اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاددیگر نمی‌تواند مردم‌را به‌دام اندازد



اخبار,اخبار سیاسی,احمدی‌نژاد

 
 اخبار سیاسی  - چرا احمدی‌نژاد توبه و از مردم عذرخواهی نمی‌کند؟

احمدی‌نژاددیگر نمی‌تواند مردم‌را به‌دام اندازد

 نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه توبه و اعتراف هرکس و هر گروهی از اشتباهاتش، حرکت مثبت و ارزنده‌ای است، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا دیگرانی هم که دچار اشتباه در تصمیم‌گیری‌های کلان شده‌اند، اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند.چنین مسائلی باید با شفافیت و توضیحاتی صورت بگیرد که چرا فلانی را از گروهمان اخراج کردیم؟ چرا که در کشور نباید هیچ اقدامی را بدون دلیل پذیرفت و این مساله هنوز برای ما جا نیفتاده است.

 لغو عضویت محمود از احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده‌ی این موضوع بود که رئیس دولت نهم و دهم، نزد هم‌فکران و کسانی که به گفته ابوالقاسم رئوفیان، «وی را بزرگ و وارد عرصه سیاست و از او در مقابل آقای هاشمی حمایت کردند و او را به قدرت رساندند» فاقد اعتبار است.

 

حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران، روز شنبه در نشست خبری خود در خصوص رابطه احمدی‌نژاد با جمعیت ایثار گران گفت: «به علت فوت مرحوم ابوترابی بزرگ و ایجاد مشکلاتی برای یک یا دو نفر از اعضای جمعیت، باید براساس اساسنامه جایگزین صورت می‌گرفت، بنابراین آقای احمدی‌نژاد عضو جمعیت ایثارگران و هیئت موسس شد؛ در مراحل بعدی زمانی که آقای احمدی‌نژاد مسئولیت اجرایی پیدا کرد و با سیاست‌ها و مرام نامه جمعیت ایثارگرایان زاویه گرفت، عضویت وی تعلیق و سپس لغو شد و مدت‌ها است که جمعیت ایثارگرایان رابطه‌ای با آقای احمدی‌نژاد ندارد.» با وجود اینکه حامیان احمدی‌نژاد روزبه‌روز از تعدادشان کم می‌شود و حتی در میان هم‌فکرانش هم اعتباری ندارد، اما هنوز سودای بازگشت به عرصه سیاست و قدرت در سر دارد.

در همین راستا دکتر جلال جلالی زاده، نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه تهران، با بیان اینکه اینگونه نمی‌شود که گروه یا حزبی که با حمایت از یک نفر موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کشور شده‌اند اکنون می‌خواهند با اخراج کردن، ساقط کردن و یا نپذیرفتن آن یک نفر، خودشان را از تخلفات و مشکلاتی که بانی آن هستند تبرئه کنند.

 

جلالی‌زاده اضافه کرد: عدم حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد کار اخلاقی نیست به این دلیل که تا زمانی که ایشان در راس امور و قدرت بود همه به هر شکلی از او طرفداری می‌کردند و حالا که می‌بینند احمدی‌نژاد فاقد پایگاه اجتماعی است از او اعلام برائت می‌کنند. علت اخلاقی‌نبودن کار آن‌ها این است که احمدی‌نژاد به تنهایی در ایجاد این مشکلات عظیم در کشور نقش نداشته و دوستان سابقش هم دربه وجود آمدن چنین شرایطی دست داشته اند.

وی در ادامه درخصوص بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست با وجود اعلام برائت طیف عظیمی از اصولگرایان از او، افزود: آقای احمدی‌نژاد با گفتن صحبت‌هایی از قبیل شدت‌یافتن توطئه علیه رهبری و غیره می‌خواهد تنهایی خودش را توجیه کند.

 

هر‌کسی که در انتخابات‌های مختلف شرکت می‌کند، به هیچ‌وجه قصد مخالفت و براندازی نظام و رهبری را ندارد و بیان این نوع حرف‌ها بیشتر فرافکنی و عوام‌فریبی است. این حرف‌های آقای احمدی‌نژاد کهنه شده و بهتر است بیاید و بگوید چرا امروز مراکز اشتغال جوانان تعطیل شده‌اند و کارگر و کارمند نمی‌توانند زندگی‌شان را بچرخانند هر وقت توانست پاسخی قانع‌کننده برای مشکلات هشت سال ریاست جمهوری‌اش بدهد آن وقت از بازگشت به وادی سیاست و قدرت حرف بزند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش تاکید کرد: احمدی‌نژاد به هیچ‌وجه نمی‌تواند مانند سابق با شعار‌هایش مردم را به تله بیندازد چراکه دورانش به پایان رسیده است و بهتر است برای مشکلاتی که در کشور ایجاد کرده توبه کند. آنچه که مهم است این است که مردم مقداری اندیشه کنند و وضعیت فعلی خود را با هشت گذشته مقایسه کنند در آنصورت هرگز راضی نمی‌شوند با دستان خودشان به کسی رای دهند که عامل همه‌ی این گرفتاری‌ها بوده است.
 
