اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: تحریم‌ بر ملت ایران اثری نداشته و نخواهد داشت



 

 

دكتر احمدی نژاد

 

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف سیاست‌های توسعه طلبانه آمریكاست و این موضوع را به طور علنی مطرح می‌كند و چنانچه دولت آمریكا دست از سلطه‌گری برداشته و به مرزهای خود بازگشته و به تجاوزگری و حمایت از دیكتاتورها خاتمه ‌دهد و مطابق با قانون عمل كند، مشكلی وجود نخواهد داشت.

 

رییس جمهور با تأكید براینكه تحریم‌ها تاثیری در روند پیشرفت و حرکت روبه رشد ملت ایران نداشته و هیچ گاه نخواهد داشت، گفت:‌ هر کس بخواهد با تجاوزگری و تهدید حق ملت ایران را تضییع کند، ملت ایران متناسب با آن از خود دفاع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، دكتر محموداحمدی‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلویزیونی «تلویزای» مكزیك در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات سران دولت آمریكا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای با تاكید بر اینكه دوران ادبیات استعماری و دیكتاتوری به پایان رسیده است، تصریح كرد: موضوع هسته‌ای ایران به یك موضوع كاملا سیاسی تبدیل شده و بر همگان روشن است كه آمریكا و متحدین وی به دنبال بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران هستند، چرا كه آنها قصد دارند بطور كامل برخاورمیانه مسلط شده و رژیم صهیونیستی را تثبیت كنند و ایران را مانع این گونه اهداف خود می‌دانند؛ ضمن اینكه اینگونه سخنان و تهدیدات ادامه دشمنی چند ده ساله دولت آمریكا و سلطه‌گران با ملت ایران است.

 

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی آمریكا علیه ایران اظهار داشت: بر این باور هستیم كه در آمریكا عقلایی وجود دارند كه از اقدامات جنون آمیز عده‌ای جلوگیری كنند؛ ضمن اینكه ملت ایران نیز به خوبی یاد گرفته كه چگونه در شرایط سخت زندگی كند و تاریخ هم نشان داده كسانی كه قصد تجاوز به ایران را داشته‌اند ناكام مانده و از اقدامات خود پشیمان شدند؛ البته اگر دولت آمریکا یا هر كس دیگری بخواهد به ایران تجاوز كند و حق ملت ایران را تضییع نماید ملت ایران متناسب با آن از خودش دفاع خواهد كرد.

 

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره علت احداث مركز هسته‌ای جدید فُردو در زیر سطح زمین و چگونگی همكاری ایران با آژانس بین المللی اتمی، اظهار داشت: برخی به بهانه بازرسی اتمی قصد دارند استقلال ملت‌ها را زیر پا بگذارند و این در حالی است كه جمهوری اسلامی ایران تاكنون بیشترین همكاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است و تمام فعالیت‌های اتمی كشورمان زیر نظر دوربین‌های آژانس قرار دارد، اما آژانس برخوردی دوگانه دارد به گونه‌ای كه تاكنون حتی یك گزارش از فعالیت‌های هسته‌ای آمریكا ارائه نداده است در حالی كه این مركز بین المللی ایجاد شده كه بمب‌های اتمی را در جهان از بین ببرد.

 

رییس جمهور افزود: اصولاً تاسیسات اتمی در منطقه كوهستانی و در زیرزمین ایجاد می‌شود، زیرا تاسیسات هسته‌ای باید از ایمنی بالایی برخوردار باشد و این بخاطر حفظ سلامتی مردم است.

 

رییس جمهور با تاكید بر اینكه ملت ایران ملتی با فرهنگ و باتمدن است و نیازی به بمب ندارد، تصریح كرد: كسانی به بمب اتم احتیاج دارند كه فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند؛ ملت ایران هیچ گاه در طول تاریخ به دنبال تصرف سایر مناطق دنیا نبوده است و این در حالی است كه نیروهای نظامی سلطه‌گران در حال حاضر به منظور تسلط بر نفت و منابع خاورمیانه در منطقه حضور دارند.

 

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص هولوكاست و اضمحلال رژیم صهیونیستی، گفت: اضمحلال رژیم صهیونیستی نیاز به بمب اتم و حتی جنگ ندارد، چرا كه رژیمی كه پایه و اساس آن بر ظلم و كشتار استوار است به خودی خود از بین رفته است؛ جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده بود كه در سرزمین‌های اشغالی رفراندوم آزاد برگزار شود اما آن را نپذیرفتند.

