اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال واریز یارانه جداگانه برای دانشجویان



 

 

یارانه

 

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه طرح ارائه یارانه جداگانه به دانشجو در دستور كار و بررسی صندوق قرار دارد از بررسی این موضوع در كارگروهی خبر داد.

كیوان مرادیان كوچك سرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه دانشجو در یك موقعیت ممتاز زمانی از زندگی خود قرار دارد و این زمان برای خود او و كشور بسیار ارزشمند است، تصریح كرد:

به جهت اینكه از این زمان حداكثر استفاده و بهره وری به عمل آید، دانشجو باید علاوه بر سرانه‌ای كه همانند آحاد جامعه می‌گیرد، برای اینكه بتواند فعالیت‌های پژوهشی خودش را انجام دهد، یك سرانه كمی به او اختصاص یابد كه این موضوع در دست بررسی است، ضمن اینكه در حال تعریف ارائه تسهیلاتی به موازات آن هستیم.

وی در خصوص مبلغ یارانه پرداختی به دانشجو نیز گفت: این موضوع در حال كار كارشناسی است، بدیهی است در تعیین میزان آن مقطع تحصیلی دانشجو نیز نقش دارد.

مرادیان در عین حال تصریح كرد: ممكن است در نهایت بحث كارشناسی به این نتیجه برسد كه یارانه دانشجو همانند سایر آحاد باشد و به جای ارائه یارانه جداگانه به دانشجو، تسهیلات جانبی كه اكنون در اختیار صندوق است به شكل مدیریت شده در اختیار دانشجو قرار گیرد.

همچنین ممكن است طرح به صورت تلفیقی اجرا شود به این نحو كه بخشی از حمایت‌ها به شكل ارائه یارانه و بخشی دیگر به شیوه اعطای تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشجویان صورت گیرد.

وی با تاكید بر اینكه در مجموع طرح اجرایی به نفع دانشجو می‌باشد تا به او فشار مالی وارد نشود، ادامه داد: در صورت اتمام كاركارشناسی و تصویب نهایی كارگروه، از مهر سال آینده این طرح‌ها قابلیت اجرایی دارد.

حذف سرانه رفاهی، در دستور كار قرار ندارد

وی با تاكید براینكه در سال تحصیلی جاری نرخ خدمات رفاهی دانشجویان هیچ افزایشی نخواهد یافت، اظهاركرد: هرگونه افزایش در خدمات رفاهی در كنارش تسهیلات حمایتی ارائه خواهد شد. اما بنا نیست در سال جاری هیچ كاهشی در بخش یارانه دانشگاه‌ها داشته باشیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم افزود: ‌حذف سرانه رفاهی، در دستور كار قرار ندارد،‌ تنها مدیریت می‌شود به گونه‌ای كه دانشگاه و دانشجو همراه آحاد مردم آمادگی پیدا كنند كه این طرح را به شكل مطلوب و متناسب با ساختار دانشگاه اجرایی كنند.

مرادیان با اشاره به حذف یارانه‌ها تا پنج سال آینده، اظهاركرد: در این زمینه بخش‌هایی كه باید حمایت شوند شناسایی شده‌اند تا در قالب‌های یارانه‌ای حمایت شوند و سرانه افراد هم به حساب‌هایشان ریخته می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در خاتمه با بیان اینكه طرح هدفمندی یارانه‌ها در نهایت به نفع دولت، دانشگاه و دانشجو خواهد بود، تصریح كرد: باید زیرساخت‌های دانشگاه، فضای دانشگاه، ابزارها و مكانیزم مدیریتی را تا پنج سال آینده به سمتی پیش ببریم كه طی آن دانشجو آماده باشد و دولت نفعی كه می‌خواهد، از هدفمندی ببرد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال واریز همزمان عیدانه و یارانه اسفند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احتمال واریز همزمان عیدانه و یارانه اسفند

احتمال واریز همزمان عیدانه 70 و 90 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال وجود دارد.

به گزارش مهر، براساس توافق دولت و مجلس، کمک اقتصادی به اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 هزار تومان بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود. برهمین اساس، هر ایرانی 70 هزار تومانی و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 90 هزار تومانی به عنوان کمک اقتصادی شب عید دریافت خواهد کرد.

براساس اطلاعات رسیده، احتمال واریز همزمان عیدانه 70 یا 90 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال (45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر) در دهه اول آخرین ماه زمستان وجود دارد.

در این صورت، به حساب خانوار دو نفره 231 هزار تومان، خانوار سه نفره 346 هزار و 500 تومان، خانوار چهار نفره 462 هزار تومان، خانوار پنج نفره 577 هزار و 500 تومان، خانوار شش نفره 693 هزار تومان، خانوار 7 نفره 808 هزار و 500 تومان، خانوار 8 نفره  924 هزار تومان ، خانوار 9 نفره یک میلیون و 39 هزار و 500 تومان و خانوار 10 نفره یک میلیون و 155 هزار تومان واریز خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 73 میلیون ایرانی این کمک را دریافت خواهند کرد. کل اعتبار کمک اقتصادی شب عید2.7 میلیارد دلار اعلام شده است که قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این دلارها با نرخ مبادله‌ای تبدیل به ریال شوند تا در مدیریت بازار ارز نیز تاثیرگذار باشند./مهر