اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای حكم عامل جنایت سعادت آباد قبل از طلوع آفتاب



 

 

 

اجرای حكم عامل جنایت سعادت آباد قبل از طلوع آفتاب

 

عامل جنایت میدان كاج سعادت آباد صبح فردا چهارشنبه قبل از طلوع آفتاب در محل جرم، قصاص خواهد شد.

عصمت الله جابری، دادیار اجرای احكام دادسرای جنایی در این باره به «جام جم» گفت: به دنبال وقوع جنایت در روز ۶ آبان در میدان كاج سعادت آباد كه مردی به نام یعقوب مقابل مردم، جوان ۳۱ ساله ای را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، این متهم دستگیر شد.

وی با اعتراف به جنایت در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران محاكمه و با درخواست قصاص از سوی والدین مقتول به قصاص محكوم شد.

قاضی اجرای احكام افزود: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه، این پرونده به صورت ویژه در دیوان عالی كشور نیز رسیدگی و حكم صادره از سوی دادگاه كیفری تایید شد.

این پرونده با دستور استیذان رئیس قوه قضاییه به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی ارسال شد.

جابری اضافه كرد: روز گذشته متهم (یعقوب) از زندان به شعبه اجرای احكام انتقال یافت و حكم ۷۴ ضربه شلاق او اجرا شد.

براساس هماهنگی های به عمل آمده و با توجه به دستور قاضی عزیز محمدی مبنی بر اجرای علنی حكم، حكم صادره صبح چهارشنبه قبل از طلوع آفتاب در میدان كاج سعادت آباد اجرا خواهد شد.

جابری در ارتباط با ابلاغ حكم به متهم گفت: چند روز پیش متهم از زندان به دادسرای جنایی منتقل شد و عنوان كرد، در صورتی كه موفق به جلب رضایت شود، از زنی كه به خاطر او مرتكب قتل شده، انتقام خواهد گرفت...../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
طلوع آفتاب بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل جنایت سعادت آباد امروز محاكمه می شود



 

عامل جنایت سعادت آباد امروز محاكمه می شود

 

صبح امروزـ یكشنبه ـ عامل جنایت خونین در میدان كاج سعادت آباد در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان مقابل قاضی این شعبه و ۴ مستشار قرار خواهد گرفت.

ابعاد این جنایت هنوز پس از گذشت چند هفته در رسانه های مختلف تحلیل و ارزیابی می شود و به دلیل موج رسانه ای كه این جنایت به دنبال داشته است، پرونده به دستور رئیس قوه قضاییه به صورت ویژه و خارج از نوبت در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری به ریاست قاضی عزیزمحمدی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش «جام جم»، روز ۶ آبان عابران عبوری در میدان كاج سعادت آباد به یكباره مشاهده كردند كه فردی چاقو به دست با حمله ور شدن به سوی مرد جوانی كه پیراهن قرمزرنگ به تن داشت او را با ضربات متعدد چاقو نقش زمین كرد و در حالی كه این فرد بشدت دچار خونریزی شده بود، مرد ضارب تهدید می كرد هركس به او نزدیك شود نیز مورد حمله قرار خواهد گرفت.

در پی این ماجرا و تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ۲ مامور انتظامی به محل حادثه اعزام شدند اما در ماجرا مداخله نكردند تا مضروب به مدت ۴۵ دقیقه در برابر چشم ماموران پلیس و مردم بر اثر خونریزی از حال برود و بیهوش شود.

سرانجام مرد ضارب دستگیر شد و فرد مجروح به بیمارستانی كه در آن نزدیكی قرار داشت انتقال یافت، اما شدت جراحات به حدی بود كه تلاش پزشكان بی نتیجه ماند و مرد مجروح به علت شدت خونریزی جان خود را از دست داد.

 

قصور پلیس

در پی این حادثه انتقادهای فراوانی از سوی مردم حاضر در محل مطرح شد كه عنوان می كردند پلیس در این حادثه كوتاهی كرده است و با بازبینی فیلم های تهیه شده توسط تلفن های همراه ۲ مامور پلیس نیز بازداشت شدند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در واكنش به این رویداد اعلام كرد: ماموران پلیس حاضر در حادثه سعادت آباد تنبیه می شوند تا با احساس مسئولیت بیشتری در ماموریتها حاضر شوند. به همین دلیل ، پرونده این دو مامور در بازرسی نیروی انتظامی درحال پیگیری است.

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درخصوص این حادثه به «جام جم» گفت: در این حادثه مردم فقط نظاره گر حادثه بودند و متاسفانه برخی با لبخندی كه به صورت دارند تنها از صحنه فیلمبرداری می كنند و اورژانس نیز دیر در محل حادثه حاضر شد، با این حال، پس از حادثه دستور بازداشت ۲ پلیس اعزامی به محل صادر شده است تا از آنها تحقیق لازم انجام شود.

پس از اظهارات فرمانده نیروی انتظامی كشور و رئیس پلیس تهران، این بار نوبت كمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی بود تا با فراخوان مسوولان نیروی انتظامی و اورژانس در ارتباط با این حادثه تحقیق كند.

متعاقب این تحقیقات و موج گسترده احساسات مردم كه با مشاهده فیلم این جنایت بشدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند، آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه دستور ویژه رسیدگی به پرونده را صادر كرد و پس از اعتراف عامل جنایت در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای جنایی و صدور كیفرخواست و قرار مجرمیت، پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد و صبح امروز (یكشنبه) عامل این جنایت پای میز محاكمه قرار خواهد گرفت تا محاكمه شود.

 

انگیزه عشقی

با دستگیری این متهم وی در همان ابتدای تحقیقات با اعتراف به جنایت عنوان كرد، هیچ دفاعی از خود ندارد و آماده دریافت حكم مرگ خود است. وی گفت: «من بازیچه دست زنی قرار گرفتم كه با فریب و حیله اموال مرا صاحب شده و با به زندان انداختن من قصد ازدواج با مقتول را داشته است.» متهم خاطرنشان كرد كه به قصد انتقام مرتكب جنایت شده و رقیب عشقی خود را كشته است.

در پی این اظهارات مشخص شد این جنایت به دلیل علاقه قاتل و مقتول به زنی به نام سعیده رخ داده است و این زن چند سال پیش و پس از آشنایی با یعقوب (عامل جنایت) از همسر اول خود جدا شده است تا با قاتل ازدواج كند و پس از اختلاف مالی با یعقوب و شكایت این فرد زندانی شده و پس از آزادی زمانی كه متوجه می شود سعیده، قصد ازدواج با مقتول را دارد، او را به میدان كاج دعوت كرده و سپس با ۱۳ ضربه چاقو او را به قتل می رساند.ناصر صبوری.گزارش : جام جم آنلاین