 

رییس‌جمهور تصریح كرد: رژیم صهیونیستی جایگاهی در منطقه خاورمیانه ندارد چرا كه هیچ یك از ملت‌های منطقه این رژیم را نپذیرفته و با آن مخالف هستند.

 

رییس جمهور با اشاره به موضوع هولوكاست اظهار داشت: اگر گفته می‌شود كه هولوكاست یك واقعیت تاریخی است چرا باید تحقیق درباره این واقعه تاریخی ممنوع باشد؟ و محققان را به زندان بیاندازند؟ در خصوص موضوع هولوكاست دو سوال مطرح كرده‌ایم، اینكه اگر واقعیت دارد در كجا اتفاق افتاده است و اگر در اروپا بوده چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بپردازند؟ و سوال دوم اینكه چرا در خصوص هولوكاست اجازه تحقیق داده نمی‌شود؟ متاسفانه به جای پاسخ به این سوالها با استفاده از شبكه رسانه‌ای كه در اختیار دارند به اتهام افكنی روی آورده اند؛ اما بدون تردید با اینگونه اقدامات حقیقت از بین نمی‌رود و آنچه مسلم است این است كه حقیقت همواره پیروز است.

 

دكتر احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه رژیم نامشروع صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و سازمان ملل نیز آنها را اشغالگر اعلام كرده است و چندین قطعنامه علیه این رژیم صادر شده است؛ سلطه گران خودشان نیز آگاه هستند كه رژیم صهیونیستی را به زور و دروغ و به منظور تسلط بر خاورمیانه ایجاد كرده اند.

 

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها علیه ملت ایران تصریح كرد: تحریم‌های ناعادلانه سلطه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران اثری بر ملت ایران نداشته و نخواهد داشت.

 

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریكا در خصوص طرح ترور سفیر عربستان در آمریكا و همكاری با كارتل‌ مواد مخدر مكزیك گفت:‌ تاكنون 3 هزار و 600 نفر در مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و سالانه صدها میلیون دلار هزینه می‌پردازیم تا مواد مخدر از افغانستان به سایر نقاط دنیا منتقل نشود، اما متاسفانه در منطق دولتمردان آمریكا كسی كه اتهام می‌زند نیازی به ارائه سند ندارد با چنین منطقی همه را می‌توان متهم كرد. ملت ایران با دولت و ملت مكزیك و عربستان رابطه دوستانه‌ای دارد و هیچ گاه علیه هیچ ملتی اقدام نمی‌كند.

 

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه در چند هفته گذشته مطلبی منتشر شد كه سفیر وقت ایران در مكزیك از طریق اینترنت علیه آمریكا اقدام كرده است، گفت: این موضوع نیز از اتهامات سخیف و سطح پایین دولتمردان آمریكا علیه ملت ایران است. شبكه اینترنت شبكه گسترده‌ای است و از همه نقاط جهان می‌توان با آن ارتباط برقرار كرد؛ چه لزومی دارد كه از مكزیك این كار انجام شود؟ امروز حتی دانش آموزان در خانه‌های خود نیز می‌توانند وارد اینترنت شده و اقداماتی مانند هك كردن را انجام دهند و نیازی نیست كه سفیر كشور این كار را انجام دهد؛ طرح این گونه اتهامات سخیف و سطح پایین توسط دولتمردان آمریكا، توهین به شعور ملت‌ها بوده و بیش از هر چیز نشان دهنده آن است كه آنها شعور ملت‌ها را دست كم گرفته اند.

 

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف سیاست‌های توسعه طلبانه آمریكاست و این موضوع را به طور علنی مطرح می‌كند و چنانچه دولت آمریكا دست از سلطه‌گری برداشته و به مرزهای خود بازگشته و به تجاوزگری و حمایت از دیكتاتورها خاتمه ‌دهد و مطابق با قانون عمل كند، مشكلی وجود نخواهد داشت.

 

دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه یكی از شهروندان ایرانی - آمریكایی به دلیل جاسوسی در ایران محكوم شده با توجه به اینكه چندی پیش تعدادی از ایرانیان به وسیله آمریكایی‌ها از دست دزدان دریایی نجات یافتند؛ آیا ایران قصد دارد مجازات این جاسوس را مورد بازبینی قرار دهد؟ گفت: در آمریكا سالانه هزاران نفر اعدام می‌شوند كه اكثرشان آمریكایی و بعضاً بی‌گناه هستند؛ چرا دولت آمریكا برای آنها دل نمی‌سوزاند؟ كشتی‌های ایرانی نیز جان بسیاری را در آن منطقه نجات دادند واین یك عمل انسانی است كه هر كسی آن را انجام می‌دهد. این گونه موضوعات را نباید با یكدیگر مخلوط كرد.