 اخبار سیاسی  - آفتاب
 


ویدیو مرتبط :
چرا تار عنکبوت، خود او را به دام نمی اندازد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: هر فرد یا گروهی بگوید صاحب انقلاب هستم، انقلاب او را بیرون می اندازد



احمدی نژاد: هر فرد یا گروهی بگوید صاحب انقلاب هستم، انقلاب او را بیرون می اندازد

رئیس جمهور گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید من صاحب انقلاب هستم و هر گروه و یا فردی فکر کند صاحب انقلاب است، خود انقلاب آن را پاک می کند و بیرون می اندازد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور در دیدار امروز با اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) گفتبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)ت: همه هستی متوجه این لحظات است برای اینکه کاملترین انسان می خواهد به عرصه دنیای مادی پا بگذارد. خداوند برای انسان در مسیر تکامل یک فرصت استثنایی قرار داده تا انسان آزادانه و در مسیر رشد و کمال تا خدا بالا برود.

وی اظهار داشت: همه عالم در خدمت انسان است و دنیا برای انسان خلق شده است تا این موجود به کمال برسد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کاملترین انسان ها پیامبرانند و کامل ترین پیامبر نیز حضرت محمد(ص) است، اظهار داشت: البته همه پیامبران از یک نور هستند و در یک مسیر حرکت می کنند.

رئیس جمهور افزود: خداوند پیامبر(ص) را فرستاد تا انسان حقیقت را در وجود خودش شکوفا سازد و مظهر عظمت خدا باشد.

وی گفت: پیامبر(ص) آمد تا فاصله انسان ها را کمتر کند و فضای توحش را به دوستی و فداکاری تبدیل کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه هر اتفاقی که در این دنیا رخ می دهد سرچشمه آن انسان است و خارج از دایره انسان اتفاقی رخ نخواهد داد، گفت: خوشبختی، سعادت، ظلم و عدالت در نهاد انسان است و پیامبران آمدند تا غباررویی کنند و خوبی ها را بیرون بیاورند.

رئیس جمهور با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوران انسان هایی بودند که روحشان آنقدر بزرگ شده بود که در زمین جا نمی شد و مانند هواپیمایی بودند که به حداکثر سرعت رسیده و آماده پریدن هستند.

وی ادامه داد: همه مشکلات دنیا بخاطر چسبیدن به مسائل زمینی یعنی خودخواهی، غرور، خیانت و مسائل این چنینی است و پیامبران آمدند متناسب با ظرفیت هر جامعه قطره ای را در آن جامعه چکاندند و در نهایت پیامبر خاتم(ص) رسالت همه پیامبران را کامل کرد.

احمدی نژاد گفت: انقلاب اسلامی ایران که در کشور ما رخ داد، حرکتی است در ادامه مسیر انبیاء و هرگز یک کار سیاسی نبود.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینطور نبود که یک گروه بر علیه یک گروه دیگر و یا یک طبقه اجتماعی بر علیه طبقه اجتماعی دیگر باشد، حتی انقلاب ما صرفا تغییر یک حکومت نبود، بلکه بازگشت انسان به حقیقت خودش بود و این انقلاب متعلق به هیچ گروه و فردی و یا حزبی نیست.

وی گفت: این انقلاب توسط امام خمینی(ره) که فردی بی نظیر بود و بعد از سلسله پیامبران وجود ایشان کم نظیر بود، بنیان گذاری شد و ایشان می فرمودند من کسی نیستم، ملت الهی شده و انقلاب کرده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه انقلاب برای همه انسان ها و همه اقشار و گروه ها بود، تصریح کرد: همه اقوام از کرد، لر، فارس و بلوچ در این انقلاب سهم داشتند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه ادیان برای تعالی انسان تلاش می کنند، گفت: شاید یک روحانی در یک دین با لباس خاصی باشد و روحانی دیگری در دین دیگر با لباس متفاوتی، اما هر دوی آنها بخشی از دین را مطرح می کنند گرچه می توان گفت روحانیون ما طرح کامل دین را مطرح می کنند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: اگر درون انسان ها تغییر کند، بیرون نیز تغییر خواهد کرد و تغییر انسان ها نظام جهانی را فرو می ریزد و در حرکت انسان نباید سکون باشد؛ چراکه سکون باعث سقوط می شود.

