اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجتماع مردمی میدان دربند به خاطر 3 نفر...


با حضور مردم و جمعی از سینماگران در میدان «دربند»،‌ یاد سه کوهنورد مفقود شده کشورمان گرامی داشته شد.

شبکه ایران:  با حضور مردم و جمعی از سینماگران در میدان «دربند»،‌ یاد سه کوهنورد مفقود شده کشورمان گرامی داشته شد.

 عصر دیروز بنا بود بر طبق اعلام قبلی حمید فرخ نژاد مراسم یادبوی برای سه کوهنورد مفقود شده ایرانی در میدان دربند برپا شود. با این حال با حضور تعداد قابل ملاحظه ای از مردم در این مراسم، نیروی انتظامی مانع برگزاری این مراسم شد.

حمید فرخ نژاد در گفتگوی کوتاهی ضمن تشکر از مردمی که در این تجمع حضور پیدا کرده بودند خاطر نشان کرد: «من برای گرفتن مجوز از پلیس، خیلی تلاش کردم که متاسفانه به سرانجام نرسید.»

با این حال باز هم فرخ نژاد و عده ای از هنرمندان تاج گلهایی را به یاد آیدین بزرگی‌، مجتبی جراحی‌ و پویا کیوان سه کوهنورد مفقود شده، پای مجسمه یادمان میدان سربند محله دربند قرار دادند.

برخورد مودبانه نیروی انتظامی با حاضران در مراسم از دیگر نکات مراسم بود. با اینکه برای این تجمع مجوزی صادر نشده بود اما نیروهای انتظامی در کمال ادب و احترام از مردمی که به یاد کوهنوردانشان به دربند آمده بودند خواستند که متفرق شوند.













ویدیو مرتبط :
ارتقای تعداد افراداز20 نفر به 64 نفر در بازی میدان نبرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده اجحاف به 20000000 نفر به خاطر یک صنف 8 هزار نفره



 

 

 

پشت پرده اجحاف به 20000000 نفر به خاطر یک صنف 8 هزار نفره

 

اقدام عجیب نمایندگان مجلس در تصویب قانونی در خصوص نقل و انتقال خودرو که قبل و بعد از تصویب با هشدارها و  اعتراضات گسترده رسانه های مختلف کشور همراه بود ،همچنان در کانون توجه افکار عمومی قرار دارد.

درحالی که نمایندگان اصولگرا و مردمی مجلس در جلسه علنی به اجباری شدن ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو رای مثبت دادند و بدین وسیله مردم مجبورند بابت نقل و انتقال خودرو هزینه ای که تاکنون اختیاری بود بپردازند برخی نمایندگان برای فرار از فشار افکار عمومی ناراضی از این اقدام عجیب با توجه به در پیش بودن انتخابات آتی مجلس تلاش کردند رسانه های معترض به این اقدام را به چالش بکشانند.

در همین رابطه نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی جوسازی‌ها علیه مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی ماده 29 لایحه نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جریمه‌های مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور وسایل نقلیه در برخی از سایت‌ها و صداوسیما انتقاد کرد.اما به نظر می رسد حامیان این اقدام به جای فرار به جلو به چند سوال ذیل پاسخ دهند:

1. درحالی که در تحمیل هزینه های اجباری و غیرضروری براساس این قانون به مردم شکلی نیست و تمامی مراجع قانونی و کارشناسان و حتی عامه مردم ثبت خودرو در دفاتر را غیرضروری و عبث و صرفا تامین کننده منافع یک صنف می دانند اصرار برخی ها برای چنین کاری که قبلا سه بار در صحن علنی رد شده بود با چه انگیزه و دلیلی صورت گرفت؟

2. نادیده گرفتن حقوق 20 میلیون دارنده خودرو و موتور سیکلت(صاحبان خودرو و خانواده آنها) بخاطر تامین منافع یک صنف 8هزار نفره چه توجیهی دارد.نگرانی از اشتغال و کاهش درآمد این صنف به وضوح در اظهارات مختلف می توان یافت .توسل به بهانه های مثل کاهش درآمد دولت و غیره بارها از سوی دولت و سایر دست اندرکاران رد شده بود. صحبت صدها میلیارد تومان پول است که قرار است از کیسه مردم خارج شود و به حساب تعداد محدودی دفتردار واریز شود و از این رو ، از نمایندگان مردم انتظار میرفت ، حقوق عمومی مردم را فدای منافع کلان یک عده خاص نکنند. جالب اینجاست که بعضی از همین آقایان نماینده ، در این یک مورد نگران درآمدهای دولت شده اند و می گویند اگر مردم برای ثبت معامله خودرو ها مجبور به مراجعه به دفاتر نشوند و به دفتردارها پول ندهند ، درآمد آنها کم می شود و مالیات کمتری می پردازند و بدین ترتیب درآمد دولت کم می شود!

3. شعار نمایندگان مجلس اصولگرای هشتم حفظ و تامین منافع مردم و دفاع از حقوق حقه آنها اعلام شده این تصمیم که با اعتراض گسترده مردمی مواجه شده کجا با منافع مردم همخوانی دارد. کافی است نمایندگان سری به کامنت ها و مطالب منتشر شده به نقل از مردم در رسانه ها بزنند تا دریابند چه اتفاقی افتاده است..

4. جالب این است که در زمان حکومت پهلوی نمایندگانی در مجلس شاه تلاش کرده بودند که مشابه این قانون را به تصویب برسانند که در صحن علنی رای نیاورد و  ثبت نقل و انتقال خودروها در دفاتر اسناد رسمی اختیاری اعلام شد اما در کمال تعجب درحالی که پیش بینی می شد مجلس اصولگرا با قاطعیت این طرح را رد کند در کمال ناباوری در صحن علنی مجلس تصویب شد.

5. بهتر است به این سوال پاسخ داده شود که چرا مجلس مغایر با قانونی که هنور مرکب آن خشک نشده  است قانون دیگری راآن هم با 180درجه تفاوت و مغایرت به تصویب می رساند مگر در یکسال اخیر چه اتفاقی افتاده است.فراموش نکنیم که طبق قانون مصوب 17 شهریور 88 مجلس شورای اسلامی ، امور مربوط به نقل و انتقال خودرو ، با پلیس است و قانوناً نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و هر کس خودش خواست ، می تواند اختیاراً اقدام به ثبت کند.

6. شورای نگهبان درباره درآمد دولت با حذف ماده 30 سابق سوال پرسیده بود.در حالی که دولت در خصوص سوال مد نظر شورای نگهبان در خصوص وضعیت درآمد دولت با اجرای این قانون صراحتا و کتبا اعلام داشته که این قانون خللی در درآمد و حقوق دولت ایجاد نمی کند اما نمایندگان عضو کمیسیون قضایی بدون توجه به این واقعیت براساس برخی مسایل طرح مرده و 3 بار رد و بازگشت داده شده را بار دیگر زنده کردند و از صحن علنی تایید آن را گرفتند.

برآیند کلی این است که در حالی که چند ماه از تصویب قانون جدید مقررات راهنمایی که منطبق با مقررات ترافیكی روز دنیاست، می گذرد شیرینی تشدید مقررات ترافیكی و انضباط رانندگی با این اقدام سوال برانگیز نمایندگان به یكی از قوانین زیان آور و منافی با منافع عمومی تبدیل شده است...../تحلیل:عصرایران