اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال پرداخت بخشی از پول نفت ایران از طریق بانکهای اروپایی



اخبار,اخبار اقتصادی,انتقال پول نفت ایران

اخبار اقتصادی - احتمال پرداخت بخشی از پول نفت ایران از طریق بانکهای اروپایی


بلومبرگ به نقل از نماینده وزیر نفت ایران نوشت: این کشور احتمالا وقتی که گفت و گو با قدرت های جهانی در ارتباط با برنامه هسته ای آغاز شود، از برخی بانکهای اروپایی برای گرفتن بخشی از پول نفت خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، علی مجیدی نماینده وزیر نفت ایران در امور بین المللی و بازرگانی در تهران در مصاحبه با بلومبرگ، گفت: برنامه این است که چهار یا پنج بانک که در میان آنها حتما بانک های اروپایی نیز وجود دارند، این کار را انجام دهند.

اروپا و آمریکا و دیگر کشورها در ماه نوامبر (آذر) موافقت کردند که در قبال محدود شدن برنامه هسته ای ایران، تحریم علیه صادرات نفت آن را کاهش دهند.

به گفته مجیدی، این کشور احتمالا از بانک های اروپایی و آسیایی برای دریافت درآمد حاصل از فروش نفت و پرداخت بابت واردات کالا از کشورهای دیگر استفاده خواهد کرد.

اتحادیه اروپا وقتی توافق ژنو حاصل شد، گفت: برخی محدودیت هایی که جنبه انسانی دارد می تواند برداشته شود.

سال گذشته صادرات نفت ایران که مهمترین منبع درآمد ارزی این کشور است، بشدت کاهش یافت زیرا تحریم های آمریکا و اروپا سبب شد بانک ها و شرکت های بیمه نتوانند در زمینه انتقال پول نفت ایران کاری انجام دهند.

به اعتقاد مجیدی، توانایی کشورهای چین، ژاپن و هند برای استفاده از بانکهای اروپایی در این زمینه بستگی به جزییات توافق نهایی ماه نوامبر دارد.
اخبار اقتصادی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
دزدی در بانکهای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام گرفت

تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

خبرگزاری فارس: روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد به دنبال پیروی بانک میتسوبیشی از حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران دولت ژاپن در حال بررسی درخواست از بانک مرکزی این کشور برای تسهیل پرداخت پول نفت ایران است.

خبرگزاری فارس: تصمیم ژاپن برای پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی خود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس روزنامه نیکی چاپ ژاپن گزارش داد، دولت ژاپن و مقامات بانکی بخش خصوصی این کشور در حال بررسی در خواست از بانک مرکزی ژاپن برای کمک در زمینه پرداخت پول نفت  ایران هستند.

 

بانک توکیو میتسوبیشی یو اف جی، که بخش عمده ای از پرداخت های مربوط به خرید نفت ژاپن از ایران را انجام می داد، روز پنجشنبه اعلام کرد، مبادلات با بانک های ایرانی را پس از دستور یک دادگاه در منطقه نیویورک آمریکا در اوایل ماه جاری، متوقف نموده است.

یکی از مقامات بانکی در این زمینه گفت، این اقدام، از تصمیم یک دادگاه آمریکایی در سال 2007 ناشی می شود که ایران را به پرداخت بیش از 2.6 میلیارد دلار به بازماندگان و خانواده های قربانیان انفجار  سال 1983 پایگاه نظامیان آمریکایی در لبنان محکوم کرده بود.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی ژاپن می تواند راه حلی را برای حل این مشکل ارائه کند چرا که بانک های خارجی می توانند حسابهایی را در این بانک به ین افتتاح کنند./فارس