اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد بر خلاف سوگند خود مثل پادشاهان مستبد برای خود جانشین تعیین کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تذکر به سکوت لاریجانی

انتقاد توکلی از رفتار احمدی نژاد در وزرات کشور/ درخواست بررسی کفایت رئیس جمهور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس جمهور در وزارت کشور را خیانت خواند گفت: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند خود مثل پادشاهان مستبد برای خود جانشین تعیین کرد و همه قوه مجریه را برای یک فرد خرج کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ابتدای جلسه روز یکشنبه پس از پایان نطق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زندگی امام محمد باقر، احمد توکلی با اعلام تذکری نسبت به موضوع نطق ریاست  مجلس تذکر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جنابعالی به خاطر اینکه به مناسبت میلاد امام باقر(ع) نطقی را ناظر به اوضاع ارایه فرمودید متشکرم، گفت: اینکه اختیار نطق خاص را آیین نامه داخلی به شما داده است در راستای بیان مسایل حساس روز است زیرا نمایندگان نمی توانند این مسایل حساس روز را در نطق خود مطرح کنند شما باید به مسایل حساس روز اشراف داشته و در ابتدای جلسه در خصوص آن صحبت کنید.

توکلی ادامه داد: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می کنند. اگر مجلس در قبال این بدعت موضع گیری نکند و جنابعالی که سخنگوی رسمی مجلس هستید و در مقام ریاست مجلس در ابتدای نطق تان اگر در خصوص این بدعت گذاری ها موضع گیری نکنید در تاریخ ایران بد تلقی می شود.

توکلی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفرهای استانی فرد مورد علاقه خود را همراه می برند و از وی تجلیل می کنند و دیروز نیز تمام قوه مجریه را به پای آن داوطلب مورد بحث ریختند و اعلام کردند تمام نقطه قوت قوه مجریه به پای این داوطلب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز با اعلام اخطار قانون اساسی گفت: نسبت به برخورد بی عقلانه رئیس جمهور در وزارت کشور اخطار قانون اساسی دارم.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که رئیس جمهور در انتخابات همراه با یک نامزد راساً شرکت می کنند.

وی از لاریجانی خواست که مجلس موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را بررسی کند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آیا پیامبر (ص) جانشین تعیین نکرد؟ چرا ابوبکر تعیین کرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشنامه جدید احمدی نژاد: لغو مصوبات دولت توسط لاریجانی خلاف نص صریح قانون اساسی است



بخشنامه جدید احمدی نژاد: لغو مصوبات دولت توسط لاریجانی خلاف نص صریح قانون اساسی است

رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.

 

 بخشنامه جدید احمدی نژاد,دستگاه‌های اجرایی کشور,اخبار

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانسته و تأکید کرد که هیچ یک از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رییس محترم و حتی مجلس شورای اسلامی اعطا نکرده است.

 

متن بخشنامه محمود احمدی‌نژاد به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بخشنامه به کلیه دستگاههای اجرایی کشور

رییس‌محترم مجلس شورای اسلامی به استناد مصوبه عادی ضمن مکاتبه با دستگاه های اجرایی برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی که بعضاً حتی خارج از صلاحیت مصوبه یاد شده نیز می باشد را مغایر تشخیص داده و لغو می نماید.

به استناد اصل 113 و 121 قانون اساسی و به عنوان وظیفه اعلام می نماید که علاوه بر ایرادات متعدد به این اقدام و رویه، هیچ یک از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رییس محترم و حتی مجلس شورای اسلامی اعطا نکرده است.

نظرات رییس محترم مجلس شورای اسلامی محترم است، لیکن درج در روزنامه رسمی مجوز اجرا یا عدم اجرای مصوبات دولت در دستگاه های اجرایی قلمداد نمی گردد. بنابراین مکاتبات مذکور بر خلاف نص صریح قانون اساسی بوده و فاقد وجاهت حقوقی است و نمی تواند مناط عمل باشد.

بدیهی است که اصلاح، تغییر و یا لغو مصوبات و بخشنامه های دولت و یا رییس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذیصلاح دولتی امکان پذیر بوده و از طریق سلسله مراتب مقامات یاد شده ابلاغ خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد

انتخاب