اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای نظام آموزشی «۳ـ۳ـ۳ـ۳» در سال ۹۲



نظام آموزشی «۳ـ۳ـ۳ـ۳», سند تحول آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای نظام آموزشی «۳ـ۳ـ۳ـ۳» در سال ۹۲

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی «3ـ3ـ6» در سال تحصیلی جاری اجرایی شد، گفت: در گام دوم به دنبال اجرای نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» هستیم. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این جمله که «در سند تحول آموزش و پرورش از چهار دوره سه‌ ساله یاد شده است اما در سال تحصیلی جاری «3ـ3ـ6» اجرا شد»، اظهار داشت: به تدریج این اقدام صورت می‌گیرد و در مرحله اول ششم ابتدایی ایجاد شد و در حال حاضر در تمام دبستان‌های کشور، پایه ششم ابتدایی داریم.

وی ادامه داد: البته در سال تحصیلی جاری، در برخی مدارس، نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» اجرایی شد و دبستان‌ها به دو دوره سه ساله تقسیم شد.

حاجی‌بابایی افزود: در سال تحصیلی آینده نیز به دنبال اجرای نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» هستیم و در این زمینه مشکلی تعداد مدرسه نداریم؛ ضمن اینکه مدارس جدید بر اساس نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه با مشکل خانواده‌ها در جابه‌جایی مدارس فرزندانشان مواجه هستیم، اضافه کرد: خانواده‌ها علاقه‌مند هستند که فرزندشان در مدرسه نزدیک محل سکونت تحصیل کند که با تقسیم‌بندی مدارس ابتدایی به دو دوره سه‌ساله، ممکن است، مدرسه «سه ساله اول» یا «سه ساله دوم» به منزل دانش‌آموزان دورتر شود.

به گزارش فارس، منظور از «3ـ3ـ3ـ3»، دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
جشنواره شکوه نیایش۴- سال تحصیلی ۹۲-۹۱- موسسه فرهنگی آموزشی مفتاح قائم (عج)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظام‌آموزشی تغییر كرد؛ 6 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی و...



وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه تغییر نظام آموزشی به شش ــ سه ــ سه(شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال دبیرستان) به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، گفت: احتمال تغییر نظام آموزشی به 4 دوره 3 ساله در 5 سال آینده که طی چند روز گذشته مطرح شده بود، تکذیب می شود.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایلنا،گفت: در چند روز اخیر بر خی رسانه‌ها از احتمال تغییر نظام آموزشی به 4 دوره 3 ساله در 5 سال آینده خبردادند که از نظر ما کذب است و باید اعلام کنم نظام آموزشی مورد نظر بر اساس سند ملی آموزش و پرورش ، همان دوره 6 ، 3 ،3 است نه چیز دیگری که مطرح شده است.

وی در رابطه با زمان اجرای این طرح گفت: هنوز زمان اجرای این طرح ابلاغ نشده است، اما از زمانی كه اجرای این تغییر ابلاغ شود، تغییر نظام آموزشی اجرا می‌شود، اما پیش‌بینی ما این است كه این تغییر از مهر ماه سال تحصیلی آینده در مدارس كشور اجرایی شود.

حاجی بابایی تاکید كرد: هم اكنون كتاب‌های اول و ششم ابتدایی آماده چاپ است واستخدام نیروهای جدید از طریق آزمون در دوره ابتدایی در واقع به نوعی آماده‌سازی برای اجرای تغییر نظام آموزشی كشور بوده است.../ایلنا