اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: از ادعای تقلب در انتخابات تعجب نکردم؛ رقبایم نظرشان را مطرح كردند



 

 

احمدی نژاد: از ادعای تقلب در انتخابات تعجب نکردم؛ رقبایم نظرشان را مطرح كردند

 

قوه قضائیه تحت امر من نیست كه دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود؛

احمدی نژاد: از ادعای تقلب در انتخابات تعجب نکردم؛ رقبایم نظرشان را مطرح كردند

رییس‌جمهور با بیان اینكه برخی از كشورهای غربی به هیچ ضابطه ای پایبند نیستند و قصد دارند دنیا را مانند جنگل اداره كنند، اظهار داشت: كسانی كه در برابر منطق و فرهنگ ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، بلافاصله سلاح خود را نشان می‌دهند و این فرهنگ استعمارگران و برده‌داران سابق است كه دوران آن تمام شده است امروز دنیا را باید با منطق، فكر، دوستی و انسانیت اداره كرد نه با جنگ و وحشی‌گری.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبكه آر تی پی پرتغال در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی جمهوری اسلامی ایران از تحولات منطقه گفت: عدالت، آزادی و پاكی مطالبه‌ همه مردم اروپا، آمریكا، آفریقا و آسیاست و این مطالبات ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی هستند. پیامبران الهی عدالت و آزادی را به بشریت هدیه كردند و آموزه‌های آنها ارزش‌های مشترك همه ادیان است و به شخص خاصی تعلق ندارد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص آینده تحولات كشورهایی مانند مصر و لیبی اظهار داشت: معتقدیم هر كجا كه حقیقتاً ملت‌ها حاكم باشند، حتماً عدالت و آزادی هم خواهد بود و تجربه نیز نشان داده كه اگر عدالت و آزادی به معنای واقعی وجود داشته باشد در آنجا حتماً اراده ملت‌ها حاكم خواهد شد و اراده ملت‌ها نیز علیه هرگونه سلطه‌گری است.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: هر جایی كه انتخابات آزاد برگزار شود افرادی رای خواهند آورد كه مخالف سلطه غرب باشند و این موضوعی است كه به تجربه‌ ثابت شده است امروز هم در اغلب كشورهایی كه دچار تحول هستند عمده‌ترین ناراحتی مردم بخاطر وابستگی حاكمانشان به دول غربی است.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در خصوص سوریه خاطر نشان كرد: مبنایی كه جمهوری اسلامی ایران به آن معتقد است در همه جا و برای همه ملت‌ها و دولت‌ها قابل پیاده شدن است معتقدیم آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌هاست و همه دولت‌ها باید آن را بپذیرند اما بر این باور هستیم كه مشكلات موجود را ملت‌ها و دولت‌ها باید با هم برطرف كنند. توسل به راه حل نظامی و دخالت ناتو مشكلی را حل نمی‌كند و اصولاً دموكراسی و آزادی از لوله تفنگ بیرون نخواهد آمد.

دكتر احمدی‌نژاد تصریح كرد: دولت‌ها و ملت‌ها باید حق و آزادی را بپذیرند و با گفت گو مشكلات خود را برطرف كنند و دیگران هم حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی آنها ندارند البته دخالت‌ها هم هیچ‌گونه كمكی به حل مساله نخواهد كرد همانگونه كه در لیبی تجربه شد.امروز ناتو همچنان به بمباران این كشور ادامه می‌دهد علت اصلی آن هم این است كه بعضی از كشورهای غربی كه دچار مشكلات اقتصادی هستند قصد دارند زیربناهای لیبی را نابود كرده و بر نفت این كشور مسلط شوند تا به این وسیله مشكلات خود را برطرف كنند.

