما مکان تبلیغ ایدئولوژی‌های خاص رئیس جمهور در سطح ملی و فراملی است یا وظایف مهمتر دیگری که رئیس جمهور طبق قانون اساسی به آن قسم خورده باید در اولویت  ‌باشد؟
البته که این پست یک منصب اجرایی و متکی به آرای عمومی‌است اما به هر حال یک رئیس جمهور همواره برای خود آرمان ها و منویاتی دارد كه دنبال می‌کند و طبیعی است که احمدی نژاد هم در دوره 8 ساله ریاست جمهوری اش آرمان‌های خودش را ترویج می‌داد همان طور که در حال حاضر آقای روحانی این کار را می‌کند.


اما آقای روحانی ترویج ایدئولوژی نمی‌کند.
مگر اعتدال یک ایدئولوژی نیست؟ مرزبندی بین افراط و تفریط و حفظ اعتدال به اعتقاد من  یک ایدئولوژی است.


اما این تنها یک برنامه است و مسلما در قالب و اشل ساختاری یک ایدئولوژی نمی‌گنجد.
بله در قالب ساختاری ایدئولوژی نمی‌گنجد اما برای خودش یک تفکر است که از طرف رئیس جمهور پیگیری می‌شود و آقای احمدی نژاد هم برای خودش اعتقاداتی داشت و به آنها عمل می‌کرد. این به نظر شما بد است که کسی این قدر صریح و شفاف در مورد عقاید خودش صحبت کند؟


به هر حال به موضوع دیگری بپردازیم و آن وضعیت آقای احمدی نژاد در حال حاضر است که دیگر رئیس جمهور نیستند ایشان قرار است که چه کاری را دنبال کنند؟ ورود به مجمع تشخیص؟ مشاوره دولت؟ تاسیس دانشگاه  یا رهبری هوادارانش؟
آقای هاشمی‌چون جزئی تفکیک ناپذیر از نظام جمهوری اسلامی‌بود و است بعد از ریاست جمهوری در پست دیگری در حاکمیت جا به جا شدند و آقای خاتمی‌هم چون متعلق به پایگاه روشنفکران و بوروکرات‌ها بودند حلقه ای را به نام بنیاد باران تشکیل دادند و به همان طبقه برگشت اما احمدی نژاد نه در حاکمیت خواهد بود و نه حلقه ای تشکیل می‌دهد. او به دانشگاه بر می‌گردد و از طریق نهاد دانشگاه با بطن جامعه در ارتباط خواهد بود.


 یعنی تاسیس بنیاد بهار را پیگیری نخواهند کرد؟ دانشگاه ایرانیانی که تاسیس کردند دغدغه اصلی وی خواهد بود؟
او همین الان نیز به دانشگاه ایرانیان خودش باز گشته و در مورد بنیاد بهار هم چنین تصمیمی‌برای تاسیس ندارد اما اگر هواداران وی این کار را انجام دهند مورد مخالفت وی نخواهد بود و از آن حمایت هم می‌کند./روزنامه قانون