اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح "مدیران سایه" در صنعت نفت



 

 

اجرای طرح

 

 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست از اجرای طرح "مدیران سایه" در این صنعت خبر داد و گفت: قرار است در طرح دیگری مدیران جوان ابتدا قائم مقام و سپس در آینده مدیرعامل شرکتهای مختلف شوند.


علیرضا میرمحمد صادقی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی وزارت نفت مهاجرت متخصصان این صنعت نفت به خارج از کشور است، گفت: هم اکنون نیروهای شاغل در صنعت نفت ایران نیروهای بین المللی هستند که در همه جا برای آنها بازار کار وجود دارد.


معاون توسعه منابع انسانی وزیر نفت یکی از طرحهای وزارت نفت را برای جذب متخصصان صنعت را افزایش پایه حقوق آنها عنوان کرد و افزود: بر این اساس، قرار است پایه حقوق کارکنان صنعت نفت حدود ۲۳ درصد افزایش یابد.


این مقام مسئول همچنین در خصوص اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت، توضیح داد: در صورت اجرای این قانون حقوق کارکنان تعدیل نخواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست، تصریح کرد: قانون گذار هم هنوز وزارت نفت را ملزم به اجرای این قانون نکرده است.


جانشین پروری مدیران با اجرای طرح مدیران "سایه" و "دوقلو"


به گزارش مهر، میرمحمد صادقی همچنین درباره راهکارهای وزارت نفت برای آموزش، تربیت و جانشین پروری مدیران جوان در مجموعه صنعت نفت، اظهار داشت: برای تربیت و آموزش نیروها و مدیران در صنعت نفت تاکنون دو طرح عمده در دستور کار قرار گرفته است.


معاون وزیر نفت از اجرای طرح پرورش مدیران سایه در صنعت نفت خبر داد و افزود: در این طرح قرار است مدیران جوانی در کنار مدیران با تجربه و پیشکسوت مشغول به کار شوند و به تدریج تجربه و دانش مدیران قدیمی به مدیران جوان تر منتقل گردد.


وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جانشین پروری مدیران به روش مدیران "دو قلو" ، تبیین کرد: بر این اساس ابتدا مدیر جوان به صورت قائم مقام مدیرعامل در یک مجموعه مشغول به کار می شود و در آینده قائم مقام به عنوان مدیرعامل مشغول به کار خواهد شد.


به گفته این مقام مسئول برای اجرای این طرح باید ابتدا نمودار سازمانی شرکتها اصلاح شود تا امکان اجرای این طرح فراهم شود.


به گزارش مهر، میرمحمد صادقی پیشتر با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار نفر مدیر در سطح صنعت نفت، گفته بود: متوسط سن مدیران صنعت نفت حدود ۵۰ سال بوده و از این رو پیش بینی می کنیم در یک دوره ۱۰ سال تعداد زیادی از این مدیران به طور طبیعی از چرخه مدیریتی صنعت نفت خارج شوند.


وی اعلام کرده بود: با توجه به خروج مدیران با سابقه و قدیمی صنعت نفت در شرایط فعلی یکی از مهمترین برنامه های وزارت نفت آموزش و جانشین پروری مدیران جوان خواهد بود.... /  مصاحبه : خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر ایمنی وزارت نفت : دلایل ۳ انفجار در صنعت نفت/ طرح جامع بازسازی خطوط لوله نفت نهایی می‌شود



وزارت نفت ,انفجار در صنعت نفت

مدیر ایمنی وزارت نفت : دلایل ۳ انفجار در صنعت نفت/ طرح جامع بازسازی خطوط لوله نفت نهایی می‌شود

مدیر ایمنی وزارت نفت دلایل حوادث اخیر صنعت نفت را تشریح کرد و گفت: مقاومت‌هایی از سوی واحدهای نفتی خصوصی‌شده وجود دارد، اما وزارت نفت نظارت جدی بر مسائل ایمنی این واحدها را ادامه می‌دهد.

محمدحسین اردشیری با بیان اینکه مقاوم سازی کل تاسیسات وزارت نفت ادامه دارد، اظهار داشت: برای مقاوم‌سازی خطوط لوله و بازسازی آنها یک برنامه جامع و طولانی مدت را پیگیری می‌کنیم که بر این اساس خطوط لوله از نظر خوردگی و امثال آن اصلاح و بازسازی و تعمیرات اساسی می‌شوند.

وی افزود: این برنامه از 5 سال پیش آغاز شده است که در مراحل نهایی است و تا پایان برنامه پنجم به پایان می‌رسد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت اضافه کرد: در بعضی شرکت‌ها مانند خطوط لوله و مخابرات و نفت مناطق مرکزی این برنامه در مرحله نهایی قرار دارد و بقیه شرکت‌ها هم در حال اجرای برنامه هستند.

اردشیری گفت: در قالب این طرح پیگ‌رانی خطوط لوله و بازسازی نقاط آسیب‌دیده و حتی تعویض بخشی از خطوط انجام می‌شود.

وی توضیح داد: خطوط لوله گاز سراسری عموماً سالم هستند، به طور کلی در خطوط لوله گاز مشکل چندانی نداریم اما خطوط لوله نفت و فرآورده نفت مناطق مرکزی، فلات قاره، مناطق مرکزی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این طرح بازسازی می‌شوند.

*تشریح دلایل حوادث اخیر صنعت نفت
مدیر HSE وزارت نفت در خصوص حوادث اخیر صنعت نفت گفت: گوگرد به راحتی و با کوچکترین اصطکاکی آتش می‌گیرد و به همین دلیل تعداد موارد آتش‌سوزی گوگرد در عسلویه بالا است، در حادثه اخیر نیز حداکثر 7 تن گوگرد به دلیل ایجاد جرقه توسط تریلی حمل کننده آتش گرفت و سوخت.

وی افزود: دلیل حادثه پتروشیمی آبادان هنوز کاملاً مشخص نشده است، اما احتمال می‌رود به دلیل وجود بخارات هیدروکربنی در فضا و ایجاد یک جرقه آتش‌سوزی اتفاق افتاده است که خسارات مالی این حادثه نیز زیر 50 میلیون تومان بوده است.

اردشیری تاکید کرد: حوادث خانگیران و پتاوه نیز بسیار جزئی بودند و به سرعت مهار شدند.

*مقاومت بعضی واحدهای نفتی خصوصی‌شده در برابر بازرسی‌های ایمنی
وی در ادامه اظهار داشت: با دستور وزارت امور اقتصادی و دارایی در قرار داد پتروشیمی و پالایشگاه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند رعایت موارد HSE گنجانده شده است که بر این اساس بازرسی‌های منظمی از سوی HSE و پدافند غیرعامل از این واحدها انجام می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت تاکید کرد: مقاومت‌هایی از سوی واحدهای نفتی خصوصی شده وجود دارد اما وزارت نفت نظارت جدی بر مسائل ایمنی این واحدها را ادامه می‌دهد./فارس