رییس‌جمهور تصریح كرد: شورای امنیت در خصوص لیبی اشتباه بزرگی مرتكب شد كه البته دلیل آن هم روشن است چرا كه در خدمت استعمارگران سابق قرار دارد. شورای امنیت باید گروه میانجی ارسال می‌كرد تا بین دولت و مردم تفاهم ایجاد كرده و مشكل را برطرف كند اما قبل از فشار سیاسی و اقتصادی مستقیماً به سمت حمله نظامی رفتند و این بدان معناست كه آنها نیت دوستانه نداشتند.

دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: امروز هم كه رییس جمهور آمریكا مستقیماً رییس‌جمهور سوریه را تهدید می‌كند این دخالت آشكار بوده و حتماً برای كمك به مردم سوریه نیست بلكه برای نجات صهیونیست‌ها و جهت تامین منافع آمریكاست. ملت‌های منطقه خودشان می‌توانند كمك كنند تا مردم و دولت سوریه با كمك یكدیگر اصلاحات مورد نیاز را انجام داده و مشكلات خود را برطرف كنند.

دكتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال كه آیا مردم ایران می‌توانند به راحتی مطالبات خود را مطرح كنند، اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران تنها كشوری است كه بیش از 85 درصد مردم در انتخابات شركت كردند و این بالاترین حد دموكراسی در كل دنیاست و هیچ كشور غربی و مدعی دموكراسی چنین ركوردی را ندارد ضمن اینكه در ایران صدها رسانه فعال هستند كه آزادانه مواضع و مطالباتشان را مطرح می‌كنند حتی مدعیان اپوزیسیون نیز در انتخابات شركت و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود استفاده كردند اما اگر فكر می‌كنید كه در یك كشور قانونمند كه مسئولین آن با رای مردم سر كار آمده‌اند اجازه داده شود كه قانون شكنی صورت بگیرد، این تصور اشتباهی است. بی‌تردید در هر كجای دنیا كه به اموال عمومی، ساختمان‌ها و ماشین مردم خسارت زده شود با آن برخورد می‌شود.

رییس‌جمهور اضافه كرد: ملت ایران تاكنون 32 انتخابات برگزار كرده و موافق و مخالف با همدیگر رابطه دوستانه‌ای دارند و هیچ مشكلی هم وجود ندارد مسئولین نیز به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و فاصله‌ای بین دولت و مردم وجود ندارد.

دكتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: پانزده میلیون نفر در انتخابات به رقبای بنده رای دادند اما آیا این تعداد در تظاهرات حضور داشتند؟ حتی اگر پانزده میلیون نفر هم می‌آمدند، موضوعی طبیعی بود ضمن اینكه مراجع نظارتی نیز به شكایت‌های مطرح شده در این خصوص رسیدگی كردند و معلوم شد كه صحت نداشت.

رییس‌جمهور در پاسخ به اینكه آیا از ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات انجام شده تعجب كردید؟ گفت: اصلاًً ! عده‌ای نظرشان را مطرح كردند و مراكز نظارتی نیز به شكایت ها رسیدگی كرده و مسأله تمام شد.

دكتر احمدی‌نژاد گفت: ایران از آزادترین دموكراسی و جدی ترین انتخابات برخوردار است و برخلاف كشورهای غربی، در ایران دموكراسی كنترل نشده و واقعی وجود دارد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برخی از سران معترضین پس از انتخابات اظهار داشت: آیا در اروپا كسی به دادگاه كشانده نمی‌شود و آیا هركس به زندان رفت حق با اوست؟ البته اینگونه مسایل مربوط به قوه قضائیه است و ارتباطی به قوه مجریه ندارد. دستگاه قضایی مستقل از دولت می‌باشد و بنده هیچ دخالتی در این قوه ندارم و تحت امر من هم نیستند كه دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود.

