اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای تست الکل در بزرگراهها



رحیمی خبر داد :نصب ۱۲۰ دروربین در پیاده روها/اجرای تست الکل در بزرگراهها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای ۱۹ طرح انضباط ترافیکی در شهر تهران خبر داد.

 

اجرای تست الکل در بزرگراهها, طرح انضباط ترافیکی در شهر تهران

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: در سال 92 ، 19 طرح مهم در خصوص انضباط ترافیکی و اجتماعی، اجرایی و عملی می‌کنیم که از روز شنبه این طرح‌ها به اجرا در می‌آید.وی با بیان اینکه امسال در گذرگاه‌های عابرپیاده طرح ویژه‌ای اعمال خواهد شد که نزدیک به 120 دوربین در این گذرگاه‌ها فعال می‌شوند ادامه داد: اعتقاد ما این است که گذرگاه‌های عابرپیاده محل خوبی برای آموزش کاربران ترافیکی و یک موقعیت مناسب جهت کنترل رفتار غیرقانونی برخی رانندگان است.

وی گفت:گذرگاه‌های عابرپیاده محل حفظ و نظم امنیت اجتماعی است که در این طرح سه دسته دخیل هستند. عابرین، رانندگان و پلیس که برای هر کدام تکالیفی وجود دارد و سعی می‌شود در این طرح جایی که حق با عبور رانندگان است این حق رعایت شود و تلاش ما بر این است که با اقدامات مهندسی گذرگاه‌ها را مکانیزه و محل عبور عابرین را کانالیزه کنیم.

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

سردار رحیمی گفت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز با جدیت امسال اجرا می‌شود و همچنین طرح برخورد با تخلفات ساکن از جمله توقف در حریم تابلوهای مطلقا ممنوع، میادین و محل‌های غیرمجاز اجرا می‌شود.

تخلفات 7 گانه موتورسواران

وی در ادامه گفت: امسال طرح برخورد با تخلفات 7 گانه موتورسواران در دستور کار قراردارد که این تخلفات شامل موتور‌سوارانی می‌شود که فاقد کلاه ایمنی هستند و حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز انجام می‌دهند همچنین موتور سوارانی که در جهت مخالف مسیر تردد می‌کنند و در خطوط ویژه ورود می‌کند و همچنین با موتور‌سیکلت اقدام به حمل بار غیرمجاز و یا از چراغ قرمز عبور می‌کنند جزء موارد برخورد این طرح خواهد بود.

وی همچنین گفت: موتورسوارانی که دیگر جرایم را انجام می‌دهند برخورد به صورت ارشادی، توجیهی و آموزشی با آنها انجام خواهد شد که این موتور‌سیکلت سواران متوقف نسبت به تخلف توجیه و به کلاس‌های آموزشی در این خصوص فرستاده می‌شود ناگفته نماند که موتور‌سیکلت سواران حادثه‌ساز نیز پس از توقیف خودرو و اعمال قانون به این کلاس‌ها جهت آموزش احضار خواهند شد.

تست کنترل سلامت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: در امسال با رانندگانی که از مواد مخدر روانگردان و مشروبات الکلی در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند با فعال‌سازی 7 تیم تست کنترل سلامت در بزرگراه‌ها و کلانتر‌های 5 گانه برخورد خواهد شد و در صورت احراز توسط 2 میلیون ریال اعمال قانون و 10 نمره منفی در پرونده آنها ثبت خواهد شد. که اگر این خودرو عمومی باشد 20 نمره منفی کسب کرده و گواهی‌نامه راننده به مدت 6 ماه ضبط و وسیله توقیف خواهد شد و بعد از آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

طرح زوج و فرد

وی درباره برخورد با خودروهایی که وارد طرح زوج و فرد می‌شوند گفت: ما در 125 گلوگاه ورودی طرح زوج و فرد به صورت ویژه کنترل تردد را اجرا خواهیم کرد و علاوه بر نیروهای عملیاتی پلیس راهور، حدود 7 منطقه در این طرح شرکت دارند و از تردد تاکسی‌ها و خودروهای عمومی غیر تهرانی در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک جلوگیری خواهند کرد.

طرح برخورد با خودروهای دود‌زا

وی افزود: طرح دیگری که در سال 92 اجرا خواهد شد طرح برخورد با خودروهای دود‌زا و فاقد معاینه فنی است که این مسئله در سال‌های گذشته تقریباً عمومی شده و تعداد اندکی در شهر تردد دارند که اجازه نمی‌دهیم هوای تهران را آلوده‌تر کنند؛ در این طرح با موتورهای سه چرخ که فاقد مجوز هستند نیز برخورد خواهند شد.

