اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد مجوز تاسیس دانشگاه در تهران گرفت



مجوز تاسیس دانشگاه در تهران,تاسیس دانشگاه در تهران توسط احمدی نژاد
احمدی‌نژاد مجوز تاسیس دانشگاه در تهران گرفت

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، مجوز تاسیس دانشگاه در تهران اخذ کرد.

به گزارش  تسنیم، محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای خود مجوز تاسیس دانشگاهی در تهران اخذ کرد.

منابع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر افزودند: در این جلسه پس از تقدیر و تشکر اعضا از 8 سال فعالیت احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل منظم جلسات این شورا، به درخواست وی پاسخ مثبت داده و به اتفاق آرا، مجوز تاسیس دانشگاهی در تهران را به وی اعطا کردند.

به گفته این منابع آگاه، از ‌آنجا که مجوز تاسیس این دانشگاه برای شهر تهران صادر شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مجوز می‌داد که این مجوز توسط احمدی‌نژاد اخذ شد.

گفته می‌شود، احمدی‌نژاد بنا دارد این دانشگاه را با عنوان "دانشگاه ایرانیان" تاسیس کرده و بخش مهمی از وقت  خود بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش را به اداره این دانشگاه اختصاص دهد. اخبار حکایت از آن دارد که  حوزه اصلی فعالیت این دانشگاه، فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین خواهد بود.

تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
ملاقات دكتر حسابی و رضاشاه برای تاسیس دانشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد در تهران دانشگاه تاسیس می کند


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از موافقت این شورا با فعالیت علمی رئیس جمهور برای تربیت نیروهای تحصیلات تکمیلی در قالب یک دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری مهر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از موافقت این شورا با فعالیت علمی رئیس جمهور برای تربیت نیروهای تحصیلات تکمیلی در قالب یک دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدحسین یادگاری درباره ارایه مجوز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای راه اندازی دانشگاه ایرانیان به دکتر احمدی نژاد گفت: من نام دانشگاه ایرانیان را نشنیدم.

وی ادامه داد: دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کرد می خواهد یک فعالیت علمی در آینده داشته باشد و در زمینه تربیت نیروهای تحصیلات تکمیلی فعالیت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شواری عالی انقلاب فرهنگی هم نظر مثبت درباره فعالیت علمی برای تربیت نیروهای تحصیلات تکمیلی به رئیس جمهور دادند.

همچنین یکی از معاونان شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه گفت: دکتر احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند که موافقت اصولی راه اندازی دانشگاهی را از وزارت علوم دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: وقتی این مساله در شورا توسط دکتر احمدی نژاد مطرح می شد برای مجوز دانشگاه مطرح نشد برای این مطرح شد تا بتوانند در شهر تهران شعبه بزنند. چون شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه دارد که راه اندازی دانشگاه غیر انتفاعی ممنوع است به جز اینکه با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

وی افزود: دکتر احمدی نژاد مجوز تأسیس این دانشگاه را در تهران از شورا دریافت کردند.

این معاون شورا درباره نام دانشگاه اظهار داشت: درباره نام دانشگاه موضوعی مطرح نشد.

وی افزود: ابلاغیه که از سوی دکتر ابلاغ شد نشان می داد که تاسیس آن را هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده بودند.

پیش از این تأسیس دانشگاه ایرانیان به نام رحیم مشایی مطرح و عنوان شده بود که بررسی و اعطای مجوز این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.