احمدی نژاد گفت: نظام اجتماعی که به دنبال کمال انسان باشد هیچگاه در حالت سکون باقی نمی ماند و همیشه به پیش می رود. ما نیز در مراسم های دهه فجر خودمان نباید صرفا تغییری در شکل داشته باشیم، بلکه باید به لحاظ جایگاه به نقطه بالاتری برویم و نسبت به سال های گذشته رشد و ترقی داشته باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: فلسفه تکرار دهه های فجر یادآوری و نشان دادن راه ها است که مسیر را اشتباه نرویم.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید من صاحب انقلاب هستم و هر گروه و یا فردی فکر کند صاحب انقلاب است، خود انقلاب آن را پاک و بیرون می اندازد.

احمدی نژاد افزود: انقلاب اسلامی ایران متعلق به ملت ایران نیست مگر پیامبر(ص) متعلق به ملت خاصی بود. تعالیم آنها جهانی است، این انقلاب هم باید جهانی باشد. ممکن است تاثیر انقلاب را در یک دوره زمانی ببینیم مثلا امام(ره) از سال 41 انقلاب را شروع کرد، اما جهان آن را در سال 57 مشاهده کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آیا در این مدت زمانی حرکت انقلابی مردم متوقف شده بود؟، خیر، مردم حرکت و اندیشه های امام را دنبال می کردند و به رشدی رسیدند و در یک مقطع زمانی خاص بیرون آمدند و انقلاب کردند تا جایی که نظام حاکم نیز نتوانست مقابل آنها ایستادگی کند.

وی با اشاره به تمام مجاهدت ها و مبارزت انقلابیون در سالهای 1341 تا 1357 برای به ثمر نشاندن انقلاب گفت: جهان امروزی در فاصله سال 41 تا 56 دوران انقلاب ما است و این روزها نزدیک به سال های 56 است.

احمدی نژاد اظهار داشت: من اکثر کشورهای دنیا را در سفرهای مختلف دیده ام و با گروه های متفاومت مردم دیدار داشته ام و بر این اساس می گویم که جهان کنونی در دوره سال های 54، 55 و 56 ایران است و به زودی شاهد طوفانی از حرکت انسانی در دنیا خواهیم بود که تمام مناسبات را تغییر داده و این همان ثمره کار 124 هزار پیامبر است.

رئیس جمهور ادامه داد: این حرکت به این معنا نیست که در داخل کشور ما نیز هنوز روحیه انقلابی در همه وجود دارد البته مردم را عرض نمی کنم منظور من با مدعیانی است که فکر می کنند مالک مردم، دین و حتی معذرت خواهی می کنم، مالک خدا هستند. این افراد باید از لاک خود بیرون بیایند، سقف پرواز آنها 2 میلی متر است.

وی افزود: مدعیان انقلاب به همین اندازه رشد نکرده اند، اشکالات و نقایصی وجود دارد البته کم هم نیست، اما توده های مردم در ایران مانند جهان در حال حرکت سریع هستند. البته برخی می خواهند این انرژی آزاد شده توسط مردم را در مسیر خودشان آزاد کنند، اما فایده ای ندارد. طوفان انسان ها نزدیک است البته نه طوفان مخرب بلکه طوفانی که تغییرات مثبتی را خواهد داشت.

احمدی نژاد گفت: در جهان امروزی آرمان عدالت خواهی و بازگشت به پیامبران بیشتر شده است و حرکت ملت ایران در پیدایش این حرکت جهانی موثر بوده است.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه دنیا می خواستند ما را له کنند، اما نتوانستند چون انقلاب ما یک حرکت مادی نبود بلکه انسان ها بودند که بیدار شدند و عظمت پیدا کردند. البته قدرت های گوناگون جولان‌هایی می دهند و به بهانه های مختلف حمله نظامی به آفریقا می کنند اما نمی توانند مردم را به عقب برگردانند.

وی اظهار داشت: شیاطین و مستکبرین می خواهند بین مسلمانان و سایر ادیان مرزبندی قائل شوند در صورتیکه دعوا، تقابل و فاصله ای بین ادیان وجود ندارد و این جدایی از ناحیه شیطان است.

احمدی نژاد با بیان اینکه جشن های دهه فجر در هر سال حال و هوای روزهای اول انقلاب را برای ما زنده می کند، خاطر نشان کرد: من هر سال که در راهپیمایی شرکت می کنم، حس می کنم که چیز جدیدی اتفاق افتاده است./مهر