دكتر احمدی‌نژاد با طرح این سوال كه چرا برخی كشورهای غربی از اقلیت دفاع می‌كنند، تصریح كرد: مگر دموكراسی حكومت اكثریت نیست؟ پس چرا برخی كشورهای غربی به دنبال دفاع از گروه اقلیت هستند من نماینده اكثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آراء اكثریت شركت‌كنندگان را به دست آورده‌ام.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌ای ایران و اینكه گفته می‌شود ایران به دنبال برنامه هسته‌ای غیرنظامی است، اظهار داشت:‌ دلیلی وجود ندارد كه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد. ملت ایران به طور اصولی با ساختن سلاح اتمی مخالف است چرا كه آن را ضد انسانی و زشت‌ترین سلاح ضدبشری می‌داند ضمن اینكه بمب اتم دیگر كارایی هم ندارد.

دكتر احمدی‌نژاد اضافه كرد: آمریكا ده‌ها هزار كلاهك هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا وجود این تسلیحات، توانست آنرا در عراق و افغانستان پیروز كند؟ شوروی سابق هم چندین هزار كلاهك هسته‌ای در اختیار داشت اما مانع از متلاشی شدن آن نشد. رژیم صهیونیستی هم بیش از 200 كلاهك هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا او را در غزه ولبنان پیروز كرد؟

رییس‌جمهور خاطر نشان كرد: چه كسی بمب اتم را ساخت و چه كسی از آن استفاده كرد؟ آیا ایران هیروشیما را بمباران و امروز در آلمان،‌ ایتالیا و بلژیك بمب اتم انبار كرده‌ است؟ جالب است كسانی كه بمب ساخته و از آن استفاده كردند امروز مدعی ملت ایران شده اند.

وی گفت: متاسفانه امروز كسانی دنیا را اداره می‌كنند كه مبنای مدیریت آنها ظالمانه است و این مدل دیگر جوابگو نیست.

آیا واقعاً دنیا جنگلی است كه رییس‌جمهور فرانسه تصور می كند رییس آن جنگل است؟

دكتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره مواضع رییس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینكه ائتلافی از كشورها تشكیل شده كه می‌تواند حمله‌ای انجام دهند از ساخت موشك‌های دوربرد ایران جلوگیری كنند، اظهار داشت: آیا واقعاً دنیا جنگلی است كه رییس‌جمهور فرانسه تصور می كند رییس آن جنگل است؟ وی به چه حقی باید چنین حرفی را مطرح كند و چه كسی حق چنین موضع گیری های را درباره دیگران به او داده است؟ البته ملت ایران چنین ادعاهایی را از موضع استیصال و ضعف ارزیابی می‌كند.

رییس‌جمهور خاطر نشان كرد: البته می‌دانیم عده ای كه در برابر منطق و فرهنگ ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، آرزو دارند به ایران حمله كنند این عده همان استعمارگران و برده‌داران سابق هستند اما همه می‌دانند هر دستی كه برای ضربه زدن به ایران دراز شود، از بازو قطع خواهد شد.

دكتر احمدی‌نژاد گفت: كشورهای غربی هیچ ضابطه‌ای ندارند و می‌خواهند دنیا را مانند جنگل و با تهدید،جنگ و وحشی‌گری اداره كنند در حالی كه شرایط تغییر كرده و باید جهان را بر مبنای فكر، فرهنگ،‌ دوستی و انسانیت اداره كرد.

رییس‌جمهور در پاسخ به اینكه مواضع ایران در خصوص ادعای كسانی كه ایران را به عنوان محور شرارت و حامی تروریسم بین‌المللی معرفی كردند، چیست؟ اظهار داشت: باید سوال كرد كه رییس‌جمهوری كه چنین حرفی را مطرح كرد اكنون در چه شرایطی قرار دارد آیا وی منفورترین شخص تاریخ نیست؟ معتقدیم كه ملت‌ها چنین نظری نسبت به ایران ندارند و برخی سیاستمداران غربی این گونه ادعاها را مطرح می‌كنند اما این جسارت را ندارند كه در گفت وگوی آزاد آن را به بحث بگذارند تا ملت‌ها بر اساس اسنادی كه در این گفت گوها ارائه می‌شود بدانند كه چه كسی حامی واقعی تروریسم است.