 

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای دولت آمریكا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گفت:‌ دولت آمریكا كه ادعای حقوق بشر و دموكراسی دارد بیش از این با كودتا یك حكومت دیكتاتوری را در ملت ایران تحمیل كرد و 25 سال از اقدامات جنایتكارانه این حكومت علیه ملت ایران حمایت می‌كرد در حالی كه در آن دوران آزادی و انتخابات واقعی نیز در كشور وجود نداشت؛ اما از زمانی كه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم به آزادی و استقلال دست پیدا كردند، مدام گزارشهایی در خصوص نقض حقوق بشر در ایران منتشر شده است. در 32 سال گذشته بیش از 30 انتخابات سراسری در ایران انجام شده و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر 85 درصد مردم شركت كردند كه یك ركورد تاریخی محسوب می‌شود؛ اگر این دموكراسی نیست پس دموكراسی چه معنایی دارد ؟‌

 

دكتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد:‌ گزارش‌هایی كه در خصوص نقض حقوق بشر منتشر می‌شود را هر كسی می‌تواند بنویسد، اما سوال این است كه چرا این گزارشها فقط علیه مردمی كه مخالف سیاست‌های دولت آمریكا هستند نوشته می‌شود؟ در حالی كه در منطقه ما دولت‌هایی هستند كه در عمر سیاسی خود حتی یك انتخابات برگزار نكردند و زنان اجازه رانندگی ندارند اما از آنجا كه مطیع دولت آمریكا هستند گزارشی علیه آنها منتشر نمی‌شود.

 

رییس جمهور تصریح كرد: متاسفانه حقوق بشر ابزار دست دولت آمریكا برای تحت فشار قراردادن مخالفین سیاست‌های توسعه طلبانه‌اش شده است در حالی كه حقوق بشر موضوع مقدسی است كه همه ملت‌ها باید در كنار هم برای ارتقاء آن تلاش كنند.

 

دكتر احمدی نژاد افزود: آمریكا بیشترین زندانیان را در دنیا دارد و روزانه 30 نفر به طور متوسط به دست پلیس آمریكا كشته می‌شوند، اینگونه مشكلات در همه جای دنیا وجود دارد كه باید با همكاری و مشاركت همگانی بر اساس معیار واحدی مورد رسیدگی قرار گیرد؛ اما اینكه هر كس مخالف آمریكا باشد ضد حقوق بشر به شمار رفته و هر كس موافق آمریكا باشد ادعایی در خصوص اعمال ضد انسانی آنها منتشر نشود اقدامی زشت و ناپسند است و دولتمردان آمریكایی باید از اینگونه اقدامات خود خجالت بكشند.

 

رییس جمهور در خصوص روابط ایران و مكزیك گفت:‌ مردم مكزیك مردمی هستند كه از امپریالیسم آمریكا صدمات زیادی دیده اند. مكزیك سرزمینی وسیع با استعدادهای فراوان است و مردم با استعداد و با فرهنگی دارد؛ اما سلطه‌گران اجازه نمی‌دهند مردم این كشور آنگونه كه باید پیشرفت كنند.

 

دكتر احمدی نژاد گفت:‌جمهوری اسلامی ایران با همه ملت‌ها از جمله ملت و دولت مكزیك روابط دوستانه‌ای دارد و اقدامات دولتمردان آمریكایی باعث نمی‌شود كه بین دو كشور فاصله ایجاد شود.

 

رییس جمهور اظهار داشت: نوع نگاه ملت ایران با دولت آمریكا متفاوت است؛ آنها انسان‌ها را برده خودشان می‌دانند اما ملت ایران همه انسانها را محترم می‌شمارد؟ و معتقدیم همه باید پیشرفت كرده و به عدالت و آزادی برسند و هیچ كس به لحاظ رنگ، نژاد، زبان و ثروت بر دیگری برتری ندارد.

 

دكتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است كه همه ملت‌های جهان در كنار یكدیگر و در فضایی دوستانه و عادلانه باید در مسیر ساختن جهانی عاری از زور و ظلم گام بردارند.

 

رییس جمهور گفت: متاسفانه دولتمردان آمریكایی پیشرفت خودشان را در فقر دیگران و عزت و كرامت خود را در تحقیر دیگران می‌دانند و ملت ایران این گونه رفتارها را قبول ندارد و بر این باوریم كه دنیا نیاز به ژاندارم و بمب اتم و موشك ندارد بلكه نیازمند انسان‌های صالح و عادل است و باید با همكاری و دوستی اداره شود./عصرایران


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد: ملت ایران هدیه خداوند به بشریت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا



 

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا

 

هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران گفت: تحریم ایران پایان سیطره دلار بر دنیاست.