خودروهای فاقد معاینه فنی

وی در ادامه گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند با نصب پلاک تعمیرگاه برای رفع نقص فنی خودروی خود به تعمیرگاه‌ها اعزام می‌شوند و آنهایی که هر گونه نقص فنی مشهود داشته باشد مانند نقص در سیستم روشنایی، نقص در لاستیک و چرخ‌ها، دودزا بودن، شکستگی شیشه و نقص سیستم ایمنی مانند کمربند ایمنی و کیسه هوا که از مصادیق نقص فنی محسوب می‌شوند، برابر قانون با آنها برخورد خواهد ‌شد و همچنین کسانی که اقدام به کاهش ارتفاع خودروی خود می‌کنند و شکل ظاهری خودرو را از حالت استاندارد و متعارف خارج می‌کنند در این طرح جزء نقص فنی خودروها محسوب شده و با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: گروه ویژه‌ای برای برخورد با کسانی که فاقد پلاک هستند و یا پلاک خود را مخدوش کرده و یا به هر طریقی پلاک خود را می‌پوشانند با 10 دستگاه خودرو در مبادی مورد نظر حاضر شده و با این رانندگان برخورد جدی خواهد شد که پس از توقیف به مراجع قضایی فرستاده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در طرح دیگر پلیس راهور در سال 92 با خودروها و موتور‌سوارانی که در خطوط ویژه اتوبوسرانی تردد می‌کنند برخورد جدی خواهد شد خطوط ویژه فقط برای تردد اتوبوس‌ها و خودروهای امدادی در حین مأموریت، خودروهای حمل و نقل سفرای کشورها در صورت حضور سفیر و نصب پرچم بر روی خودرو و همچنین وسایل نقلیه‌ای که از طرف پلیس دارای مجوز هستند میس توانند تردد کنند و اگر خودروهای دیگر وارد خطوط ویژه شود علاوه بر اعمال قانون به مبلغ 50 هزار تومان، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

سردار رحیمی در ادامه افزود: امسال با عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور ویژه برخورد خواهد شد و همچنین یکی دیگر از طرح‌های پلیس راهور برخورد با حمل بار غیرمجاز و نامتعارف و عدم مهار بار توسط خودروهای باری است و در طرحی دیگر امسال با تخلفات آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی که خارج از ضوابط و مقررات فعالیت می‌کنند و مجوز این کار را ندارند برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: برخورد با خودروهای متخلف دولتی که قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند در دستور کار قرار دارد کسانی که عوامل دولتی هستند باید بیشتر از بقیه ملزم به رعایت قانون باشند.

سردار رحیمی در ادامه افزود: طرح برخورد با تخلفات بزرگراهی مانند توقف در حاشیه بزرگراه‌ها حرکت با دنده عقب، سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی در بزرگراه‌ها و یا تخلیه نخاله در حاشیه بزرگراه‌های شهری جزء برنامه‌هایی است که به صورت جدی در امسال دنبال خواهیم کرد.

وی درباره تونل‌های شهر تهران گفت: تونل‌های واقع شده در بزرگراه‌های تهران از جهات مختلف ویژگی‌های خاصی دارند در حال حاضر بحث ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین دیگر از طریق دوربین‌ها کنترل می‌شود و همچنین خط اضطرار در تونل‌ها که خیلی از رانندگان به ان توجهی ندارند توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود. در حال حاضر در تونل توحید 8 دوربین فعال است که روزانه در حدود 1800 مورد تخلف در این خصوص ثبت می‌کند.این دوربین‌های در تونل‌های رسالت و نیایش نیز فعال شده‌اند./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تست الکل بامزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تست اعتیاد و الکل در بزرگراه‌های تهران



برنا: رییس پلیس ترافیک شهری گفت: پلیس در ایام نوروز علاوه بر کنترل بزرگراه ها از رانندگانی که دارای رفتار نامتعادل هستند تست اعتیاد و الکل می گیرد.

 

سرهنگ محسن مهرایی با بیان این مطلب افزود: به منظور جلوگیری از افزایش تصادفات در نوروز ماموران پلیس علاوه بر کنترل سرعت در بزرگراه ها رانندگان نا متعادل را برای تست اعتیاد و الکل به بهداری پلیس معرفی می کنند.

رییس پلیس ترافیک شهری در ادامه اظهار داشت: در صورت مثبت بودن جواب آزمایش این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که تهران در نوروز خلوت می شود، کنترل پلیس در معابر و بزرگراه ها برای تامین امنیت و کاهش احتمال بروز حوادث افزایش خواهد یافت.

رییس پلیس ترافیک شهری در خاتمه گفت: رانندگان متخلف باید بدانند پلیس خودروهای متخلف را در نوروز توقیف خواهد کرد و خودروهای توقیف شده تاپایان تعطیلات سال نو از پارکینگ ترخیص نخواهد شد، بنابراین افراد باید توجه بیشتری به قوانین داشته باشند تا در این ایام با مشکل مواجه نشوند و تعطیلات نوروز را با خاطری آسوده سپری کنند.../برنا