اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد



 

 

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد

 

احمدی نژاد در ماه جاری به قطر سفر می کند.

به نقل از روزنامه قطری الشرق، سفیر ایران در دوحه گفت که محمود احمدی نژاد ماه جاری برای حضور در نشست سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز به دوحه سفر خواهدکرد.

قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادر کننده گاز 15 نوامبر(۲۴ آبان) در قطر برگزار شود.

عبدالله سهرابی اضافه کرد: امنیت عربستان سعودی از امنیت ایران است و تماس های دیپلماتیکی برای مقابله با توطئه آمریکا در جریان است.

او با اشاره به متهم کردن ایران به دخالت در ترور سفیر سعودی گفت: آمریکا پس از آنکه هم پیمانان طاغوتی خود را در خاورمیانه از دست داد سناریوی شیطانی را برنامه ریزی کرد. اقدام برای ترور یک دیپلمات، اقدامی پست و با استراتژی ایران در برابر همسایگانش، در تعارض است. زمان طرح این توطئه با بی ثباتی ها در بازارهای پولی، نشان دهنده بحران واقعی سرمایه داری است.

سفیر ایران در قطر گفت که سفر اخیر صالحی به دوحه نیز در چارچوب تحرکات بین المللی ایران در مقابله با توطئه اخیر آمریکا برای ترور سفیر سعودی است. همه مقامات ایرانی تاکنون این اتهام را تکذیب کرده اند ولی درباره دلایل این موضوع می تواند گفت آمریکا به دنبال بازگشت تنش به روابط ایران و خلیج فارس است.

وی افزود: آمریکا قصد انزوای ایران را دارد و برای افزایش تحریم ها علیه تهران، تلاش می کند. آمریکا می خواهد نگاه ها را از ناآرامی های داخلی منحرف و به منطقه خاومیانه و خلیج فارس منتقل کند. امنیت عربستان از امنیت ایران و منطقه است.

سهرابی ادامه داد: دادستان کل آمریکا و مدیران "اف بی آی" و "سی آی ای" و وزیران خارجه و دفاع این کشور در نشستی ماجرای دخالت ایران در ترور سفیر سعودی را برنامه ریزی کردند. شبیه همان شیوه ای که برای 11 سپتامبر برنامه ریزی کردند اما در 11 سپتامبر دو برج را مورد هدف قرار دادند و سرنگون کردند. امروز دوباره همان سناریو را برای تخریب روابط میان ایران و عربستان سعودی راه اندازی کردند.

لئونید بوخانوفسکی دبیر کل مجمع کشورهای صادر کنندگان گاز گفته است استرتژی دراز مدت رشد بازار جهانی گاز در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز مطرح خواهد شد.

در حال حاضر الجزایر، بولیوی، ونزوئلا،مصر، ایران، قطر، لیبی، نیجریه روسیه، گینه استوایی و ترینیداد و توباگو اعضا و هلند،نروژ و قزاقستان کشور های دارای مقام ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
ماجرای ترور احمدی نژاد از زبان ریگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد در هشتگرد: در قضیه 11 سپتامبر تا آخرایستاده ایم



 

احمدی نژاد در هشتگرد: در قضیه 11 سپتامبر تا آخرایستاده ایم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مورد بهانه قرار دادن واقعه 11 سپتامبر توسط آمریکا و حمله به برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه گفت: ما تا آخر برای روشن شدن عوامل پشت پرده 11 سپتامبر ایستاده ایم و خودمان نیز در رابطه با دستگیری و محاکمه این عوامل کمک خواهیم کرد.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد امروز یکشنبه در مراسم افتتاح 1002 واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد گفت: اندیشه سرمایه داری همه داشته های جامعه بشری را مورد تاخت و تاز قرار داده و هر عنصری را که به عنوان یک امر پاک نزد ملتها تلقی می شد مورد هجوم و تجاوز قرار داد و البته به جای آن بت پرستی و قدرت پرستی مدرن را ترویج کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما در تاریخ جنایاتی مثل امروز را هرگز نداشته ایم ، گفت: امروز برخی قدرتها میکروب را تولید کرده و آن را منتشر می کنند تا هم سلاح خود را آزمایش کرده و هم داروهای خود را به آنها بفروشند.

وی گفت: غارتگری های امروز در طول تاریخ سابقه ندارد و امسال آمریکا 1480 میلیارد دلار کسری بودجه دارد که از جیب دیگران با انتشار دارایی کاغذی تامین خواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: حال ملت ایران آمده و با مقاومت اعتبار دروغین آنها را زیر سئوال برده است، البته آنها با قدرت رسانه ای اقدامات ناشایست خود را خوب جلوه می دهند و از همین رو باید گفت سنگین ترین خفقان امروز در خود آمریکاست که یک کارمند را به خاطر اظهارنظر اخراج می کنند.

احمدی نژاد گفت: این ها امروز شکست های خود را ناشی از حرکت ملت ایران می دانند و هر کاری را برای مقابله با حرکت بزرگ ملت ایران از دستشان بر بیاید انجام می دهند.

وی با اشاره به تجاوزگری و خوی رژیم صهیونیستی گفت: یک سگ وحشی را آورده اند و در منطقه ما رها کرده اند و هر روز به بهانه همین خوی وحشی گری آن از دیگر کشورها انتظار کوتاه آمدن را دارند.

رئیس جمهور تاکید کرد: 11 سپتامبر را به عنوان یک واقعه تاریخی مورد بهانه قرار دادند وبه منطقه خاورمیانه لشکر کشی کردند و به سراغ افغانستان و عراق آمدند البته به دنبال تهاجم بر ایران نیز بودند ولی به لطف خدا آنچه که باقی ماند ملت ایران بود و آن کسی که معرکه را ترک می کند دشمنان انقلاب هستند.

احمدی نژاد گفت: به بهانه 11 سپتامبر به منطقه ریخته اند و هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند در حالی که سئوالات بی پاسخ بسیاری در میان افکار عمومی جهان و حتی خود مردم آمریکا وجود دارد. از همین جا باید اعلام کنیم ما تا آخر برای روشن شدن عوامل پشت پرده این واقعه ایستاده ایم و خود نیز در دستگیری و همچنین محاکمه عوامل این حادثه کمک خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنها دلشان برای کسی نمی سوزد و حتی برای جان سربازان خود نیز ارزش قائل نیستند گفت: آنها به دنبال آن چیزی که زیر پای ماست، دست و پای می زنند، آنها در واقع به دنبال نفت این منطقه اند .

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه باید نیروهای خارجی از منطقه خارج شوند، گفت: باید این کشورها از پاکستان و افغانستان به خاطر جنایت هایی که در این منطقه انجام داده اند عذرخواهی بکنند و اگر هر چه سریعتر این منطقه را ترک نکنند ملت های منطقه آنها را بیرون خواهند انداخت...../تحلیل:عصرایران