به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم هشتمین گرامیداشت هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.


احمدی نژاد با بیان اینکه غربی ها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا قصد دارند با قطعنامه تحریمی خود جنگ روانی به راه بیندازند که ما کوتاه بیاییم، این سئوال را طرح کرد که ما باید از چه چیزی کوتاه بیاییم از عدالت طلبی، آزادگی و یا از مبارزه با ظلم ؟


وی افزود: اینها کارشان تمام است هر چه از این خرابکاری کنند خود را به نقطه پایان نزدیکتر می کنند.


رئیس قوه مجریه در ادامه با اعلام اینکه ما برای اداره دنیا یک برنامه ای تهیه کرده ایم که آنها هم باید نقشی را در آن ایفا کنند، گفت: اتفاقا همان نقشی را که ما می خواهیم آنها ایفا می کنند مثلا می خواستیم بگوییم شورای امنیت سازمان ملل نهادی ظالمانه است آنها هم با این کار خود (تصویب قطعنامه 1929 ) به ما سند دادند در حقیقت ما هر ادعایی که می کنیم آنها سندش را روی میز می گذارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در جلسات کارگروه دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم که قابل اعلام عمومی نیست، گفت: در حقیقت تصمیمی که آنها در صدور قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته اند پایان سیطره دلار بر دنیاست.


احمدی نژاد با اشاره به کسری بودجه ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: آنها اعلام کردند که 1480 میلیارد دلار کسری بودجه دارند تازه این چیزی است که خود آنها اعلام کرده اند این پول را از کجا آورده اند از جیب بابایشان که نیاورده اند چون آنها به خاطر یک دلار آدم می کشند. آنها اسکناس چاپ می کنند و ثروت ملتها را جمع می کنند و می برند.


وی در ادامه با بیان اینکه سرتاسر آفریقا ثروتی است که غربیها آن را به یغما می برند، گفت: کشور گینه بیسائو که رئیس جمهور آن اخیرا به ایران آمده است را نگاه کنید این کشور کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است اما کل سهم آنها در ماهیگیری تنها 7 میلیون یورو است. به عبارتی از 750 میلیارد دلار یک درصدش را به این کشور آفریقایی می دهند. غربیها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا این طور دنیا را غارت می کنند.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها در حال مذاکره است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق مسئولان کشورهای دنیا حرف ما را قبول دارند اما می گویند به دلایل شرایط کنونی نمی توانند مثل ما صحبت کنند.


وی اضافه کرد: غربیها دوره تاریخی شان تمام شده و باید اسباب کشی کنند و بیرون بروند و به جای آن اندیشه های ناب و ارزش های انسانی می آید .


به گفته احمدی نژاد ملت ایران یک جریان بالقوه و رو به رشد است که به زودی جای مستکبران را در عالم خواهد گرفت.


وی درادامه با بیان اینکه غربیها از نظر تئوریک به بن بست رسیده اند، گفت: آنها در حال حاضر هیچ چیزی ندارند و وقتی که کم می آورند اسلحه می کشند در حالیکه یک فکر و فرهنگ زمانی باقی خواهد ماند که جاذبه داشته باشد نه اینکه ملتها آن را با اکراه و تنفر بپذیرند. ماسک زده اند، حرفهای گنده گنده می زنند و هی گردن کلفتی می کنند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر ظلم به اهل بیت را کنار بگذاریم ظلمی که مستکبران در جهان کرده اند بی سابقه که نه بلکه کم نظیر بوده است، گفت : آنها در دوره اخیر همه چیز را نابود کردند انسان، قداست، پیامبران را نابود کردند اما به فضل الهی دوره شان تمام شده است.


احمدی نژاد خطاب به غربی ها گفت: ملت ایران شما را زیر پا له خواهد کرد البته این به معنای لشکر کشی نیست بلکه ملت ایران شما را با تدبیر، مدیریت و منطق از دنیا بیرون می کند.


وی افزود: آنهایی که خیال می کنند به واسطه دشمن می توانند به نان و نوا برسند بدانند که آن دوره گذشته و تکرار نخواهد شد و اگر موقعش برسد ملت ایران همه این جام زهرها را در حلق خودشان فرو خواهد کرد.../خبر گزاری مهر