اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای قطعی هدفمندی در مهر/ مبلغ یارانه را مردم در حسابشان می فهمند



 

 

 

هدفمندی یارانه

 

 

مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها تعویق یکماهه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را رد کرد و گفت: این قانون قطعا در موعد قانونی مقرر اجرا می شود.

بهروز مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به طور قطع مهر ماه زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار است.

وی با بیان اینکه "هیچگاه" اول مهرماه به عنوان تاریخ قطعی و دقیق اجرایی قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت اعلام نشده است، تاکید کرد: قرار است این قانون در مهرماه اجرا شود و تاکنون تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است اما مردم مطمئن باشند یارانه نقدی در مهرماه به حسابشان واریز می شود.

مرادی تصریح کرد: وقتی یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود مردم متوجه می شوند که این مبلغ چقدر است و جای هیچ نگرانی نیست..../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
اجرای غلط طرح هدفمندی یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان قطعی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ ها


با تصویب مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد حداکثر تا پایان خرداد سال آینده اقدامات لازم برای اصلاح هدفمندی یارانه ها را انجام داده و از تیرماه سال 93 فاز دوم را اجرایی کند.

خبرگزاری مهر: با تصویب مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد حداکثر تا پایان خرداد سال آینده اقدامات لازم برای اصلاح هدفمندی یارانه ها را انجام داده و از تیرماه سال 93 فاز دوم را اجرایی کند.

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه بودجه 93 کل کشور نمایندگان پیشنهاد عثمانی نماینده بوکان درخصوص تبصره هدفمندی یارانه ها را تصویب کردند.

بر این اساس دولت مکلف شد حداکثر تا پایان خرداد ماه 1393 اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه ها انجام و از ابتدای تیرماه 1393 به گونه ای عمل نمایند که ضمن رفع نواقص اجرایی فاز اول، بر اساس قانون اصلاحی مذکور فاز دوم را اجرایی نماید.

همچنین مقرر شد پرداخت یارانه نقدی از محل اصلاح قیمت های کالاها و خدمات موضوع مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388/10/15 مندرج در پیوست شماره سه این قانون (موضوع ردیف 29، 53، 30 و یارانه های نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون تنها تا پایان خردادماه و تا سقف 110 هزار میلیارد ریال مجاز است.

نمایندگان همچنین به دولت اجازه دادند از کلیه روش هایی که منع قانونی ندارد برای شناسایی جامعه هدف استفاده نموده و زمینه اجرای هدفمندی یارانه ها را در فاز دوم بر مبنای درآمد نسبی خانوار فراهم نمایند.

قانون هدفمندی یارانه ها که تبصره 21 لایحه بودجه را شامل می شود پیشنهاد محمدقسیم عثمانی بود؛ پیش از این دولت در لایحه بودجه ارایه شده پیشنهاد داده بود که درآمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال 93 تا مبلغ 632 هزار میلیارد ریال باشد تا مبلغ 519 هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع یک و سه قانون و مبلغ 113 هزار میلیارد ریال از محل یارانه نان و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون باشد.

این پیشنهاد با 119 رای موافق، 79 رای مخالف و 7 رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید.