اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال اتحاد اردوغان و بارزانی در برابر داعش



اخبار ,اخبار بین الملل , اتحاد اردوغان و بارزانی در برابر داعش

 

اخبار بین الملل - احتمال اتحاد اردوغان و بارزانی در برابر داعش

یک روزنامه چاپ ترکیه از امکان درخواست کمک مسعود بارزانی از اردوغان برای رویارویی با حوادث پیش آمده در موصل و کرکوک خبر داد.

عملیات گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در سوریه و عراق به مثابه ارسال دعوتنامه برای یک دخالت بین‌المللی است.

اگر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در مقابل کردها قرار گیرد، دو گزینه پیش روی ترکیه خواهد بود. اولین گزینه، دخالت پیشمرگ‌های کرد و درخواست کمک از حکومت مرکزی عراق برای پایان دادن به غائله خواهد بود و گزینه دوم، درخواست کمک بازرانی از ترکیه است.

درخواست کمک بارزانی از اردوغان یقینا باعث ایجاد اتحاد میان کردستان عراق و آنکارا خواهد شد اما از طرفی برای ترکیه تهدیداتی را نیز به وجود خواهد آورد.

این در حالی است که اثیل نجیفی، استاندار نینوا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که پس از حوادث موصل رجب طیب اردوغان با اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق تماس گرفته و اعلام کرده است که از طریق کردستان عراق کمک‌هایی را برای آوارگان استان نینوا ارسال خواهد کرد. وی به ماهیت این کمک‌ها اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر، منابع در دولت ترکیه اعلام کردند که افراد مسلح کنسولگری ترکیه در شهر موصل واقع در شمال عراق را تحت تصرف خود درآورده‌اند.
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اردوغان:ایران می خواهد جای داعش را بگیرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جانشین فرمانده پلیس درباره احتمال تعرض داعش به مرزهای ایران



اخبار,اخبار سیاسی,جانشین فرمانده پلیس

 
 اخبار سیاسی - جانشین فرمانده پلیس: بعید است گروهک داعش جرات تعرض به مرزهای ایران را پیدا کند

جانشین فرمانده ناجا گفت: هیچ‌گونه نگرانی در مرزها در خصوص فعالیت داعش نداریم.

سردار اشتری گفت: با توجه به اقتدار ناجا در مرزهای کشور، بعید است گروهک داعش به خود این جرات را دهد که به مرزهای ایران تعرض کند.


سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم افتتاح قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی لازم در مرزهای کشور را دارد، در خصوص ورود مردم عراق از طریق مرزهای کشور با توجه به فعالیت گروهک داعش در برخی شهرهای این کشور گفت: اجازه دهید این موضوع در وزارت کشور بررسی شود.

 اخبار سیاسی - نسیم آنلاین