دكتر احمدی‌نژاد با طرح این سوال كه آیا اشغال عراق و افغانستان و كشته شدن بیش از یك میلیون در آنجا، حمله به غزه و لبنان و اشغال ویتنام و كره و برخی دیگر از كشورهای جهان از سوی ایران صورت گرفته است یا آمریكا و برخی از كشورهای غربی گفت: پاسخ این سوال ها برای همه ملت ها روشن است و همه می داند كه چه كسانی بانی و حامی تروریسم بین المللی و سازمان یافته هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به بحران اقتصادی موجود در اروپا با بیان اینكه آیا مشكل بحران اقتصادی اروپا، ایران است؟خاطر نشان كرد: چه كسی این بحران را ایجاد كرده، مردم اروپا كه هیچ نقشی در آن ندارند چرا باید هزینه‌های این بحران را بپردازند؟ مشكل اصلی شیوه و مدل مدیریت‌هاست كه امروز ضرورت دارد كه تغییر كند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه پرتغالی آر تی پی مبنی بر اینكه كه چند روز قبل از سوی شما مطرح شد كه جایی برای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه وجود ندارد آیا هنوز هم معتقدید كه این رژیم باید نابود شود، اظهار داشت: بر این باوریم كه اشغالگری، آدم‌كشی، تجاوز و ترور باید از بین برود و رژیم صهیونیستی برای این كار تشكیل شده‌ است.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: در زمینه فلسفه تشكیل رژیم صهیونیستی دو سوال در خصوص هولوكاست كه بهانه تشكیل این رژیم بود مطرح كردیم اینكه اگر هولوكاست واقع شده در كجا بوده است اگر صحت داشته باشد در اروپا رخ داده است سوال این است كه چرا هزینه آن باید در فلسطین داده شود. و سوال دوم اینكه اگر یك حادثه تاریخی است چرا اجازه نمی‌دهند گروه‌های مستقل درباره آن تحقیق كنند بدیهی است كه یك بازی سیاسی استعمارگران برای تسلط بر منطقه بوده است.

دكتر احمدی‌نژاد در پاسخ به اینكه آیا برای نابودی رژیم صهیونیستی اقدام عملی انجام صورت خواهد گرفت، تصریح كرد: هیچگونه اقدامی لازم نیست چرا كه دوره صهیونیسم تمام شده است و هیچ ملتی در منطقه حاضر نیست رابطه دوستانه با آن داشته باشد. دولت‌هایی هم كه با آنها رابطه دارند منفور ملت‌های خود هستند. امروز دوره صهیونیستم هم مثل دوره استعمار و برده‌داری به پایان رسیده و مانند هژمونی آمریكا در حال فرو ریختن است آنها امروز دچار تناقض درونی هستند و این مسأله موجب از هم پاشیده شدن شان خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اعدام از طریق سنگسار تصریح كرد: آیا فكر می‌كنید شیوه كشتن در كشته شدن شخص فرقی دارد؟ البته این یك سوال حقوقی است كه می‌توانید با دعوت از حقوقدانها آن را به بحث بگذارید اما بنده به عنوان احمدی‌نژاد دوست ندارم كه هیچ كس كشته شود و دوست دارم همه زندگی آزاد و بانشاط داشته باشند..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
ادعای تقلب در انتخابات 88 توسط کارشناس بی بی سی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: انتخابات در ايران کاملا آزاد است



 

 

انتخابات در ايران کاملا آزاد است و در کشورمان به جاي حکومت حزبي ، حکومت کاملا مردمي برقرار است و در انتخابات اخير نيز بالاترين حد مشارکت يعني 85 درصد در انتخابات حضور پيدا کردند، که در دنيا بي‌نظير است طبيعي است که عده‌اي معترض هم وجود داشته باشد که خوشبختانه قوانين مترقي کشورمان مسير اعتراضات قانوني را هم براي اين منظور مشخص کرده است و دستگاه قضايي نيز ناظر بر قانون است چنانچه تخلفي صورت گرفته باشد، با قاطعيت با آن برخورد مي‌کند.

