اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد از روندی که در پیش گرفته، دست بردارد



سید رضا اکرمی:

احمدی نژاد از روندی که در پیش گرفته، دست بردارد

ما باید یک اصل را در کشور نهادینه کنیم و آن این است که همه چه رییس و چه مرئوس ، فقط در مقابل رهبری و قانون تمکین داشته باشند و تسلیم باشند ، نه در مواردی که حداد عادل طرح کرده است

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورا ی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با انتقاد شدید از سخنان حداد عادل مبنی بر تمکین رییس مجلس دربرابر دولت، گفت: ما باید یک اصل را در کشور نهادینه کنیم و آن این است که همه چه رییس و چه مرئوس ، فقط در مقابل رهبری و قانون تمکین داشته باشند و تسلیم باشند ، نه در مواردی که حداد عادل طرح کرده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما این دو اصل را نهادینه و عملیاتی کنیم واقعا کسی نه در مسائل می ماند و نه نیاز به اجتهاد کردن و نظر دادن است؛ در مجلس وقتی قانونی تصویب شد و شورای محترم نگهبان آن را تایید کرد ، همه از جمله رییس جمهور باید در مقابل آن  تمکین کنند ، اگر نهادی تمکین نکرد نباید به او امتیاز و افتخار داد و نباید در مقابل این ارگان کنار آمد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: قوه مجریه از نامش معلوم است ؛ قوه اجرایی یعنی یک جایی دستور می دهد و قانون وضع می کند و او باید اجرا کند ؛ اگر دید قانونی مشکل دارد برود و تقاضای اصلاح  قانون را بدهد ، نه اینکه سر خود آن را متوقف کرده و بگوید قانون را قبول ندارم .

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: بهانه آوردن برای عدم اجرای قوانین کشور پذیرفته شده نیست ، در دوره چنگیز هم قانون مورد احترام بوده است ؛ از قدیم گفته شده است قانون بد ، بهتر از هرج و مرج  و بی قانونی است و همه از جمله دولت باید در مقابل قانون  تمکین کنند .

سید رضا اکرمی در ادامه گفت: آقای احمدی نژاد بداند که قانون گریزی و قانون ستیزی  خلاف قانون ، شرع  و فرمایش رهبری است ؛ احمدی نژاد باید از این روش و روندی که در پیش گرفته ، دست بردارد و تجدید نظر در کارها ی خود صورت دهد وگرنه مشکلات کنونی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: قانون گریزی های ایشان باعث می شود هم انرژی او وهم  کشور بیخود مصرف شود و از سوی دیگر انرژی مجلس هم برای این بهانه گیری ها هرز می رود ؛ شایسته نیست  وقت و عمر رییس جمهور و کشور صرف بگو مگوها و مجادلات بیهوده و بی فایده شود .

اکرمی گفت: توقع مردم از دولت و مجلس این است که مشکل آنها را حل کنیم؛ وقتی آقایان کارها را به حاشیه می کشند ؛ با این لج بازی ها مشکل مردم نه تنها حل نمی شود ، بلکه بر مشکلات آنها افزوده نیز می شود و این مصلحت نیست.

وی در خاتمه گفت: احمدی نژاد اگر می خواهد خدمت کند ، با این قانون گریزی ها و بد اخلاقی ها تمام زحمات خود را از بین می برد و این شایسته نیست ./اعتدال


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یاران بازداشتی‌ دولت «پاک دست» احمدی‌نژاد


خبر بازداشت حمید بقایی تداعی ساده‌ای است از توالی فساد زنجیره‌ای در دولت‌های نهم و دهم،...