 


ایرنا: رييس جمهور با تاکيد بر اينکه کساني که خيال مي‌کنند داشتن بمب اتم قدرت مي‌آورد عقب افتاده سياسي هستند، تصريح کرد: درست است که ملت ايران، دشمنان زيادي دارد اما براي دفاع از خود به بمب اتم نياز نداريم.

 

 

محمود ‌احمدي‌نژاد در گفت وگو با شبکه يک تلويزيون دانمارک و روزنامه پليتيکن با تاکيد بر اين که دولت آمريکا بايد رفتار خود را اصلاح کند، اظهار داشت: آمريکا نيز مانند ساير کشورها داراي محدوده جغرافياي خاصي است و بايد در محدوده خود زندگي کند.

 

 

وي با انتقاد از حضور و دخالت آمريکا در عراق و افغانستان و ساير نقاط دنيا گفت: امروز اوضاع اين کشورها به مراتب بدتر از 7 سال گذشته و زمان اشغال است و حتي با حضور ناتو هم وضعيت اين کشورها بهتر نشده است.

 

 

رييس جمهور افزود: روزانه دهها نفر در اين کشورها کشته مي‌شوند و تاکنون صدها هزار نفر کشته و آواره شده‌اند. مهم نيست که چه کسي در اين کشورها کشته مي‌شود مردم افغانستان يا عراق باشد و يا سرباز ناتو، دانمارک يا آمريکا، مهم اين است که يک انساني که داراي خانواده و آرزوهايي است، کشته مي‌شود.

 

 

رييس‌جمهور استراتژي ورود به افغانستان و عراق را اشتباه دانست و گفت: دليل اين اشتباه آن است که وضعيت اين کشورها بهبود پيدا نکرده و چشم انداز روشني نيز براي اصلاح وضعيت اين کشورها وجود ندارد.

 

 

وی در پاسخ به سوالي درباره اوضاع فلسطين خاطر نشان کرد: در جنگ جهاني دوم اتفاقي رخ داد که در آن 60 ميليون نفر کشته شدند به بهانه بخشي از افرادي که در جنگ کشته شدند، سرزمين فلسطين اشغال شد و از تمام دنيا افرادي را جمع کرده و در آنجا دولت تشکيل دادند. مردم فلسطين را نيز آواره کردند ما به هيچ عنوان اين دولت را به رسميت نمي‌شناسيم. راه حلي هم براي رفع مشکل فلسطين ارائه داديم که راه حلي انساني است، معتقديم که بايد اجازه بدهند مردم فلسطين خودشان سرنوشت خود را انتخاب کنند و اين حداقل حقوق انساني است که در منشور سازمان ملل متحد نيز به آن اشاره شده است.

 

 

**سياست‌هاي ناتو در افغانستان اشتباه است

 

 

رييس‌جمهور سياست هاي ناتو در افغانستان را اشتباه دانست و با اشاره به اينکه پس از حضور ناتو به بعد وضع افغانستان بهتر نشده است، گفت: امروز وضعيت امنيت، قاچاق مواد مخدر و تروريسم در اين کشور نه تنها بهبود پيدا نکرده، بلکه به مراتب گسترش و افزايش يافته است.

 

 

‌احمدي‌نژاد تصريح کرد: مسائل انساني را نمي توان از طريق نظامي حل و فصل کرد، ما معتقديم بدون اين که انسانها کشته شوند، راه حل بهتري نيز براي اصلاح اوضاع وجود دارد و اين سخن ما بدون ترديد به نفع دانمارک ، آمريکا و ناتو است چرا که ناتو منطقه ما را نمي‌شناسد به همين خاطر تصميمات اشتباه مي‌گيرند و باعث کشته شدن انسانهاي بي‌گناه مي‌شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اگر سياستمدارن آمريکا و ناتو اطلاعات تاريخي درستي از منطقه داشتند، حتما وارد افغانستان نمي شدند، افغانستان در صد سال گذشته از سوي انگلستان و شوروي سابق اشغال شد و با اينکه اين کشورها از قدرت نظامي بالايي برخوردار بودند، اما مجبور شدند با سرافکندگي از اين کشور خارج شوند، امروز چه دليلي وجود دارد که سياستمداران ناتو احساس مي‌کنند که مي توانند در افغانستان پيروز شوند؟ در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران دلسوزانه به آنها نصحيت مي کند که مرتکب اشتباه نشوند اما به جاي اينکه از ما تشکر کنند ما را مورد هجمه قرار مي دهند البته ما نيازي به تشکر آنها نداريم و بهتر است که آنان رفتار خود را اصلاح کنند.

 

 

**بمب‌اتم ضدانساني‌ترين سلاح است

 

 

‌احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري با تاکيد بر اينکه امروز استفاده از بمب اتم از خاصيت افتاده است و کساني که خيال مي‌کنند داشتن بمب اتم قدرت مي‌آورد عقب افتاده سياسي هستند، اظهار داشت: ما معتقديم بمب اتم که تنها کارآيي آن کشتن انسان است. ضدانساني‌ترين سلاح است و ما به شدت با کشته شدن انسانها مخالف هستيم. درست است که ملت ايران، دشمنان زيادي دارد اما براي دفاع از خود به بمب اتم نياز نداريم.

 

 

وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به لحاظ اعتقادي با بمب اتم مخالف است و به همين خاطر است خواستار و پيگير خلع سلاح جهاني هستيم بمب‌هاي اتمي و سلاح هاي کشتار جمعي تهديدي براي بشريت هستند.

 

 

رييس‌جمهور با طرح اين سوال که آيا امروز کسي قادر است از بمب اتم استفاده کند و اگر اين بمب را به کار گرفت آيا موجب برتري اش خواهد شد، گفت: آيا داشتن بمب اتم توانست شوروي را از فروپاشي نجات دهد و آيا موجب شد که آمريکا در عراق و رژيم صهيونيستي در غزه پيروز شود.

 

 

احمدي‌نژاد با بيان اينکه مسوولان جمهوري اسلامي ايران انسان هاي شجاع و با صراحتي هستند، گفت: ما هر کاري بخواهيم انجام دهيم، شجاعت اعلام آن را هم داريم ، اعلام کرديم که غني سازي را شروع مي‌کنيم و کرديم . گفتيم که وارد مرحله صنعتي شدن مي شويم و شديم. گفتيم که تحريم ها‌ عليه کشورمان ظالمانه است و آن را نمي پذيريم و نپذيرفتيم ، امروز هم اعلام کرديم که 10 مرکز غني سازي جديد مي‌سازيم و خواهيم ساخت. دليلي براي ترس وجود ندارد زيرا نه دروغ مي‌گوييم و نه قصد فريبکاري داريم.

 

 

**انتخابات اخير، بالاترين حد مشارکت

 

 

رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره وقايع پس از انتخابات کشورمان تصريح کرد: انتخابات در ايران کاملا آزاد است و در کشورمان به جاي حکومت حزبي ، حکومت کاملا مردمي برقرار است و در انتخابات اخير نيز بالاترين حد مشارکت يعني 85 درصد در انتخابات حضور پيدا کردند، که در دنيا بي‌نظير است طبيعي است که عده‌اي معترض هم وجود داشته باشد که خوشبختانه قوانين مترقي کشورمان مسير اعتراضات قانوني را هم براي اين منظور مشخص کرده است و دستگاه قضايي نيز ناظر بر قانون است چنانچه تخلفي صورت گرفته باشد، با قاطعيت با آن برخورد مي‌کند.

 

 

دکتر‌احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: در ايران قانون حاکم است و همه در برابر قانون مساوي هستند آيا اگر کسي در دانمارک از چراغ قرمز عبور کند پليس با او برخورد نمي‌کند ، پليس در هر جامعه‌اي مسوول نظم، ايجاد آرامش و امنيت براي مردم است. آيا مي‌توانيد بگوييد که چرا در کپنهاگ پليس با تظاهر کنندگان به شدت برخورد کرد ، ما معتقديم لابد قانوني در دانمارک حاکم است که اين اقدامات صورت مي‌گيرد. اعتراض کنندگان بايد تابع قانون باشند آيين دادرسي ما بسيار مترقي است و چهار مرحله تجديد نظر طلبي در آن پيش بيني شده است، بنابراين امکان اينکه به کسي ظلم شود خيلي کم است.

 

 

**برخي دولت‌هاي غربي، شناختي از ملت ايران ندارند

 

 

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي دخالت برخي دولت‌هاي غربي در امور داخلي کشورمان را تعجب برانگيز و خنده‌دار دانست و گفت: بعضي دولتهاي غربي، ايران و مردم آن را نمي‌شناسند و حرف‌هايي مي‌زنند که بسيار خنده‌دار است ، آنها بايد به ملت بزرگ ايران احترام بگذارند و بدانند که حرف هاي آنان تاثير معکوسي دارد.

 

 

دکتر‌احمدي‌نژاد در پاسخ به اينکه دنيا را چگونه مي‌بينيد، خاطر نشان کرد: دنيا بسيار زيباست و خدا دنيا را زيبا آفريده است و انسانها را خلق کرده که زيبا زندگي کنند، خدا انسان‌ها را خلق نکرده که عليه همديگر ظلم کنند و يا به حق يکديگر تجاوز کنند و يا همديگر را تحقير کنند و جنگ و اشغالگري راه بيندازند، البته فکر مي‌کنيم اين هدف متعالي به دلايل گوناگوني هنوز به طور کامل محقق نشده است چرا که شاهد درگيري‌ها ، جنگ‌ها و تجاوز طلبي‌هايي در سطح دنيا هستيم و عده‌اي خود را برتر از ديگران مي‌دانند اينان حتي به محيط زيست هم رحم نمي کنند ما معتقديم مي‌توان اين وضعيت را اصلاح کرد به‌شرطي که به عدالت و احترام به حقوق ديگران بازگرديم.

 

 

**شناسايي ريشه‌ آلودگي‌هاي آب و هوا ضروري است

 

 

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره آلودگي آب و هوا و محيط زيست و ضرورت شناسايي ريشه آلودگي ها تاکيد کرد و گفت: بخش مهمي از آلودگي و تخريب محيط زيست ناشي از استفاده از سوخت فسيلي است از اين رو همه کشورهاي دنيا بايد دست به دست هم بدهند و از هر طرحي که اين سوخت را با سوخت پاک جايگزين مي کند، حمايت نمايند.

 

 

**انرژي هسته‌اي جايگزين خوبي براي انرژي‌هاي فسيلي است

 

 

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: آب و هوا به نوعي سرزمين همگاني است، چرا که هيچ کس نمي‌تواند از تبعات آلودگي مصونيت داشته باشد ، امروز بيش از 75 درصد آلودگي‌ها توسط تعدادي از کشور ها ايجاد مي‌شود و ضروري است آنها به قوانين بين‌المللي متعهد شوند و در برابر سلامت جهاني احساس مسووليت نمايند.

 

 

وي افزود: انرژي هسته‌اي و هر انرژي تجديد پذيري مانند باد و خورشيد، جايگزين خوبي براي انرژي هاي فسيلي است.